Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "élever au carré des nombres " (Frans → Nederlands) :
Là, tout le monde va participer, nous allons élever au carré des nombres plus grands que 100, et faire maintenant un calcul mental.
Iedereen doet mee. We gaan nu getallen boven de 100 uit ons hoofd kwadrateren. We gaan nu getallen boven de 100 uit ons hoofd kwadrateren.
Cette équation dit que la hauteur d'un objet tombant sur une surface est égale à la hauteur initiale de l'objet par rapport à la surface plus sa vitesse initiale multipliée par le nombre de secondes en l'air, plus la moitié de l'accélération de la pesanteur multipliée par le carré du nombre de secondes en l'air.
Die formule stelt dat de hoogte van een vallend object boven een oppervlak gelijk is aan zijn oorspronkelijke hoogte plus zijn oorspronkelijke snelheid vermenigvuldigd met het aantal seconden dat het in de lucht is geweest, plus de helft van de valversnelling vermenigvuldigd met het kwadraat van het aantal seconden in de lucht.
Je vais demander l'aide de la seconde rangée cette fois, alors vous quatre -- un, deux, trois, quatre -- devez crier chacun un nombre à deux chiffres, et vous devrez alors mettre le premier nombre au carré, et vous le second, et le troisième et quatrième, et je vais tenter de répondre avant vous.
Ik zal deze keer de tweede rij gebruiken, en vier van jullie -- een, twee, drie, vier -- elk een twee-cijferig getal laten roepen, en als u het eerste getal wil kwadrateren, en als u het tweede, derde en vierde wil kwadrateren, zal ik proberen sneller te antwoorden dan jullie.
Le nombre d'espèces augmente de 21 pour cent. Si vous avez 1.000 espèces vous en trouverez 200 de plus dans la réserve marine. C'est très substantiel. La taille des organismes augment d'un tiers. Vos poissons sont alors gros comme ça. L'abondance, le nombre de poissons par mètre carré, augmente de près de 170 pour cent.
Het aantal soorten stijgt met 21 procent. Dus als je 1000 soorten hebt kun je er 200 meer verwachten in een zeereservaat. Dit is zeer substantieel. De grootte van organismen groeit met een derde. Dus de vissen zijn nu zo groot. De overvloed, hoeveel vis je hebt per vierkante meter, neemt met bijna 170 procent toe.
Malgré leur revenu plutôt élevé, ils ont un nombre élevé d'infectés du VIH.
En hoewel ze nogal een hoog inkomen hebben, hebben ze toch een enorm aantal HIV-besmettingen.
Mais l'idée ici est que nous allons générer autant de questions que besoin jusqu'à ce que vous ayez compris le concept, jusqu'à ce que vous répondiez à 10 questions sans faute. Les vidéos de la Khan Academy sont ici. Vous avez des indices, les étapes réelles du problème, si vous ne savez pas le résoudre. L'idée ici est plutôt très simple : 10 bonnes réponses d'affilée, et vous passez à la suite. Mais c'est fondamentalement différent
de ce qui se passe dans les classes maintenant. Dans une salle de classe traditionnelle, vous avez des devoirs à la maison, des devoirs, des cours, des devoirs, des cours, puis vous avez un contrôle à un inst
...[+++]ant donné. Et ce contrôle, que vous le réussissiez à 70, 80, 90, ou 95%, la classe passe au chapitre suivant. Et même pour ceux qui le réussissent à 95%, quels étaient les 5% qu'ils ne connaissaient pas ? Peut-être qu'ils ne savaient pas ce qui arrive quand on élève un nombre à la puissance nulle. Ensuite vous construisez sur ces connaissances dans le prochain chapitre. C'est comme si vous appreniez mentalement à faire du vélo, et peut-être que je vous donnerais des cours à l'avance, et que je vous donnerais ce vélo pendant deux semaines. Puis je reviens après deux semaines, et je dis : « Eh bien, voyons voir. Vous avez des problèmes avec le virage à gauche. Vous ne pouvez pas tout à fait vous arrêter. Vous êtes cycliste à 80%. » Donc je tamponne votre front d'un grand C, et ensuite je dis : « Voilà un monocycliste. » Mais aussi ridicule que cela puisse paraître, c'est exactement ce qui arrive dans nos classes en ce moment. L'idée est que vous avanciez rapidement et les bons élèves commencent à échouer soudainement en algèbre et commencent à échouer soudainement en calcul, bien qu'ils soient intelligents, bien qu'ils aient de bons professeurs. C'est généralement parce qu'ils ont des lacunes grosses comme des trous de gruyère qui continuent de s'élargir le long de leurs fondations. Notre modèle consiste à apprendre les maths comme vou ...
