Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BTR
BTT
Bedrijfstoeslagregeling
DADSU
DSU
Memorandum inzake geschillenbeslechting
OBG
REAB
Rechtstreekse inkomenssteun
Regeling inzake dekking
Regeling inzake een enkele areaalbetaling
Regeling inzake margins
Regeling inzake rechtstreekse inkomenssteun
Regeling inzake rechtstreekse steunverlening
Regels inzake inventarisbeheer
Regels inzake voorraadbeheer

Vertaling van "regeling inzake rechtstreekse " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
regeling inzake rechtstreekse steunverlening

direct support scheme


rechtstreekse inkomenssteun | regeling inzake rechtstreekse inkomenssteun

direct income aid scheme


regels inzake inventarisbeheer | regels inzake voorraadbeheer

inventory managing rule | inventory managing rules | inventory management rule | inventory management rules


regeling inzake dekking | regeling inzake margins

margining agreement


bedrijfstoeslagregeling [ BTR (bedrijfstoeslagregeling) | REAB | regeling inzake een enkele areaalbetaling ]

single payment scheme [ SAPS | SFPS | single area payment scheme | single farm payment | single farm payment scheme | single payment | SPS ]


Besluit inzake de toepassing en toetsing van het Memorandum van Overeenstemming inzake de regels en procedures betreffende de beslechting van geschillen [ DADSU | BTT ]

Decision on the Application and Review of the Understanding on Rules and Procedures Governing the Settlement of Disputes [ DADSU ]


Memorandum van Overeenstemming inzake de regels en procedures betreffende de beslechting van geschillen(1) | Memorandum inzake geschillenbeslechting(2) [ DSU | OBG ]

Understanding on Rules and Procedures Governing the Settlement of Disputes [ DSU ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. Voor de toepassing van dit artikel wordt onder „een met GLB-steun vergelijkbare nationale regeling” verstaan, elke nationale regeling inzake rechtstreekse betalingen die vóór de datum van toetreding van de nieuwe lidstaten van toepassing was en waarbij aan de landbouwers steun werd verleend voor productie waarop een van de rechtstreekse betalingen betrekking heeft.

1. For the purposes of this Article, ‘CAP-like national scheme’ shall mean any national direct payment scheme applicable prior to the date of accession of the new Member States under which the support was granted to farmers in respect of production covered by one of the direct payments.


De regels inzake rechtstreekse betalingen aan landbouwers zijn naar aanleiding van de hervorming van het Europees gemeenschappelijke landbouwbeleid (GLB) veranderd.

The rules on direct payments to farmers have changed following the reform of the EU’s common agricultural policy (CAP).


de verzonden gegevens betrouwbaar zijn met het oog op een goed beheer van de betrokken regeling inzake rechtstreekse betalingen of de betrokken plattelandsontwikkelingsmaatregel. Wanneer wordt gebruikgemaakt van de gegevens in het in artikel 2, lid 1, tweede alinea, punt 9, van Gedelegeerde Verordening (EU) nr. 640/2014 gedefinieerde geautomatiseerde gegevensbestand voor dieren, biedt dat gegevensbestand de mate van zekerheid en implementatie die voor een goed beheer van de betrokken regeling inzake rechtstreekse betalingen of de betr ...[+++]

the transmitted data is reliable in view of the proper management of the direct payment scheme or rural development measure concerned; where use is made of the data contained in the computerised database for animals as defined in point (9) of the second subparagraph of Article 2(1) of Delegated Regulation (EU) No 640/2014, that database shall offer the level of assurance and implementation necessary for the proper management of the direct payment scheme or rural development measure involved.


c)de verzonden gegevens betrouwbaar zijn met het oog op een goed beheer van de betrokken regeling inzake rechtstreekse betalingen of de betrokken plattelandsontwikkelingsmaatregel. Wanneer wordt gebruikgemaakt van de gegevens in het in artikel 2, lid 1, tweede alinea, punt 9, van Gedelegeerde Verordening (EU) nr. 640/2014 gedefinieerde geautomatiseerde gegevensbestand voor dieren, biedt dat gegevensbestand de mate van zekerheid en implementatie die voor een goed beheer van de betrokken regeling inzake rechtstreekse betalingen of de be ...[+++]

(c)the transmitted data is reliable in view of the proper management of the direct payment scheme or rural development measure concerned; where use is made of the data contained in the computerised database for animals as defined in point (9) of the second subparagraph of Article 2(1) of Delegated Regulation (EU) No 640/2014, that database shall offer the level of assurance and implementation necessary for the proper management of the direct payment scheme or rural development measure involved.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Het bedrag van de betaling die in het kader van een in bijlage I bij Verordening (EU) nr. 1307/2013 vermelde regeling aan een begunstigde moet worden toegekend wordt door de lidstaten vastgesteld volgens de voorwaarden die zijn vastgesteld overeenkomstig die verordening en overeenkomstig de programma’s voor de ultraperifere gebieden van de Unie en de kleinere eilanden in de Egeïsche Zee die respectievelijk bij de Verordeningen (EU) nr. 228/2013 en (EU) nr. 229/2013 van het Europees Parlement en de Raad voor de betrokken regeling inzake rechtstreekse steun zijn vastgesteld.

