Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "propre et verte " (Frans → Nederlands) :
Et si nous exploitions la moitié de notre potentiel hydroélectrique, et c’est précisément notre objectif, l’énergie propre et verte que nous exporterions compenserait environ 50 millions de tonnes de dioxyde de carbone par an.
En al zouden we maar de helft benutten van ons potentiële waterkracht, en daar zijn we hard aan bezig, zou de schone, groene energie die we exporteren voor ongeveer 50 miljoen ton koolstofdioxide per jaar compenseren.
Ce que j'essaie donc de vous montrer ici, ce sont les données d'une classe pilote à Los Altos, où ils ont pris deux classes de CM2 et deux classes de 4ème et ont complétement éventré leur vieux programme de maths. Ces enfants n'utilisent pas de manuels, ils ne reçoivent pas de cours à schéma unique. Ils travaillent avec la Khan Academy, ils utilisent ce logiciel, pour à peu près la moitié de leurs cours de maths. Je vous assure que nous ne voyons pas ça comme une formation complète en maths. Son intérêt est -- et c'est ce qui se passe à Los Altos -- de libérer du temps. Ça montre où sont les blocages et les facilités, ce qui rend sûr que vous maîtriser les systèmes d'équations, et ça libère du temps pour les simulations, les jeux, les mécan
...[+++]ismes, la construction de robots, pour estimer la hauteur d'une colline en se basant sur son ombre. L'idée est donc que l'enseignant entre dans la classe chaque jour, chaque élève travaille à son propre rythme -- et c'est un réel tableau de bord de l'école du district de Los Altos -- et ils observent ce tableau. Chaque ligne est un élève. Chaque colonne est un des concepts. Le vert indique que l'élève est déjà compétent. Le bleu indique qu'il travaille dessus -- pas besoin de s'inquiéter. Le rouge indique qu'il est bloqué. Ce que fait l'enseignant, c'est littéralement dire : « Laissez-moi intervenir sur ces enfants dans le rouge. » Ou encore mieux : « Laissez-moi prendre un des élèves dans le vert qui est déjà compétent dans ce concept pour en faire la première ligne offensive et devenir véritablement le tuteur de son camarade. » (Applaudissements) Je viens d'une réalité basée sur les données, donc nous ne voulons pas que l'enseignant intervienne en ayant à poser des questions bizarres : « Oh, qu'est-ce que tu ne comprends pas ? » ou « Qu'est-ce que tu comprends ? » et tout le reste. Donc notre idée est de vraiment munir les enseignants d'autant de données que possible -- de réelles données qui, dans presque tout autre domaine, so ...
Wat ik jullie hier toon, zijn gegevens van een pilootschool in het schooldistrict Los Altos. Ze namen twee klassen van de 10-jarigen en twee van 12-jarigen en beenden hun oude wiskundecurriculum helemaal uit. Deze kinderen gebruiken geen handboeken. Ze krijgen geen eenheidsworst -lessen. Ze doen Khan Academy. Ze gebruiken de software voor ongeveer de helft van de wiskundeles. Laat me duidelij
k zijn: we zien dit niet als de volledige wiskundeles. Het effect hiervan is -- en dat gebeurt in Los Altos -- dat er tijd vrijkomt. Dit is blokkeren en aanpaken, zorgen dat je een stelsel van vergelijkingen kan afwerken. Dat maakt tijd vrij voor sim
...[+++]ulaties, games, mechanica, robots bouwen, schatten hoe hoog die heuvel is op basis van zijn schaduw. Het paradigma is dat de leerkracht elke dag binnenkomt, dat elk kind op zijn eigen tempo werkt -- en dit is een live dashboard van het schooldistrict Los Altos -- en dat ze dit dashboard bekijken. Elke rij is een student. Elke kolom is een van die concepten. Groen betekent dat de leerling het al onder de knie heeft. Blauw betekent dat ze eraan werken -- komt in orde. Rood betekent dat ze vastzitten. En wat de leraar doet is letterlijk alleen maar zeggen: Laat me ingrijpen op de rode kinderen. Of nog beter Laat me een van de groene kinderen roepen, die dat concept al onder de knie hebben, om de eerste aanvalslinie te vormen en hun klasgenoten te coachen. (Applaus) Ik kom uit een omgeving die erg op data is gericht. We willen niet dat de leerkracht tussenbeide moet komen en het kind rare vragen moet stellen, als: Dus wat begrijp je niet? of Wat begrijp je wel? enzovoort. Ons paradigma is dat we de leerkrachten met zoveel mogelijk gegevens wapenen. Echte gegevens, zoals dat in ongeveer elk ander domein wordt verwacht, of het nu financiën, marketing of productie is. De leerkrachten kunnen vaststellen wat er fout gaat met de leerlingen. Zo kunnen ze hun interactie zo productief mogelijk maken.L'architecte Norman Foster discute de son propre travail pour montrer comment les ordinateurs peuvent aider les architectes à concevoir des bâtiments qui soient verts, beaux, et essentiellement sans pollution. Depuis la conférence DLD 2007, à Munich, www.dld-conference.com
Architect Norman Foster bespreekt zijn eigen werk om te laten zien hoe computers architecten kunnen helpen om gebouwen te ontwerpen die groen, mooi, en 'in principe vervuilingsvrij' zijn. Van de DLD-Conferentie 2007 in München; www.dld-conference.com
Ma propre épiphanie en tant que conservateur est arrivée en 1953, alors que j'étais doctorant de Harvard et je cherchais des fourmis rares endémiques des forêts montagneuses de Cuba. Des fourmis qui brillent à la lumière du soleil -- d'un vert ou un d'un bleu métallique, et une espèce que j'ai découverte, dorées.
Mijn eigen openbaring als natuurbeschermer kreeg ik in 1953. Ik was afgestudeerd van Harvard en zocht naar zeldzame mieren die te vinden zijn in de bergwouden van Cuba. Mieren die schijnen in het zonlicht -- metaalgroen of metaalblauw en één soort, zo ontdekte ik, metaalgoud.
Ils on tous besoin d'eau propre, d'énergie, de transport, et nous voulons qu'ils se développent d'une manière verte.
Ze hebben allemaal schoon water, energie en vervoer nodig, en we willen dat ze zich duurzaam gaan ontwikkelen.
Voici une provocation puissante de la part de l'artiste Jae Rhim Lee. Pouvons-nous engager nos corps pour une planète plus propre et plus verte, même après la mort? Naturellement, en utilisant un costume d'enterrement spécial ensemencé de champignons dévoreurs de pollution. Oui, c'est peut-être bien la conférence TED la plus étrange que vous ne verrez jamais...
Een krachtige provocatie van kunstenaar Jae Lee Rhim: kunnen we met ons lichaam bijdragen aan een schonere, groenere aarde, zelfs na onze dood? Jazeker, met behulp van een speciaal begrafenispak bezaaid met paddenstoelen die de vervuiling opschrokken. Dit zou wel eens de vreemdste TEDTalk ooit kunnen zijn ...
En fin de compte, l'herbe est souvent plus verte dans notre propre jardin, sans que nous en ayons conscience.
Uiteindelijk is het gras aan de eigen kant vaak groener ook al hebben we dat niet door.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
propre et verte ->
Date index: 2024-09-27