Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "étudie les faux souvenirs " (Frans → Nederlands) :
La psychologue Elizabeth Loftus étudie les souvenirs. Plus précisément, elle étudie les faux souvenirs, quand les gens se souviennent de choses qui ne se sont pas produites ou s'en souviennent différemment de la façon dont elles se sont passées. C'est plus fréquent que vous ne le pensez, et Elizabeth Loftus partage des histoires surprenantes et des statistiques, et soulève des questions éthiques importantes que nous devrions tous considérer.
Psychologe Elizabeth Loftus bestudeert herinneringen. Om precies te zijn bestudeert ze valse herinneringen, waarbij mensen zich ofwel iets herinneren dat niet gebeurd is, ofwel het zich anders herinneren dan het gebeurd is. Het is gewoner dan je misschien zou denken en Loftus deelt enkele ontstellende verhalen en statistieken en stelt belangrijke ethische vragen die we allemaal in overweging zouden moeten nemen.
Des os de dinosaures – façonnés par le créateur et enfouis pour qu’on les trouve –, à cette cicatrice sur votre genou – mise là par le créateur avec les faux souvenirs pré-enregistrés de comment vous vous l’êtes faite.
Van dinosaurus fossielen - ontworpen door de schepper, en geplaatst om te vinden geworden door ons; tot dat litteken op je knie - daar geplaatst door de schepper, samen met de valse herinnering over hoe je hem gekregen hebt.
et
avons enseigné aux étudiants comment utiliser une chambre noire. Nous leur avons remis des appar
eils photo, ils ont fait le tour du campus et pris 12 clichés de leurs professeurs préférés, leur dortoir, l
eur chien et autres souvenirs qu'ils voulaient conserver. Ensuite, nous avons tiré une planche-contact et ils ont choisi leurs deux photos favorites. On a passé six heures à les développer avec eux et ils les ont agrandies. Ils
...[+++]ont deux superbes photos glacées grand format de ce qui leur tient le plus à coeur et on leur demande: « Laquelle comptes-tu nous redonner? » « Je dois en redonner une? » « Oui. Nous devons en garder une pour témoigner du projet scolaire. Tu dois donc faire un choix. Tu en gardes une et je garde l’autre. » Cette expérience comporte 2 conditions. Dans l'une, nous disons aux étudiants: « Au cas où tu changerais d'avis, je garde l'autre quatre jours mais ensuite je dois la faire parvenir au bureau chef. Je serai heureux de --(Rire)--ouais, «bureau chef»— « Je serai heureux de te l'échanger. En fait, je passerai à ton dortoir --encore mieux, je vérifierai auprès de toi par mail.
en we
leerden studenten hoe ze een donkere kamer konden gebruiken. Eerst gaven we ze camera's. Zij liepen rond op de campus, ze schoten 12 foto's van hun favoriete hoogleraar en hun studentenkamer en hun hond, en alle andere dingen waaraan ze herinneringen van Harvard wilde hebben. Ze brachten ons de camera. Wij maakten een proefafdruk. Zij kozen welke twee foto's de beste waren. We gebruikten 6 uur om hun alles over doka's te leren. Zij vergrootten 2 van de foto's. Ze hebben twee prachtige 20 bij 25 hoogglanzende foto's van dingen die veel voor hun betekenen, en wij zeggen: Welke wil je aan ons geven? Zij zeggen: Moet ik er eentje wegge
...[+++]ven? Oh, ja. We hebben er eentje nodig als bewijs voor het studieproject. Dus je moet me er eentje geven. Je moet een keuze maken. Jij mag er eentje houden, en ik krijg er een om te bewaren. Nu zijn er 2 varianten bij dit experiment. Bij een deel werden de student verteld: Maar weet je, als je van gedachten verandert, dan heb ik hier altijd nog de andere, en in de aankomende 4 dagen, voordat ik het daadwerkelijk naar het hoofdkwartier verstuur, dan kun je altijd -- (Gelach) -- ja, hoofdkwartier -- dan kun je altijd nog omruilen. Sterker nog, ik zal naar je studentenkamer gaan en het je geven -- stuur me gewoon een email. Beter nog, ik zal contact opnemen met jou.Donc je pense que les gens étudient les sensations ou la mémoire sans réaliser pourquoi nous abandonnons des souvenirs d'enfance.
Ik denk dat mensen die gevoel of het geheugen bestuderen zonder te beseffen waarom je herinneringen van de kindertijd vastlegt.
Scott Fraser étudie la manière dont les humains se souviennent de crimes — et en témoignent. Dans cette puissante présentation, centré sur un meurtre à la nuit tombée, il suggère que même les témoins oculaires situés au premières loges d'un crime peuvent créer des souvenirs qu'ils n'auraient pas pu voir. Pourquoi? Parce que le cerveau déteste le vide.
Scott Fraser onderzoekt hoe mensen zich misdaden herinneren en erover getuigen. In deze krachtige talk die gaat over een dodelijke schietpartij bij zonsondergang suggereert hij dat zelfs close-up ooggetuigen van een misdrijf 'herinneringen' kunnen creëren die ze niet konden zien. Waarom? Omdat 'de hersenen een vacuüm verafschuwen'.
Un jour, Ed Gavagan était assis dans le métro, à regarder deux jeunes étudiants en médecine qui s'entrainaient à faire des noeuds. Et un souvenir bouleversant l'a submergé — celui d'un moment traumatisant qui changea sa vie à jamais. Une histoire de crime, de talent, et de gratitude inoubliable.
Op zekere dag zat Ed Gavagan op de metro te kijken naar twee geneeskundestudenten die knopen oefenden. Een krachtige herinnering kwam over hem — van een schokkend moment dat zijn leven voorgoed veranderde. Een onvergetelijk verhaal over misdaad, vaardigheden en dankbaarheid.
Elle aide à déterminer quand une œuvre a été écrite, si un texte ancien est un faux, si un étudiant est coupable de plagiat, ou si l'email que vous venez de recevoir est d'une grande priorité ou un spam.
Het helpt ons uit te maken wanneer een werk werd geschreven, of het werk een vervalsing is, of een student plagiaat heeft gepleegd, of een e-mail belangrijk is of niet.
Cela se produit pour chaque paire de « vrais » jumeaux séparés à la naissance qu'on étudie -- mais bien moins pour les « faux » jumeaux séparés à la naissance.
Dit gebeurt bij elke eeneiige tweeling, bij geboorte gescheiden, die ooit onderzocht werd -- maar veel minder bij twee-eiige tweelingen die gescheiden werden.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
étudie les faux souvenirs ->
Date index: 2022-05-24