1. The amount of the payment to be granted to a beneficiary under a scheme listed in Annex I to Regulation (EU) No 1307/2013 shall be determined by the Member States on the basis of the conditions established in accordance with that Regulation and with the programmes for the outermost regions of the Union and the smaller Aegean islands established respectively by Regulations (EU) No 228/2013 and (EU) No 229/2013 of the European Parliament and of the Council for the direct support scheme in question.


60. pleit voor een groenere benadering van pijler I om zo te zorgen voor biodiversiteitsbehoud in het agrarische landschap in bredere zin, verbetering van de infrastructuur en aanpassing aan de gevolgen van de klimaatverandering; is verheugd over het hervormingsvoorstel van de Commissie voor het GLB dat voorziet in een „groenere” benadering van het GLB door betalingen binnen pijler I toe te wijzen aan een pakket van fundamentele goede werkmethoden die op het niveau van de landbouwbedrijven worden toegepast, bestaande uit onder meer vruchtwisseling en diversificatie, blijvend grasland, en een minimaal „ecologisch aandachtsgebied”; benadrukt dat dergelijke vergroenende maatregelen werkbaar dienen te zijn en geen onnodige bureaucratie moeten ...[+++]

60. Calls for the greening of Pillar I of the CAP in order to ensure the conservation of biodiversity in the wider farmed landscape, improve connectivity and adapt to the effects of climate change; welcomes the Commission's CAP reform proposal, which provides for a ‘greening’ of the CAP through the allocation of Pillar I payments to a package of basic good practices applied at farm level, including crop rotation and diversification, permanent pasture and a minimum ‘ecological focus area’; underlines that such greening measures need to be workable and must not create unnecessary bureaucracy; reiterates its call for area-based support f ...[+++]


61. pleit voor een groenere benadering van pijler I om zo te zorgen voor biodiversiteitsbehoud in het agrarische landschap in bredere zin, verbetering van de infrastructuur en aanpassing aan de gevolgen van de klimaatverandering; is verheugd over het hervormingsvoorstel van de Commissie voor het GLB dat voorziet in een "groenere" benadering van het GLB door betalingen binnen pijler I toe te wijzen aan een pakket van fundamentele goede werkmethoden die op het niveau van de landbouwbedrijven worden toegepast, bestaande uit onder meer vruchtwisseling en diversificatie, blijvend grasland, en een minimaal "ecologisch aandachtsgebied"; benadrukt dat dergelijke vergroenende maatregelen werkbaar dienen te zijn en geen onnodige bureaucratie moeten ...[+++]

61. Calls for the greening of Pillar I of the CAP in order to ensure the conservation of biodiversity in the wider farmed landscape, improve connectivity and adapt to the effects of climate change; welcomes the Commission’s CAP reform proposal, which provides for a ‘greening’ of the CAP through the allocation of Pillar I payments to a package of basic good practices applied at farm level, including crop rotation and diversification, permanent pasture and a minimum ‘ecological focus area’; underlines that such greening measures need to be workable and must not create unnecessary bureaucracy; reiterates its call for area-based support f ...[+++]


8. acht het noodzakelijk dat niet alleen een regeling inzake rechtstreekse steunverlening (1e pijler) in het leven wordt geroepen om het mogelijk te maken dat in Europa een landbouw tot stand komt die zich over het gehele grondgebied uitstrekt en om de landbouwers te verzekeren van behoorlijke bestaansmiddelen, maar ook programma's voor de bevordering van de plattelandsontwikkeling (2e pijler), in het bijzonder op landbouwgebied; is voorstander van een verlaging van de administratieve kosten (vooral bij cross-compliance) en een vereenvoudiging van de procedures, zodat de landbouwers zich kunnen concentreren op hun kerntaken en kunnen pr ...[+++]

8. Stresses the need both for direct payments (1st pillar) to make agriculture possible everywhere in Europe and ensure a decent living for famers, and for programmes to help rural areas (2nd pillar) particularly in relation to agriculture; favours a reduction in red tape (particularly in the case of cross-compliance) and for the simplification of procedures so that farmers can concentrate on their main tasks and have a maximum of planning security;


57. verzoekt de Commissie de regels inzake (rechtstreekse of onrechtstreekse) klantenwerving via het internet in andere lidstaten te verduidelijken;

57. Calls on the Commission to clarify rules on soliciting (direct or indirect) using the internet in other Member States;


57. verzoekt de Commissie de regels inzake (rechtstreekse of onrechtstreekse) klantenwerving via het internet in andere lidstaten te verduidelijken;

57. Calls on the Commission to clarify rules on soliciting (direct or indirect) using the internet in other Member States;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'regeling inzake rechtstreekse' ->

Date index: 2022-11-16
w