Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "unique sans cervelle a aussi " (Frans → Nederlands) :
La dernière chose à savoir sur les blobs, qui est assez extraordinaire, c'est que vous avez toujours cette cellule unique, sans cervelle ; et bien cette cellule unique sans cervelle a aussi une personnalité.
Het laatste wat interessant is om te weten over de blobs is uiterst merkwaardig, we hebben het namelijk nog altijd over deze hersenloze eencellige, nou, die eencellige heeft ook een persoonlijkheid.
Cela n'a aucun sens dans la vie quotidienne et ne peut exister uniquement dans des conditions aussi extrêmes.
Dat betekent geen zin in de traditionele manier, en kan alleen bestaan in een dergelijke ultra-extreme omgeving.
Si nous regardons de très nombreuses espèces animales différentes, pas uniquement les primates, mais aussi d'autres mammifères, des oiseaux, même des marsupiaux, comme les kangourous ou les wombats, il se trouve qu’il y a une relation la durée de l’enfance d’une espèce et la dimension de leurs cerveaux par rapport à leurs corps et a quel point ils sont intelligents et flexibles.
Als we vele verschillende soorten dieren vergelijken, niet enkel ons, primaten, maar ook andere zoogdieren, vogels, zelfs buideldieren zoals kangoeroes en wombats, dan kunnen we besluiten dat er een verband is tussen hoe lang de kindertijd van een soort duurt en hoe groot hun brein is vergeleken bij hun lichaam en hoe slim en flexibel ze zijn.
Voix synthétiques, aussi uniques que les empreintes digitales - TED Talks -
Synthetische stemmen, zo uniek als vingerafdrukken - TED Talks -
Toutes ces histoi
res m'ont façonnée. Mais n'insister que sur ces histoires négatives ne fait qu'aplatir mon expérience, et ignorer toutes les autres histoires qui m'ont
formée. L'histoire unique crée des stéréotypes. Et le problème avec les stéréotypes n'est pas qu'ils sont faux, mais qu'ils sont incomplets. Ils font de l'histoire unique la seule histoire. Bien sûr, l'Afrique est un continent plein de catastrophes. Il y en a d'immenses, telles les viols hor
ribles au Congo. Et aussi ...[+++] des déprimantes, comme le fait que 5000 personnes postulent pour un seul poste vacant au Nigéria.
Al deze verhalen maken mij tot wie ik ben. Maar alleen de nadruk leggen op deze negatieve verhalen vlakt mijn ervarin
gen uit, en ziet de vele andere verhalen over het hoofd die mij hebben gevormd. Het enkele verhaal creëert stereotypen. En het probleem met stereotypen is niet dat ze onwaar zijn, maar dat ze onvolledig zijn. Ze maken
een verhaal tot het enige verhaal. Inderdaad, Afrika is een continent vol catastrofes. Immense catastrofes, zoals de verkrachtingen in Congo. En deprimerende catastrofes, zoals het feit dat 5.000 mensen so
...[+++]lliciteren voor één vacature in Nigeria.Comment découvrir ce qui rend un projet unique, aussi unique que peut l'être une personne,
Hoe ontdek je de uniciteit van een project, zo uniek als een persoon?
Comment ceci s'est produit est
compliqué, mais pas unique. Parce qu'il y a aussi la République du Saint-Marin, où habitent 30
000 citoyens, elle aussi enclavée en Italie. En effet, l'Italie, c'est un pays qui
aime avoir des pays dans son pays. Mais ceci n'est qu'Italien ; nous avons aussi le Lesotho, en Afrique du Sud, qui est en même temps le pays enclavé le plus grand, avec une
superficie 70 fois ...[+++]celle du Vatican et le plus populeux avec plus de 2 000 000 citoyens.
Hoe kan dat Vaticaanstad ingesloten zit is ingewikkeld, maar niet uniek, want er is ook nog... de Republiek San Marino, met 30.000 inwoners, wat ook volledig in Italië ingesloten zit. Blijkbaar is Italië... een land wat houdt van landen in hun land. Maar landen insluiten gebeurt niet alleen door Italië, je hebt ook nog Lesotho in Zuid-Afrika, wat ook het grootste ingesloten land ter wereld is - 70 keer zo groot als Vaticaanstad - en met de meeste... inwoners, namelijk 2.000.000.
Il vaut la peine de tenir compte du fait que les pr
omesses de l'Anneau Unique ne sont que des mensonges -- que personne ne peut *vraiment* renverser Sauron avec lui -- l'Anneau veut seulement tromper son porteur pour être trouvé ce qui nous amène à... l'invisibilité. Qui en dehors de l'esprit des personnages, est le seul pouvoir tangible que l'anneau expose. pour n'importe qui d'autre -- l'invisibilité semble géniale -- mais quand vous vous cachez de ce troll vous brill
ez comme une balise dans le monde de l'invisible. Où les sp
ectres de ...[+++]l'Anneau, aussi invisibles, peuvent facilement vous repérer. En résumé: L'Anneau Unique a) vous rend invisible de la manière la moins profitable b) Est probablement plein de mensonges, car c) C'est une partie de Sauron et il travail pour lui.
