Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "nous pouvons incarner ces régions " (Frans → Nederlands) :
Donc nous pouvons incarner ces régions d'ultra-conservation tout au long de l'évolution -- la manière dont ces virus ont évolués -- en choisissant simplement des éléments d'ADN ou d'ARN dans ces régions pour les représenter sur notre puce en tant que réactifs de dépistage.
Zo kunnen we deze regio's van ultra-conservering doorheen de evolutie inkapselen - hoe deze virussen evolueerden - door DNA-elementen of RNA-elementen uit deze regio's op onze chip als detectiereagentia te kiezen.
Un de ces policiers m'a dit : « Je suis venu remettre un message, et après, je pars. » J'ai pris le temps de vivre avec des familles comme Ella, dans différentes régions, pour comprendre ce que nous pouvons apprendre des régions du monde où nos institutions sociales ne marchent pas.
Een politieagent zei tegen me: Ik geef alleen een bericht door en dan ga ik weer. Ik heb een tijdje bij dit soort gezinnen gewoond, in verschillende landen, omdat ik wilde weten wat we kunnen leren van situaties waarin onze maatschappelijke hulpverlening niet werkt.
Rappelez-vous que nous avons scanné les deux cerveaux a
u même moment, nous pouvons donc étudier l'activité synchronisée dans des zones identiques ou différentes, de manière simultanée, juste comme si vous vou
liez étudier une conversation et que vous scanniez deux personnes parlant ensemble. Vous attendriez une activi
té commune dans les régions du langag ...[+++]e lorsqu'ils parlent et communiquent. Les flèches connectent les régions qui sont actives en même temps et la direction des flèches vont des régions qui sont actives en premier, vers les régions qui sont actives plus tard.
Ve
rgeet niet dat wij beide hersenen op hetzelfde moment hebben gescand, dus we kijken naar synchrone activiteit in dezelfde of verschillende gebieden op hetzelfde moment, dus we kijken naar synchrone activiteit in dezelfde of verschillende gebieden op hetzelfde moment, zoals wanneer je een gesprek wilt onderzoeken en je twee mensen scant die met elkaar praten: dan verwacht je gelijke activiteit in de taalgebieden op het moment dat ze luisteren en communiceren. De pijlen verbinden de gebieden die tegelijk actief waren. De richting van de pijlen geeft aan welke regio's eerst actief waren De richting van de pijlen geeft aan welke regio's ee
...[+++]rst actief waren en de pijlpunt gaat richting het gebied dat later actief is.Donc, nous avons un peu joué avec cette idée, et nous nou
s sommes dit, « Que pouvons-nous en faire ? Peut-on en tirer un petit produit ou un service ? » Don
c une des premières choses que nous avons faites est cet objet appelé une plateforme multimédia. Nous l'appelons la boîte à déjeuner. Essentiellement, un des contextes que nous avons étudié était
les écoles dans les régions très recu ...[+++]lées de l'Inde.
We begonnen over dit idee na te denken en vroegen ons af wat we ermee aankonden. Konden we er een of ander product of dienst uithalen? We maakten eerst een multimediaplatform. Wij noemen het een lunchbox. Bedoeld voor scholen in zeer afgelegen delen van India.
Ce sont ces couches bleues et blanches. Les gaz sont pris da
ns les glaces, donc nous pouvons mesurer le CO2. Ainsi, nous savons que le taux de CO2 était plus bas. La chimie de la glace nous donne aussi la t
empérature dans les régions polaires. En avançant de 20 000 ans dans le temps pour arriver aujourd'hui, vous verriez que la température a augmenté. Elle n'a pas augmenté en douceur, mais parfois très rapidement,
puis a stagné, puis encore ...[+++] rapidement. Le rythme était différent d'un pôle à l'autre. Le CO2 a également augmenté par à-coups.
Hier zie je die blauw-witte lagen. In de ijskernen is gas ingesloten, daardoor kunnen we het CO2 meten. Zo weten we dat het CO2-niveau vroeger lager lag. De chemie v
an het ijs zegt ook iets over de temperatuur in de poolstreken. En als je dan de reis onderneemt van 20.000 jaar terug naar onze t
ijd, zie je dat het warmer is geworden. Het tempo was
niet steeds gelijk. Soms werd het snel warmer, dan was er een plateau waarna het weer
...[+++]snel ging. Er was verschil tussen de twee poolstreken en ook de toename van CO2 verliep sprongsgewijs.où nous n'avons eu que quelques rares cas depuis deux mois. Ici à Kenema, en Sierra Leone, une autre région de l'épicentre, nous n'avons pas vu le virus depuis plus de deux semaines. Bien sûr, il est trop tôt pour crier victoire, mais c'est bien la preuve que nous pouvons non seulement contrôler la maladie, mais également y mettre fin.
We hebben heel erg weinig gevallen gezien de afgelopen maanden, en hier in Kenema, in Sierra Leone, ook een gebied in het epicentrum, hebben we het virus al enkele weken niet gezien. Duidelijk veel te vroeg om de overwinning te claimen, maar bewijs, dames en heren, dat men de ziekte niet alleen bijhoudt, maar die ook terug kan dringen tot 0.
Nous pouvons faire le lien entre les experts et les gens dans les régions rurales les plus éloignées au-delà de la fin de la route, de manière à faire entrer les experts dans ces maisons pour nous permettre d'établir un diagnostic et de planifier de futurs traitements.
We kunnen wereldwijde experts koppelen met mensen op de meest landelijke, moeilijk bereikbare plaatsen ver van elke weg. We brengen deze deskundigen in hun huizen, waardoor we diagnoses en behandelingsplannen kunnen opstellen.
Comment pouvons nous comprendre le fonctionnement du cerveau? De la même manière que lorsque l'on commence à connaitre une ville: en faisant une carte. Dans cet exposé au superbe rendu visuel, Allan Jones nous montre comment son équipe cartographie ce que les gènes font dans chaque petite région du cerveau, et comment tout se connecte.
Hoe kunnen wij de manier waarop hersenen werken, beginnen te begrijpen? Op dezelfde manier waarop we een stad begrijpen: door een kaart te maken. In deze visueel overweldigende bespreking toont Allan Jones hoe zijn team in kaart brengt welke genen in elk uiterst klein gebied worden geactiveerd en hoe het allemaal met elkaar in verband staat.
Et nous sommes en train de montrer que nous pouvons transformer ces données en modèles fonctionnels et en simulations de régions du cerveau.
En we laten zien dat we deze data daadwerkelijk kunnen omzetten… in werkende modellen van simulaties van delen van het brein.
mais nous pouvons utiliser ces données maintenant pour fournir des recettes et la même technologie à d'autres régions.
maar we kunnen die gegevens nu gebruiken om andere regio's van recepten en dezelfde technologie te voorzien.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
nous pouvons incarner ces régions ->
Date index: 2021-08-14