Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aandoeningen aan vitale functies
Functie
Functies van apparatuur aan dek van een schip
Functies van uitrusting aan dek van een schip
Solliciteren uiterlijk op
Taak
Vitale functies van patiënten controleren
Vitale functies van patiënten in het oog houden
Vitale functies van patiënten monitoren

Traduction de «functies te solliciteren » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
solliciteren: uiterlijk op (-)

closing date for applications


vitale functies van patiënten monitoren | vitale functies van patiënten controleren | vitale functies van patiënten in het oog houden

analyze patient's vital signs | monitor a patient's vital signs | keep track of patient's vital signs | monitor patient's vital signs


categorie A : hogere leidinggevende en scheppende functies en functies met een studiekarakter, voor welke functies kennis op universitair niveau vereist is

category A : administrative and advisory duties which require university education


Omschrijving: De stoornissen onder F80-F89 hebben gemeen: a) een onveranderlijk begin in de (vroege) kindertijd; b) een stoornis of vertraging van de ontwikkeling van functies die sterk zijn verbonden met de biologische rijping van het centraal zenuwstelsel; en c) een stabiel verloop zonder remissie en opleving. In de meeste gevallen omvatten de getroffen functies die van de taalbeheersing, visueel-ruimtelijke vaardigheden en motorische coördinatie. Doorgaans is de vertraging of stoornis aanwezig geweest vanaf het moment dat deze betrouwbaar kon worden vastgesteld en zal deze geleidelijk afnemen naarmate de kinderen ouder worden hoewel ...[+++]

Definition: The disorders included in this block have in common: (a) onset invariably during infancy or childhood; (b) impairment or delay in development of functions that are strongly related to biological maturation of the central nervous system; and (c) a steady course without remissions and relapses. In most cases, the functions affected include language, visuo-spatial skills, and motor coordination. Usually, the delay or impairment has been present from as early as it could be detected reliably and will diminish progressively as the child grows older, although milder deficits often remain in adult life.


Omschrijving: Een verzamelcategorie voor stoornissen waarin er een zekere mengeling bestaat van specifieke ontwikkelingsstoornissen van spraak en taal, van schoolvaardigheden en van de motorische functie, maar waarin geen daarvan voldoende overheerst om de belang-rijkste diagnose te vormen. Deze gemengde categorie dient alleen gebruikt te worden indien er een belangrijke overlap bestaat van elk van deze specifieke ontwikkelings stoornissen. Deze stoornissen gaan doorgaans, maar niet altijd, samen met enige mate van veralgemeende stoornis van cognitieve functies. Deze cat ...[+++]

Definition: A residual category for disorders in which there is some admixture of specific developmental disorders of speech and language, of scholastic skills, and of motor function, but in which none predominates sufficiently to constitute the prime diagnosis. This mixed category should be used only when there is a major overlap between each of these specific developmental disorders. The disorders are usually, but not always, associated with some degree of general impairment of cognitive functions. Thus, the category should be used when there are dysfunctions meeting the criteria for two or more of F80.-, F81.- and F82.


functies van apparatuur aan dek van een schip | functies van uitrusting aan dek van een schip

activities performed with ship deck equipment | functions of ship deck equipment | functions of deck equipment on vessels | functions of vessel deck equipment


Operationeel repertorium van beroepen en functies in het Europees Parlement van morgen | operationeel repertorium van de functies en ambten bij het Europees Parlement

Operational Directory of Jobs within the European Parliament of the future | ROME-PE [Abbr.]




'common variable'-immunodeficiëntie met hoofdzakelijk afwijkingen van aantallen en functie van B-cellen

Common variable immunodeficiency with predominant abnormalities of B-cell numbers and function


aandoeningen aan vitale functies

causes of vital function disorders | disorder of vital function | characteristics of vital functions | disorders of vital functions
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Kandidaten die naar deze functie willen solliciteren, moeten op de sluitingsdatum voor sollicitaties aan de onderstaande voorwaarden voldoen:

To apply for the post, applicants must fulfil the following conditions for admission by the time of the application deadline:


K. overwegende dat uit statistieken consequent naar voren komt dat meisjes minder exacte vakken kiezen op school en minder geneigd zijn een studie in exacte wetenschappen te volgen op de universiteit; overwegende dat er niet één enkele verklaring is voor de geringe aantallen vrouwen in STEM en dat hiervoor de volgende redenen kunnen zijn: gebrek aan kennis van STEM-loopbanen bij docenten op scholen, een gebrek aan vrouwelijke rolmodellen, een groot aantal onzekere kortetermijncontracten, onbewuste vooringenomenheid bij sollicitatiecommissies, het feit dat vrouwen minder geneigd zijn naar leidinggevende functies te solliciteren en een tendens om v ...[+++]

K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for senior positions, and a tendency for women to be steered into teaching and pastoral roles rather than research and acade ...[+++]


K. overwegende dat uit statistieken consequent naar voren komt dat meisjes minder exacte vakken kiezen op school en minder geneigd zijn een studie in exacte wetenschappen te volgen op de universiteit; overwegende dat er niet één enkele verklaring is voor de geringe aantallen vrouwen in STEM en dat hiervoor de volgende redenen kunnen zijn: gebrek aan kennis van STEM-loopbanen bij docenten op scholen, een gebrek aan vrouwelijke rolmodellen, een groot aantal onzekere kortetermijncontracten, onbewuste vooringenomenheid bij sollicitatiecommissies, het feit dat vrouwen minder geneigd zijn naar leidinggevende functies te solliciteren en een tendens om v ...[+++]

K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for senior positions, and a tendency for women to be steered into teaching and pastoral roles rather than research and acade ...[+++]


