Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
DSM
Digibeet
Digitale agenda
Digitale alfabetisering
Digitale competentie
Digitale cultuur
Digitale dermatoscoop
Digitale eengemaakte markt
Digitale geletterdheid
Digitale geletterdheid onderwijzen
Digitale kennis
Digitale technologie
Eengemaakte digitale markt
Eengemaakte markt voor digitale inhoud
Eengemaakte markt voor e-diensten
Financiële geletterdheid
Geletterdheid als sociale praktijk aanleren
Geletterdheid als sociale praktijk doceren
Geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen
Geletterdheid en rekenkundige onderlegdheid
Informatiecultuur
Leraar digitale geletterdheid
Lerares digitale geletterdheid
Lesgeefster digitale geletterdheid
Lesgever digitale geletterdheid

Traduction de «digitale geletterdheid » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
lerares digitale geletterdheid | lesgever digitale geletterdheid | leraar digitale geletterdheid | lesgeefster digitale geletterdheid

digital literacy teaching practitioner | educator in digital literacy | digital literacy teacher | teacher of digital literacy


digitale geletterdheid onderwijzen

educate on digital literacy | explain digital literacy | teach digital literacy | teaches digital literacy




digitale cultuur [ digibeet | digitale alfabetisering | digitale competentie | digitale geletterdheid | digitale kennis | informatiecultuur ]

digital literacy [ computer literacy | digital competence | digital skills | e-skills | informatics skills | information literacy | information skills | media literacy ]


geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen

educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice


digitale eengemaakte markt [ digitale agenda | DSM | eengemaakte digitale markt | eengemaakte markt voor digitale inhoud | eengemaakte markt voor e-diensten ]

digital single market [ digital agenda | DSM | e-single market | online single market | single market for digital content ]




geletterdheid en rekenkundige onderlegdheid

literacy and numeracy




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Verbetering van de digitale geletterdheid, de digitale vaardigheden en de digitale inclusie

Enhancing digital literacy, skills and inclusion


verzoekt de Commissie digitale geletterdheid en opleidingsprogramma's in te voeren en te ondersteunen, evenals bewustmakingscampagnes, teneinde de kennis over de mogelijke risico's van de digitale wereld en manieren om deze tegen te gaan, te vergroten onder de betrokken partijen, zoals studenten en leerlingen op elk onderwijsniveau, leerkrachten en beroepsbeoefenaren in het onderwijs en de rechtshandhaving; verzoekt de Commissie campagnes tegen seksisme en genderstereotypering op sociale en digitale media te bevorderen en de potentie van digitale media om stereotypen uit te bannen, te benutten.

Calls on the Commission to launch and support e-literacy and training programmes, as well as awareness campaigns, thereby raising awareness of the potential risks of the digital world and how to counter them among the relevant parties concerned, such as students at all levels of education, teachers, and education and law enforcement professionals; calls on the Commission to promote campaigns against sexism and gender stereotypes in social and digital media and to use the potential of digital media to eliminate stereotypes.


17. wijst opnieuw op het belang van digitale en mediavaardigheden en -geletterdheid voor zowel minderjarigen als hun ouders; benadrukt tevens dat digitale geletterdheid, digitale vaardigheden en veiliger internetgebruik door minderjarigen als prioriteiten van het sociaal, onderwijs- en jeugdbeleid van de lidstaten en de Unie moeten worden beschouwd en als een cruciaal onderdeel van de Europa 2020-strategie;

17. Reiterates the importance of the digital and media literacy and skills of minors as well as their parents; stresses also that digital literacy, digital skills and safe internet use by minors must be considered a priority in the Member States and in the Union’s social, educational and youth policies, and a crucial component of the Europe 2020 Strategy;


17. wijst opnieuw op het belang van digitale en mediavaardigheden en -geletterdheid voor zowel minderjarigen als hun ouders; benadrukt tevens dat digitale geletterdheid, digitale vaardigheden en veiliger internetgebruik door minderjarigen als prioriteiten van het sociaal, onderwijs- en jeugdbeleid van de lidstaten en de Unie moeten worden beschouwd en als een cruciaal onderdeel van de Europa 2020-strategie;