Het paradigma is dat we zoveel vragen genereren als jij nodig hebt tot je het concept snapt, tot je er 10 na elkaar goed hebt. Daar zijn de video's van de Khan Academy. Je krijgt tips, de stappen om het vraagstuk op te lossen als je niet w
eet hoe je het moet doen. Het paradigma is erg eenvoudig: 10 na elkaar goed, op naar de volgende. Het verschilt fundamenteel van wat tegenwoordig in de klas gebeurt. In een traditionele klas krijg je afwisselend huiswerk, lessen, huiswerk, lessen en dan een examen - een momentopname. Of je op dat examen 70 haalt of 80, 90 of 95 procent, de klas gaat door naar het volgende onder
werp. Zelf ...[+++]s voor de leerling die 95 procent haalde, geldt: wat was de 5 procent die hij niet kende? Misschien wist hij niet wat er gebeurt als je iets tot de nulde macht verheft. En dan bouw je daarop verder bij het volgende onderwerp. Dat is alsof je leert fietsen en ik je vooraf les geef, en je dan twee weken lang een fiets geef, en ik dan na twee weken terugkom en zeg: Even kijken. Jij hebt moeite met links afslaan. Je kan niet echt stoppen. Je bent een 80-procent-fietser. Dus zet ik een grote C-stempel op je voorhoofd en zeg ik: Hier is een eenwieler. Hoe belachelijk dat ook klinkt, dat is precies wat er gebeurt in onze klaslokalen tegenwoordig. Het idee is: als je verder doorspoelt en goede leerlingen plots problemen krijgen met algebra, en met analyse, ondanks het feit dat ze slim zijn en goede leerkrachten hebben, dan is het meestal omdat hun basis een Zwitserse kaas met gaten is. Ons model is dus: leer wiskunde zoals je alles leert, zoals je leert fietsen. Blijf op je fiets rijden. Val van die fiets.Si on avait affaire à des ordres d'infini plus élevés, comme celui des nombres rééls, ces stratégies structurées ne seraient plus possibles puisque l'on n'a aucun moyen d'inclure systématiquement tous les nombres.
Bij een hogere orde van oneindigheid, zoals die van reële getallen, zouden deze gestructureerde strategieën niet mogelijk zijn aangezien er geen manier is om op systematische wijze elk getal mee te tellen.
Nous avons donc ce paradoxe, qui est que le nombre d'exécutions annuelles est resté élevé, alors que le nombre de nouvelles condamnations à mort a diminué.
Dus we zien de paradox dat het aantal jaarlijkse executies hoog is gebleven maar het aantal nieuwe doodvonnissen gedaald is.
Ainsi, au cours de deux semestres, à l'automne et au printemps, les élèves ont passé trois heures par jour dans notre studio de 400 mètres carrés.
Dus in de loop van twee semesters, de herfst en de lente spendeerden de studenten elke dag drie uur in onze 418 vierkante meter grote studio/werkplaats.
Ceci consiste en 400 mètres carrés. Il y a un certain nombre de mines placées à l'aveuglette. Et l'équipe d'entraîneurs et leurs rats doivent trouver toutes les cibles.
Dat bestaat uit 400 vierkante meter. Er zijn daar een aantal mijnen blindelings geplaatst. En het team van trainer en rat moeten alle doelen weten te vinden.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
élever au carré des nombres ->
Date index: 2022-08-24