Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Ander vaartuigen voor het uitzetten van vallen
Vaartuig dat met fuiken of vallen vist
WO
WOX

Traduction de «Ander vaartuigen voor het uitzetten van vallen » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ander vaartuigen voor het uitzetten van vallen | WOX [Abbr.]

trap setters (not elsewhere included) (WOX)


vaartuig dat met fuiken of vallen vist | vaartuigen, die vallen uitzetten | WO [Abbr.]

trap setter | WO [Abbr.]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De niet-duurzame haaienvangst heeft het evenwicht van de mariene ecosystemen geschaad en de laatste jaren zijn enkele haaienpopulaties sterk bevist door vaartuigen die onder de vlag van een lidstaat of derde landen varen in maritieme wateren die onder de soevereiniteit of jurisdictie van de lidstaten vallen, of in andere maritieme ...[+++]

Non-sustainable shark fishing has endangered the balance of marine ecosystems and, in recent years, some shark populations have been severely targeted by vessels flying the flag of a Member State or third country in maritime waters under the sovereignty or the jurisdiction of Member States or in other maritime waters and put under serious threat as a result of a dramatic increase in demand for shark products, fins in particular.


29. is verheugd over het voorstel van de Commissie om in het mandaat van het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (EMSA) ook gevallen van mariene verontreiniging op te nemen die door andere bronnen dan vaartuigen worden veroorzaakt, met name offshore-installaties voor olie- en gaswinning; is van mening dat ook mobiele en transportinstallaties alsmede pijpleidingterminals hieronder moeten vallen ...[+++]

29. Welcomes the Commission’s proposal to extend the mandate of the European Marine Safety Agency (EMSA) to cases of marine pollution caused by sources other than vessels, notably by offshore oil and gas installations; considers that mobile and transport installations, as well as pipeline terminals, should be included; supports the Commission’s request that such new tasks be reflected in EMSA’s budget and staffing levels; considers that EMSA’s mandate could be further extended to provide independent third party auditing of environm ...[+++]


d)overeenkomstig de regels van het internationale recht winnen zij de nodige inlichtingen in over de vissersvaartuigen die onder het alarmeringsbericht vallen, of onderwerpen zij die vaartuigen aan de nodige onderzoeken of inspecties op zee, in havens of op welke andere aanlandingsplaatsen dan ook.

(d)submit the fishing vessels which fall within the scope of the alert notice, in accordance with the rules of international law, to the necessary enquiries, investigations or inspections at sea, in ports or any other landing places.


overeenkomstig de regels van het internationale recht winnen zij de nodige inlichtingen in over de vissersvaartuigen die onder het alarmeringsbericht vallen, of onderwerpen zij die vaartuigen aan de nodige onderzoeken of inspecties op zee, in havens of op welke andere aanlandingsplaatsen dan ook.

submit the fishing vessels which fall within the scope of the alert notice, in accordance with the rules of international law, to the necessary enquiries, investigations or inspections at sea, in ports or any other landing places.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
overeenkomstig de regels van het internationale recht winnen zij de nodige inlichtingen in over de vissersvaartuigen die onder het alarmeringsbericht vallen, of onderwerpen zij die vaartuigen aan de nodige onderzoeken of inspecties op zee, in havens of op welke andere aanlandingsplaatsen dan ook.

submit the fishing vessels which fall within the scope of the alert notice, in accordance with the rules of international law, to the necessary enquiries, investigations or inspections at sea, in ports or any other landing places.


Lidstaten en delen van de bedrijfstak voeren aan dat EU-vaartuigen al onder de bepalingen van het Gemeenschappelijk Visserijbeleid (GVB) vallen en dus wezenlijk verschillen van vaartuigen van andere landen.

Member States and parts of the industry argue that EU vessels are already regulated under the provisions of the Common Fisheries Policy (CFP), so they are fundamentally different from vessels from other countries.


Van de andere maatregelen die met het oog op deze doelstelling zijn vastgesteld in het kader van deze RVO kunnen worden genoemd: instandhoudingsmaatregelen waarbij vangstmaxima worden vastgesteld voor de Dissostichus spp. in de wateren die onder het Verdrag vallen, het verplicht gebruik van een geautomatiseerd satellietvolgsysteem (VMS) aan boord van de vaartuigen, inspecti ...[+++]

Other measures designed to achieve that objective which had been adopted by the above body include, in particular: conservation measures which set catch limits for Dissostichus spp. in Convention waters, the mandatory use of an on-board satellite-linked vessel monitoring system (VMS), inspections in ports in which catches are landed and transhipped, and the issue by the flag state of licences or authorisations in respect of Dissostichus spp. fishing. This set of measures, combined with closer monitoring in the Convention area, has pro ...[+++]


4. De capaciteit van de vaartuigen, andere dan vaartuigen met een totale lengte van minder dan 12 meter, met uitzondering van trawlers, en die zonder overheidssteun kunnen worden vervangen, en die vallen onder een maatregel tot definitieve beëindiging van de visserijactiviteiten in de zin van de leden 2 en 3, mag in geen geval worden vervangen.

4. The capacity of vessels, except vessels less than 12 metres overall length other than trawlers which may be replaced without public aid, that are subject to a measure to stop fishing activities permanently within the meaning of paragraph 2 and 3 may under no circumstances be replaced.


Niet onder deze definitie vallen: militaire schepen (dat wil zeggen vaartuigen die overeenkomstig hun fundamentele structurele kenmerken en technisch vermogen zijn bedoeld om uitsluitend voor militaire doeleinden te worden gebruikt, zoals oorlogsschepen en andere vaartuigen voor offensieve of defensieve doeleinden) en andere schepen die ...[+++]

Military vessels (i.e. vessels which according to their basic structural characteristics and capability are specifically intended to be used exclusively for military purposes, such as warships and other vessels for offensive or defensive action) and modifications made or features added to other vessels exclusively for military purposes shall be excluded, provided that any measures or practices applied in respect of such vessels, modifications or features are not disguised actions taken ...[+++]favour of commercial shipbuilding inconsistent with this Regulation;


4. De capaciteit van de vaartuigen, andere dan vaartuigen met een totale lengte van minder dan 12 meter, met uitzondering van trawlers, en die zonder overheidssteun kunnen worden vervangen, en die vallen onder een maatregel tot definitieve beëindiging van de visserijactiviteiten in de zin van de leden 2 en 3, mag in geen geval worden vervangen.

4. The capacity of vessels, except vessels less than 12 metres overall length other than trawlers which may be replaced without public aid, that are subject to a measure to stop fishing activities permanently within the meaning of paragraph 2 and 3 may under no circumstances be replaced.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Ander vaartuigen voor het uitzetten van vallen' ->

Date index: 2024-05-06
w