11. stelt vast dat er ook nieuwe taken ontstaan door de mondialisering van de logistiek, een essentieel onderdeel van het concurrentievermogen van de Europese economie; benadrukt dat bij de uitbreiding en integratie van havens de logistiek en de ontwikkeling van logistieke platforms geïntegreerd moeten worden in het Europese vervoersbeleid; steunt de ontwikkeling van een kaderstrategie voor het vrachtvervoer, moedigt het toepassen van multimodale logistieke oplossingen en van het Europees modulair systeem, infrastructuurverbindingen en geavanceerde informatica aan; steunt de ontwikkeling van een kaderstrategie voor de goederenlogistiek in Europa; is van mening dat aan een dergelijke strategie de gedachte ten grondslag dient te liggen da
...[+++]t logistiek louter een domein is van ondernemingen en dat regulering zich derhalve dient te beperken tot het creëren van adequate raamvoorwaarden voor een efficiënt vrachtvervoer; 11. Notes that new challenges have emerged as a result of the globalisation of logistics, which is a key element for the competitiveness of the European economy; emphasises that European transport policy should integrate logistics with port development and integration and the development of logistics platforms; supports the development of a framework strategy for freight transport; encourages multimodal logistics solutions and the European modular system, infrastructure connections and advanced informatics; supports the development of a framework strategy for goods transport in Europe; considers that such a strategy must be based on the view that goods transport is fundamentally a purely business undertaking and that regulation should
...[+++]therefore be confined to the creation of an appropriate business environment for efficient goods transport;