Het is het waard om te overzien dat de beloftes van de Ene Ring gewoon leugens zijn - dat ni
emand *echt* Sauron ermee zou kunnen verslaan - de Ring wil alleen zijn drager bedriegen om gevonden te worden wat ons brengt naar... Onzichtbaarheid. Wat, buiten de geeste
n van karakters, de enige, tastbare kracht is die de ring laat zien voor anderen - onzichtbaarheid lijkt geweldig - maar terwijl jij je verstopt voor die trol schijn je als een baken in de onzichtbare wereld, waar de, ook onzichtbare schimmen, je makkelijk kunnen zien. Sameng
...[+++]evat: De Ene Ring a) maakt je onzichtbaar op de meest onbehulpzame manier b) is waarschijnlijk gevuld met leugens, omdat c) hij deel is van Sauron en voor hem werkt.(Rires) L'autre chose qui s'est produite -- et même à ce moment-là, j'ai dit : « Bon, c'est peut-être un bon ajout. C'est bien pour les étudiants motiv
és. C'est peut-être aussi bien pour ceux qui sont scolarisés chez eux. » Mais je ne pensais pas que ça deviendrait quelque chose qui s'infiltrera
it en quelque sorte dans la salle de classe. Mais j'ai ensuite commencé à recevoir des lettres d'enseignants. Et les enseignants m'écrivaient : « Nous utilisons vos vidéos pour faire bouger la classe. Vous donnez les cours, donc maintenant nous
...[+++]... » et cela pourrait arriver dans toutes les classes d'Amérique aujourd'hui, « ... maintenant je donne vos cours comme devoirs à la maison. Et ce qu'étaient les devoirs à la maison, les étudiants les font maintenant dans la salle de classe. » Je veux m'arrêter là-dessus -- (Applaudissements) Je veux m'arrêter là-dessus un instant, parce qu'il y a deux ou trois choses intéressantes. Premièrement, quand ces enseignants font cela, il y a l'avantage évident -- l'avantage que maintenant leurs étudiants peuvent apprécier les vidéos de la même façon que mes cousins. Ils peuvent mettre en pause, reprendre à leur propre rythme, à leur convenance. Mais la chose la plus intéressante est -- et ça ne va pas de soi quand on parle de technologie dans les salles de classe -- en enlevant les cours à modèle unique de la classe et en laissant les élèves auto-réguler leurs cours à la maison, quand vous entrez alors dans la classe, en les laissant faire le travail, avec l'enseignant à proximité, en donnant aux enfants des moyens réels d'interagir entre eux, ces enseignants ont utilisé la technologie Ils ont pris une expérience fondamentalement déshumanisante -- pour humaniser la classe. 30 enfants avec leur index sur les lèvres, n'ayant pas le droit d'interagir entre eux. Un enseignant, peut importe sa qualité, doit donner ces cours à modèle unique à 30 élèves -- des visages vides, légèrement antagonistes -- c'est désormais une expérience humaine. Mainten ...
(Gelach) Er gebeurde nog iets. Op dit punt zei ik: Oké, misschien is het een goede aanvulling. Het is goed voor gemotiveerde leerlingen. Het is misschien goed voor het thuisonderwijs. Maar ik had niet gedacht dat het op een of andere manier zou doordringen tot in de klas. Maar toen begon ik brieven te krijgen van leerkrachten. De leerkrachten schreven: Wij gebruiken je video's om de klas 180 graden te draaien. Jij hebt de les gegeven, dus wat we nu doen is ... en dit zou morgen in elk klaslokaal in Amerika kunnen gebeuren - ... we geven je les als huiswerk op. Wat vroeger huiswerk was, laat ik de leerlingen nu in de klas doen. Ik wil hier even pauzeren. (Applaus) Ik wil hier even pauzeren, omdat ik een paar interessante dingen zie. Een, wan
...[+++]neer deze leraren dat doen, is er het onmiskenbare voordeel - het voordeel dat hun leerlingen nu de video's kunnen gebruiken zoals mijn neefjes dat deden. Ze kunnen pauzeren, herhalen op hun eigen tempo, binnen hun eigen tijd. Wat nog interessanter is -- en dit gaat tegen de intuïtie in, als het over technologie in de klas gaat -- je stapt af van de eenheidsworst -les voor de klas en laat leerlingen op hun eigen tempo thuis les volgen. Dan ga je naar de klas, laat ze werken, laat de leerkracht rondlopen, laat de kinderen er met elkaar over praten. Zo hebben deze leerkrachten technologie gebruikt Ze namen een fundamenteel ontmenselijkende ervaring - om de klas menselijker te maken. 30 kinderen met hun vingers op de lippen, die niet met elkaar mochten praten. Een leerkracht, hoe goed hij ook is, moet een eenheidsworst -les geven aan 30 leerlingen -- uitdrukkingsloos gezicht, ietwat vijandig. Nu is het een menselijke ervaring. Nu is er echt onderlinge interactie. Zodra de Khan Academy -- Ik gaf mijn job op en we werden een echte organisatie. We zijn een organisatie zonder winstbejag. De vraag is, hoe brengen we dit naar een hoger niveau?Beaucoup de sceptiques ont dit que les écologistes ajoutaient cette ligne rouge dans les projections uniquement pour les faire apparaître aussi mauvaises que possible. Que les émissions n'augmenteraient jamais aussi vite que la ligne rouge.
Veel sceptici zeiden dat die rode lijn alleen maar door de milieubeweging in de grafieken geplaatst was om ze er zo slecht mogelijk uit te laten zien. Dat emissies zouden nooit zo snel groeien als die rode lijn.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
unique sans cervelle a aussi ->
Date index: 2024-10-01