Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "pour les jeux de récompenser " (Frans → Nederlands) :
Tom Chatfield : 7 manières pour les jeux de récompenser le cerveau - TED Talks -
Tom Chatfield: 7 manieren waarop games het brein belonen - TED Talks -
Ils peuvent avoir des relations sociales plus fortes dans les jeux que dans le monde réel. Ils ont un meilleur retour et se sentent plus récompensés dans les jeux que dans la vie réelle. C'est pourquoi il estime que c'est actuellement logique que les joueurs passent plus de temps en ligne que dans le monde réel.
Ze kunnen sterkere sociale relaties hebben in games dan in het echte leven. Ze krijgen betere feedback en voelen zich meer beloond in games dan in het echt. Dus hij zegt dat het nu perfect logisch is dat gamers meer tijd spenderen in virtuele werelden dan in de echte wereld.
Nos systèmes éducatifs sont défectueux et ne récompensent pas pour ce qui est important dans la vie ou pour la survie de la civilisation. Elles récompensent pour tout ce que vous apprenez et ingurgitez.
Onze schoolsystemen zijn zeer gebrekkig en belonen niet voor de dingen die belangrijk zijn voor het leven of het voortbestaan van de beschaving. Ze belonen voor het absorberen van hopen leerstof.
(Rires) Donc le premier, c’est une dynamique de jeu très simple. Ça s’appelle la dynamique du rendez-vous. Et c’est une dynam
ique dans laquelle, pour réussir, les joueurs doivent faire quelque chose à un moment déterminé, généralement dans un lieu déterminé. Et ces dynamiques sont parfois effrayantes parce que vous vous dites que d’autres personnes peuvent utiliser des forces pour manipuler mon interaction, ce que je fais, où je le fais, quand je le fais. Cette sorte de perte du libre arbitre
qui arrive dans les jeux peut être effarant, ...[+++] donc pour chaque dynamique, je vais vous donner trois exemples -- un qui montre comment on s’en sert déjà dans le monde réel, pour que vous puissiez rationaliser un petit peu, un qui démontre son utilisation dans les jeux conventionnels -- Je crois que tout est un jeu, ici c’est plutôt ce que vous pourriez penser d’un jeu joué sur une table ou sur un écran, un sur comment elle peut être utilisé pour le bien, pour qu'on puisse voir que ces forces peuvent être vraiment puissantes. Donc le premier -- la plus célèbre dynamique de rendez-vous au monde -- est ce qu'on appelle les happy hour . J’ai donc quitté très récemment Princeton et je me suis retrouvé pour la première fois dans un bar, et j’ai remarqué ces happy hour partout, d'accord.
(Gelach) De eerste is een heel eenvoudige spelregel. Het heet de afspraak-regel. Om in deze regel te slagen, moeten spelers iets doen op een vooraf bepaalde tijd, meestal op een vooraf bepaalde plaats. Deze regels zijn af en toe een beetje eng, omdat je denkt dat andere mensen krachten kunnen gebruiken die beïnvloeden hoe ik reageer, wat ik doe, waar ik dat doe en wanneer ik dat doe. Dit soort van verlies van vrije wil komt voor in spellen en kan beangstigend zijn. Van elke spelregel ga ik drie voorbeelden geven -- Eén die laat zien hoe de regel in de echte wereld al wordt toegepast, zodat u het zo'n beetje kunt rationaliseren. Eén die hem laat zien in een spel dat we als conventioneel beschouwen -- ik denk dat alles een spelletje is, dit i
...[+++]s meer een soort spelletje dat wordt gespeeld op een bord of een computerscherm. En één die laat zien hoe dit ten goede kan worden gebruikt, zodat we kunnen zien dat deze krachten echt heel krachtig kunnen zijn. Dus de eerste - de bekendste afspraakregel in de wereld - is iets dat happy hour heet. Dus toen ik heel kort geleden met Princeton stopte en voor het eerst in een bar belandde, zag ik die happy hours echt overal waar ik kwam.Donc nous sommes en fait en train de tirer parti de ce travail pour développer des jeux pour les patients qui ont une mauvaise vue, et pour avoir un impact sur la réorientation de leur cerveau pour voir mieux.
We willen deze gegevens gebruiken om games te ontwikkelen voor patiënten met slecht zicht en om hun brein opnieuw te trainen om beter te zien.
Alors nous commençons à observer l'établissement de pôles masculins et d'étude por
tées sur les hommes pour penser à comment attirer les hommes vers l'expérience universitaire. Si vous vous adressez aux professeurs, ils vous diront, Arf. Oui, et b
ien, ils jouent aux jeux vidéos, et ils parient sur le net toute la nuit, et ils jouent à World of Warcraft. Et cela affecte leur performance académique. Devinez quoi? Les jeux vidéos ne sont pas la cause. Les jeux vidéos sont le symptôme. Ils ont été inactifs pendant longtemps avant d'arriver
...[+++] là.
Dus we gaan steeds vaker de oprichting van mannencentra en mannenstudies zien om na te denken over hoe we mannen betrekken bij hun ervaringen op de universiteit. Als je praat met de professoren, zeggen ze misschien: Ehh. Ja, wel, ze spelen computergames en ze gokken de hele nacht online, en ze spelen World of Warcraft. En dat tast hun academische prestaties aan. Wat denk je? Computergames zijn niet de oorzaak. Computergames zijn een symptoom. Ze hadden al een lange tijd afgehaakt voor ze hierop uitkwamen.
Un tas de jeux, trois niveaux de récompenses.
Een aantal spelletjes, drie niveaus van beloningen.
Et, très récemment, des mesures neurophysiologiques ont démontré que les gens qui punissent les tricheurs dans les jeux économiques montrent une activité dans les centres de récompense de leur cerveau.
Onlangs toonden neurofysiologische maatregelen… dat mensen die bedriegers in economische spelen bestraffen… activiteiten vertonen in de beloningcentra van het brein.
Les jeux Paralympiques, pour ceux qui ne savent pas, sont les jeux Olympiques pour personnes handicapées -- les amputés, le personnes avec des paralysies cérébrales, et des athlètes en chaise roulante -- contrairement aux Special Olympics qui est pour les handicapés mentaux.
De Paralympics, om het even een beetje uit te leggen, zijn de Olympische spelen voor mensen met een fysieke beperking -- amputees, mensen met hersenverlamming, en rolstoelatleten -- dit in tegenstelling tot de Special Olympics die bedoeld is voor mensen met verstandelijke beperkingen.
Une perle dans les archives TED. Lors des TEDTalks de 1998, Brenda Laurel pose la question : pourquoi tous les bestsellers des jeux vidéo sont pour des petits garçons ? Elle parle de ses deux ans de recherche pour créer un jeu auquel les filles voudraient jouer et aimeraient. C'est ce travail de pionnière qui revient aujourd'hui.
Een juweeltje uit het TED-archief. Op TED1998 vroeg Brenda Laurel: waarom zijn alle bestsellers onder de videogames gericht op jongetjes? Ze praatte over haar meer dan twee jaar van onderzoek om een game te ontwikkelen die meisjes graag zouden spelen. Haar pionierswerk zindert vandaag nog na.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
pour les jeux de récompenser ->
Date index: 2022-01-26