K. overwegende dat uit statistieken consequent naar voren komt dat meisjes minder exacte vakken kiezen op school en minder geneigd zijn een studie in exacte wetenschappen te volgen op de universiteit; overwegende dat er niet één enkele verklaring is voor de geringe aantallen vrouwen in STEM en dat hiervoor de volgende redenen kunnen zijn: gebrek aan kennis van STEM-loopbanen bij docenten op scholen, een gebrek aan vrouwelijke rolmodellen, een groot aantal onzekere kortetermijncontracten, onbewuste vooringenomenheid bij sollicitatiecommissies, het feit dat vrouwen minder geneigd zijn naar leidinggevende functies te solliciteren en een tendens om v ...[+++]

K. whereas statistics consistently show that girls become disengaged from STEM subjects at school and are less likely to pursue a science-related degree at university; whereas there is no one single explanation for the low levels of women in STEM and reasons include: lack of knowledge about STEM careers on the part of teachers in schools, a lack of female role models, a high number of precarious short- term contracts, unconscious bias on interview panels, women being less likely than men to put themselves forward for senior positions, and a tendency for women to be steered into teaching and pastoral roles rather than research and academ ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. verzoekt de Commissie, de lidstaten en de relevante belanghebbenden ondersteuning te bieden aan initiatieven en programma's waarmee vrouwen worden aangemoedigd hun wetenschappelijke en academische loopbaan voort te zetten, zoals begeleidings- en netwerkprogramma's, en in het bijzonder jonge vrouwelijke wetenschappers worden gesteund die deelnemen aan wetenschapsprogramma's of subsidieaanvragen hebben ingediend, en waarmee steun wordt verleend aan de individuele loopbanen van vrouwelijke onderzoekers en de bevordering van hun loopbanen tot de hoogste rangen; is van mening dat vrouwen moeten worden aangemoedigd om te solliciteren op functies met beslisbevoegdhe ...[+++]

14. Calls on the Commission, the Member States and relevant stakeholders to strengthen initiatives and programmes encouraging women to continue their scientific and academic careers, such as coaching and networking programmes and supporting female scientists – in particular young female scientists – participating in research programmes and grant applications, as well as supporting the individual careers of female researchers and the advancement of their careers to the highest grades; believes women should also be encouraged to apply for decision-making positions, while at the same time action must be taken to combat all types of barrier ...[+++]


Enerzijds immers waren de personeelsleden van het secretariaat-generaal van de Raad, de Commissie en de EDEO die, indien zij voldeden aan de voorwaarde van indeling in een bepaalde rang, konden solliciteren op de in de kennisgeving van vacature bedoelde post, ambtenaren in functiegroep AD, die, als zodanig, aangewezen zijn om hun loopbaan voort te zetten binnen de instellingen van de Unie, en daarbij met name functies met een beleidsmatig of adviserend karakter uit te oefenen, vanaf rang AD 5 tot en met rang AD 14.

First, members of staff of the General Secretariat of the Council, the Commission or the EEAS, who could apply for the post advertised in the vacancy notice if they met the grading criterion, were officials in function group AD, who, as such, are intended to follow a career path within the EU institutions, performing, inter alia, conceptual and analytical functions in grades AD 5 to AD 14.


Aangezien in casu de functieomschrijving in de kennisgeving van vacature overeenkomt met functies met een beleidsmatig of adviserend karakter, die volgens artikel 5, lid 2, van het Statuut worden uitgeoefend door ambtenaren van de functiegroep AD vanaf de rang AD 5, is in die kennisgeving terecht bepaald dat ambtenaren in de rangen AD 5 tot en met AD 14 op de betrokken post konden solliciteren en dat de gekozen kandidaat in zijn rang zou worden ingedeeld.

In the present case, as the job description contained in the vacancy notice corresponded to administrative and advisory functions, functions which, according to Article 5(2) of the Staff Regulations, are performed by staff in function group AD from grade AD 5 upwards, it was right that the vacancy notice provided that officials applying for the post in question should be in one of the grades AD 5 to AD 14 and that the successful candidate would be appointed in his existing grade.


De rapporteur dringt erop tevens aandacht te besteden aan programma’s voor volwasseneneducatie en een leven lang leren, waarmee volwassenen zich kunnen omscholen om te solliciteren op andere functies tijdens hun werkende leven.

The Rapporteur urges the need to focus also on adult learning and lifelong learning programmes which help adults in acquiring requalification in order to apply for other positions during their working life.


In overeenstemming met de van toepassing zijnde regels kunnen de lidstaten kandidaten voordragen voor de functie van hoofd van de EVDA, en kunnen personeelsleden van de instellingen van de Unie en van de EDEO naar deze functie solliciteren.

The Member States may put forward candidates for the position of Head of the ESDC and staff of the Union institutions and the EEAS may apply for this position, in accordance with the applicable rules.


4. In de kennisgeving van vacature dient ook te worden vermeld dat kandidaten schriftelijk moeten solliciteren met een gedetailleerd curriculum vitae, een motivatiebrief en referenties waaruit blijkt dat zij geschikt zijn voor de uitoefening van de bij de functie horende taken, gericht aan de voorzitter van de raad van bestuur en binnen zes weken na bekendmaking van de kennisgeving van vacature in het Publicatieblad van de Europese Unie.

4. The vacancy notice shall further indicate that candidates must submit their applications in writing, accompanied by a detailed curriculum vitae, a letter of motivation and the appropriate character references as to their suitability for the performance of the duties pertaining to the vacant post, to the Chairperson of the Management Board within six weeks of the date of publication of the vacancy notice in the Official Journal of the European Union.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'functies te solliciteren' ->

Date index: 2022-10-08
w