17. Reiterates the importance of the digital and media literacy and skills of minors as well as their parents; stresses also that digital literacy, digital skills and safe internet use by minors must be considered a priority in the Member States and in the Union’s social, educational and youth policies, and a crucial component of the Europe 2020 Strategy;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
17. wijst opnieuw op het belang van digitale en mediavaardigheden en -geletterdheid voor zowel minderjarigen als hun ouders; benadrukt tevens dat digitale geletterdheid, digitale vaardigheden en veiliger internetgebruik door minderjarigen als prioriteiten van het sociaal, onderwijs- en jeugdbeleid van de lidstaten en de Unie moeten worden beschouwd en als een cruciaal onderdeel van de Europa 2020-strategie;

17. Reiterates the importance of the digital and media literacy and skills of minors as well as their parents; stresses also that digital literacy, digital skills and safe internet use by minors must be considered a priority in the Member States and in the Union’s social, educational and youth policies, and a crucial component of the Europe 2020 Strategy;


49. herinnert aan de fundamentele verplichting om het gebrek aan digitale geletterdheid en vaardigheden tegen 2015 met de helft te verminderen en juicht in dat verband de voorstellen toe om de digitale geletterdheid, vaardigheden en e-insluiting te bevorderen, in het bijzonder het voorstel om van digitale geletterdheid en andere aspecten die daarmee verband houden een prioriteit te maken voor de verordening betreffende het Europees Sociaal Fonds (2014-2020); bevestigt de noodzaak om te handelen volgens het devies „Toegang voor alle burgers – inclusie van bij het ontwerp” en wijst met nadruk op de nood aan de opbouw van e-overheidsdienst ...[+++]

49. Recalls the key commitment to reduce both digital literacy gaps and competence gaps by half by 2015, and, in this sense, welcomes the proposals to enhance digital literacy, skills and eInclusion, and especially the proposal to make digital literacy and related components a priority for the European Social Fund regulation (2014-2020); reiterates the need for a ‘no citizen left behind - inclusion by design’ approach, and stresses the need for a user- and citizen-centred design of eGovernment services;


49. herinnert aan de fundamentele verplichting om het gebrek aan digitale geletterdheid en vaardigheden tegen 2015 met de helft te verminderen en juicht in dat verband de voorstellen toe om de digitale geletterdheid, vaardigheden en e-insluiting te bevorderen, in het bijzonder het voorstel om van digitale geletterdheid en andere aspecten die daarmee verband houden een prioriteit te maken voor de verordening betreffende het Europees Sociaal Fonds (2014-2020); bevestigt de noodzaak om te handelen volgens het devies "Toegang voor alle burgers – inclusie van bij het ontwerp" en wijst met nadruk op de nood aan de opbouw van e-overheidsdienst ...[+++]

49. Recalls the key commitment to reduce both digital literacy gaps and competence gaps by half by 2015, and, in this sense, welcomes the proposals to enhance digital literacy, skills and eInclusion, and especially the proposal to make digital literacy and related components a priority for the European Social Fund regulation (2014-2020); reiterates the need for a ‘no citizen left behind - inclusion by design’ approach, and stresses the need for a user- and citizen-centred design of eGovernment services;


Vereisten hiervoor zijn: partnerschappen met belanghebbende partijen, meer opleiding, erkenning van digitale vaardigheden in formele onderwijs en opleidingssystemen, alsmede bewustmaking en doeltreffende ICTopleiding en certificering buiten de formele onderwijssystemen om, onder meer door in het kader van omscholing en bijscholing gebruik te maken van online instrumenten en digitale media. Aan de hand van de ervaring die is opgedaan met de eerste “Week van de evaardigheden” (- maart ) zal de Commissie met ingang van steun verlenen voor nationale en Europese bewustmakingsactiviteiten om jongeren warm te maken voor een opleiding, een baan en een carrière in de ICTsector, en om de digitale geletterdheid ...[+++]

This calls for multi-stakeholder partnerships, increased learning recognition about digital competences in formal educationand training systems, as well as awareness raising and effective ICT training and certification outside formal education systems, including the use of online tools and digital media for re-skilling and continuing professional developmentBased on the experience gained from the first "European e-Skills Week" (1-5 March 2010)the Commission will support the in 2010 and thereafter, national and European awareness raising activities with a view to promote ICT education, careers and jobs to young people as well as to foster ...[+++]


Verbetering van de digitale geletterdheid, de digitale vaardigheden en de digitale inclusie

Enhancing digital literacy, skills and inclusion


Verbetering van de digitale geletterdheid, de digitale vaardigheden en de digitale inclusie

Enhancing digital literacy, skills and inclusion


w