Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "rythme peut vraiment " (Frans → Nederlands) :
Donc cette possibilité d'aller à son rythme peut vraiment aider l'apprentissage.
Deze vorm van eigen tempo kan erg nuttig zijn voor het leren.
Donc quand vous parle
z d'apprentissage à rythme individuel, tout le monde comprend -- en termes d'éducation, d'apprentissage différencié -- mais c'est plutôt impressionnant de voir ça survenir dans une salle de classe. Parce qu'à chaque fois qu'on a fait cela, dans chaque classe, encore et encore, si vous y passez cinq jours, il y a un groupe d'enfants qui prend vite la tête et il y a un groupe d'enfants un peu plus lent. Et dans un modèle traditionnel, si vous faites une évaluation à un instant donné, vous diriez : « Voici les enfants doués, voici les enfants lents. Peut-être devraient-ils être
...[+++]suivis différemment. Peut-être devrions-nous les mettre dans des classes séparées. » Mais quand vous laissez chaque élève travailler à son propre rythme -- et nous l'avons vu maintes et maintes fois -- vous voyez que les étudiants qui ont mis un peu plus de temps sur un concept ou un autre, une fois ce concept acquis, font directement la course en tête. Donc les mêmes enfants que vous pensiez êtres lents six semaines plus tôt, vous penseriez qu'ils sont désormais doués. Et nous le voyons sans arrêt, encore et encore. Cela vous fait vraiment songer que toutes les distinctions dont peut-être beaucoup d'entre nous ont profité n'étaient en fait que dues à une coïncidence temporelle.
Als je praat ov
er leren op je eigen tempo, dan is dat zinvol voor iedereen -- in onderwijsjargon: gedifferentieerd leren -- maar het is nogal gek als je het in een klas ziet. Elke keer als we dit deden, in elke klas waarin we het deden, telkens opnieuw, zie je dat na vijf dagen een groep kinderen pijlsnel vooruitgaan en een groep kinderen een beetje trager zijn. Als je in een traditioneel model een momentopname zou maken, zou je zeggen: Dat zijn de getalenteerde kinderen. Dat zijn de trage kinderen. Misschien moeten we ze anders opvolgen. Misschien moeten we ze in afzonderlijke klassen stoppen. Maar als je elke leerling op zijn eigen tem
...[+++]po laat werken -- we zien dat keer op keer -- dan zie je leerlingen die wat meer tijd besteedden aan het ene of het andere concept, maar als ze dat doorhebben, gaan ze pijlsnel vooruit. Dezelfde kinderen waarvan je 6 weken geleden dacht dat ze traag waren, zou je nu als begaafd beschouwen. We zien dat keer op keer. Het doet je echt bedenken hoezeer alle etiketten waarvan velen van ons hebben geprofiteerd, eigenlijk gewoon aan een toevallige momentopname te danken waren.Et on m’a demandé «Alors, vous n’êtes pas nerveux? Peut-être que ce n’est pas vraiment resté sur ce rythme de croissance exponentielle.» J’étais un peu nerveux. Parce que les données n’allaient peut-être pas marcher. Mais je fais ça depuis 30 ans. Et cela a continué avec cette progression exponentielle.
Men vroeg mij: “Ben je niet zenuwachtig?… Misschien zal het niet meer dezelfde exponentiële vooruitgang laten zien.” Ik was een klein beetje nerveus… omdat de data misschien niet correct zou zijn. Maar ik doe dit al 30 jaar lang. En deze exponentiële vooruitgang hield aan.
Je dirais que la première que je pose est, « Parlez moi de vous. » Ça peut sembler basique, mais ce que je recherche vraiment c'est la créativité, la franchise, et, sans doute, le caractère le plus important dont personne ne parle est le sens de l'humour. Si vous ne pouvez pas accrocher avec mon équipe, rire des mêmes plaisanteries que nous, et fonctionner au même rythme que nous, alors vous ne pouvez pas contribuer à l'équipe, et ce serait horrible pour vous, vous savez ?
Mijn eerste vraag is deze: Vertel me jouw verhaal. Het kan heel eenvoudig lijken, maar ik ben echt op zoek naar creativiteit, eerlijkheid, en de belangrijkste eigenschap van allemaal en waar niemand over spreekt: een goed gevoel voor humor. Als je niet goed met mijn team kan samenwerken, niet om onze grappen lacht en je niet in ons tempo werkt, dan ben je geen meerwaarde voor ons team. Dat is ook niet leuk voor jou, weet je?
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
rythme peut vraiment ->
Date index: 2023-03-03