Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Comité voor hoger onderwijs in de Europese Gemeenschap
EHOR
Europese hogeronderwijsruimte
Europese ruimte voor hoger onderwijs
QF-EHEA

Vertaling van "Europese ruimte voor hoger onderwijs " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
Europese hogeronderwijsruimte | Europese ruimte voor hoger onderwijs | EHOR [Abbr.]

European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]


kwalificatiekader van de Europese ruimte voor hoger onderwijs | QF-EHEA [Abbr.]

EHEA Framework | EQF-LL | Framework for Qualifications of the European Higher Education Area | framework of qualifications for the European Higher Education Area | Qualifications Framework for the European Higher Education Area | Qualifications Framework of the European Higher Education Area | EHEA-QF [Abbr.] | QF-EHEA [Abbr.]


Comité voor hoger onderwijs in de Europese Gemeenschap

Committee for Higher Education in the European Community | CHEEC [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Met name vanwege zijn nieuwe, trans- en interdisciplinaire academische afstudeertitels met een EIT-merk, die door deelnemende instellingen voor hoger onderwijs volgens nationale regels en accreditatieprocedures worden verleend, speelt het EIT een leidende rol in een gezamenlijke inspanning ten behoeve van innovatieonderwijs, met een duidelijke koppeling aan de bredere Europese agenda om instellingen voor hoger onderwijs te moderniseren. Aldus wordt de Europese Ruimte voor hoger onderwijs gestimuleerd.

Notably through new, trans and interdisciplinary EIT-labelled degrees, awarded by participating higher education institutions in accordance with national rules and accreditation procedures, the EIT is leading a collaborative effort towards education for innovation with clear linkage to the broader European agenda for the modernisation of higher education institutions thereby promoting the European Higher Education Area.


De ministers voor hoger onderwijs uit 47 Europese landen komen op 26 en 27 april 2012 in Boekarest bijeen om overeenstemming te bereiken over hervormingen om een moderne, open Europese ruimte voor hoger onderwijs te creëren.

Higher education ministers from 47 European countries are meeting in Bucharest on 26 and 27 April to agree on reforms to create a modernised, open European Higher Education Area.


Het laatste uitvoeringsverslag over het Bolognaproces, dat met de hulp van de Europese Commissie is opgesteld en in Boekarest aan de ministers is gepresenteerd, concludeert dat alle landen aanzienlijke veranderingen hebben doorgevoerd die de Europese ruimte voor hoger onderwijs hebben helpen ontwikkelen.

The latest Bologna Implementation Report, presented to Ministers in Bucharest, and prepared with the support of the European Commission, concludes that all countries have made significant changes that have enabled the European Higher Education Area to develop.


De conclusies van de Raad over kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding van 23 en 24 mei 2004, Aanbeveling 2006/143/EG van het Europees Parlement en de Raad van 15 februari 2006 over verdere Europese samenwerking op het gebied van de kwaliteitsborging in het hoger onderwijs (7) en de normen en richtsnoeren voor kwaliteitsborging in de Europese ruimte voor hoger onderwijs die door de ministers van Hoger Onderwijs in Bergen zijn overeengekomen, bevatten gemeenschappelijke beginselen inzake kwaliteitsborging, die ten grondslag dienen te liggen aan de uitvoering van het Europees kwalificatiekader.

The Council conclusions on quality assurance in vocational education and training of 23 and 24 May 2004, Recommendation 2006/143/EC of the European Parliament and of the Council of 15 February 2006 on further European cooperation in quality assurance in higher education (7) and the standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area agreed by the ministers responsible for higher education at their meeting in Bergen contain common principles for quality assurance which should ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(8) Het intergouvernementele proces van Bologna met 46 deelnemende landen heeft ertoe geleid dat het Europees hoger onderwijs op internationaal niveau concurrerender is geworden en dat een aantal aspecten van het hoger onderwijs is hervormd; dit behelst tevens maatregelen om de mobiliteit te vergroten en Europese burgers meer inzetbaar voor de arbeidsmarkt te maken door de Europese ruimte voor hoger onderwijs tot stand te brengen.

(8) The intergovernmental Bologna process of 46 participating countries has resulted in progress to make European higher education more competitive internationally and in reforming some aspects of higher education, including measures to increase mobility and make Europe's citizens more employable through the creation of the European Higher Education Area.


(10) Het Erasmus-programma in het kader van het programma Een Leven Lang Leren streeft een tweeledig doel na, namelijk de totstandbrenging van een Europese ruimte voor hoger onderwijs bevorderen en de bijdrage van het hoger onderwijs en het hoger beroepsonderwijs aan het innovatieproces versterken, en het verleent daartoe steun aan met name een grootschalige mobiliteit van universiteitsmedewerkers en studenten, alsook aan multilaterale projecten en netwerken die gericht zijn op innovatie, experimenten, de ontwikkeling van nieuwe concepten en bekwaamheden en de modernisering van instellingen voor hoger onderwijs in Europa.

(10) The Erasmus programme within the Lifelong Learning programme pursues the dual objectives of supporting the achievement of a European Area of Higher Education and of reinforcing the contribution of higher education and advanced vocational education to the process of innovation, and supports to this end in particular large-scale mobility of university staff and students as well as multilateral projects and networks focussing on innovation, experimentation, the development of new concepts and competences and the modernisation of hig ...[+++]


bij alle op hun grondgebied werkzame instellingen voor hoger onderwijs de invoering of ontwikkeling van stringente interne kwaliteitsborgingssystemen aan te moedigen, in overeenstemming met de standaards en richtsnoeren voor kwaliteitsborging in de Europese ruimte voor hoger onderwijs die in Bergen in het kader van het Bologna-proces zijn goedgekeurd;

encourage all higher education institutions active within their territory to introduce or develop rigorous internal quality assurance systems, in accordance with the standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area adopted in Bergen in the context of the Bologna Process;


De belangrijke elementen bedoeld in overweging 3 hebben in het algemeen in alle kwaliteitsborgingssystemen gestalte gekregen. De Europese ministers van onderwijs hebben deze elementen, in het kader van het Bologna-proces en het totstandbrengen van een Europese ruimte voor hoger onderwijs, in september 2003 in Berlijn nog eens bevestigd.

The essential features referred to in recital 3 have generally been implemented in all quality assurance systems and they have been affirmed by the European Ministers of Education, in Berlin, in September 2003, in the context of the Bologna Process, working towards the realisation of a European Higher Education Area.


Tijdens hun vergadering op 19-20 mei 2005 in Bergen, in vervolg op hun vergadering te Berlijn in september 2003, hebben de ministers van onderwijs van 45 landen in het kader van het Bologna-proces de door ENQA voorgestelde standaards en richtsnoeren voor kwaliteitsborging in de Europese ruimte voor hoger onderwijs goedgekeurd.

In the context of the Bologna Process, Ministers of Education from 45 countries adopted the standards and guidelines for quality assurance in the European Higher Education Area, as proposed by ENQA, during their meeting in Bergen on 19 and 20 May 2005 and as a follow-up to the meeting in Berlin in September 2003.


Indien het doel erin bestaat de mobiliteit van studenten en wetenschappers in de Europese ruimte voor hoger onderwijs met haar rijke verscheidenheid aan instellingen voor hoger onderwijs verder te ontwikkelen, wat moet er dan meer worden gedaan om de Europese dimensie van de kwaliteitsborging te versterken en met name om de erkenning van kwalificaties te bevorderen?

If the mobility of students and scholars within the European higher education area with its rich diversity of higher education institutions is to develop further, what more should be done to reinforce the European dimension of quality assurance, in particular with a view to developing recognition of qualifications?




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Europese ruimte voor hoger onderwijs' ->

Date index: 2025-06-11
w