Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "mêmes produits chimiques que ceux " (Frans → Nederlands) :
L'anguille électrique de l'Amazone. Incroyablement rare, certaines de ces espèces, créent 600 volts d'électricité grâce aux mêmes produits chimiques que ceux de votre corps.
Amazon Electric Eel. Ongelooflijk bedreigd, sommige van deze soorten, produceren 600 Volt electriciteit met de chemicaliën in je lichaam.
Les faibles salaires sont souvent ceux qui achètent les produits contenant des produits chimiques dangereux et que leurs enfants utilisent.
Dus mensen met weinig inkomen zijn vaak degenen die de producten kopen met gevaarlijke chemicaliën erin, die hun kinderen gebruiken.
La plupart de ce qu'une femme enceinte rencontre dans sa vie quotidienne - l'air qu'elle respire, la nourriture et les boissons qu'elle consomme, les produits chimiques auxquels elle est exposée, même les émotions qu'elle ressent - est d'une certaine manière partagé avec son fœtus.
Veel van wat de zwangere vrouw tegenkomt in haar dagelijkse leven -- de lucht die ze inademt, de voeding en drank die ze consumeert, de chemicaliën waaraan ze blootgesteld wordt, zelfs de emoties die ze voelt -- wordt op de een of andere manier met haar foetus gedeeld.
Il n'a plus les mêmes contraintes de taille, il n'est plus rattaché à d'innombrables câbles, ni à des cuves de produits chimiques ou à des ordinateurs.
Hij heeft niet dezelfde handicap, zit niet met een hoop bedrading vastgekluisterd aan een labtafel, aan grote vaten met chemicaliën of computermonitoren.
Nous savons déjà que les produits chimiques comme le DDT et les SEM et l'atrazine peuvent également passer dans le lait, là encore, affectant nos bébés même après leur naissance.
We weten al dat stoffen zoals DDT, DES en atrazine ook via de melk, weer invloed hebben op onze baby's, ook na hun geboorte.
Contrairement aux impactes faciles à observer des larges déchets plastiques, les effets des microplastiques sont subtiles et difficiles à suivre
comme les fragments eux-mêmes: les fragments durables peuvent servir de nouveau foyer sur lesquels les petites créatures de l'océan peuvent croître et se multiplier; ou étouffer les créatures légèrement plus large qui pensent que le plastique est de la nouriture; ou atti
rer et récolter les produits chimiques toxiques qui sont introduits dans la chaîne alimentaire si les
...[+++] particules sont mangées; et probablement un million d'autres problèmes que nous n'avons pas encore remarqués.
In tegenstelling tot de eenvoudig te observeren invloeden van groot plastiek afval, zijn de effecten van microplastieken Net zo subtiel en moeilijk op te sporen als de stukjes zelf: de duurzame fragmenten Kunnen dienen als vastgoed waarop de kleine zeedieren kunnen groeien en vermenigvuldigen Of ze kunnen iets grotere oceaandieren die denken dat het plastiek eten is doen stikken; of giftige chemicaliën Aantrekken en verzamelen die geïntroduceerd worden in de voedselketen wanneer de stukjes gegeten worden En waarschijnlijk nog een miljoen andere problemen die we nog niet gemerkt hebben.
le concentré de pomm
e ou de raisin a le même effet sur votre corps que ses 55 jumeaux sucrés. Et même si le jus de canne évaporé semble sain sous un tel nom, lorsque vous l'évaporez, vous obtenez du sucr
e ! Du point de vue chimique, c'est la même chose. Et encore plus astucieux, lorsque de multiples types de sucres ajoutés sont utili
sés dans un type de produit, ils sont enterrés dans une longue liste d'ingrédients, de sorte que la
...[+++]teneur en sucre pourrait sembler acceptable. mais lorsque vous les additionnez tous, le sucre peut être l'ingrédient le plus important.
Druif- of appelconcentraat hebben hetzelfde effect op je lichaam als hun 55 andere suikervriendjes. Hoewel biologisch verdampt rietsuikersap gezond klinkt, wanneer je het verdampt, houd je suiker over! Scheikundig gezien, is het allemaal hetzelfde. Het is nog lastiger, wanneer verschillende soorten suiker zijn toegevoegd in één product. Ze worden begraven in een lange lijst met ingrediënten, dus de hoeveelheid suiker lijkt oké te zijn, maar als je alles bij elkaar optelt, kan suiker het belangrijkste ingrediënt zijn.
C'était seulement des gens qui faisaient des sketchs vidéos marrants ou des étudiants en art aussi, qui étaient plutôt ceux qui avaient les caméras numériques, qui montaient des trucs vraiment bien produits que je ne pouvais même pas espérer créer moi-même.
Het waren gewoon mensen die grappige sketches maakten of kunststudenten -- dat waren degenen die vaak digitale camera's hadden -- die dingen maakten van hoge kwaliteit waarvan ik niet eens kon hopen dat ik ze op mijn manier zou kunnen maken.
(Rires) L'autre chose qui s
'est produite -- et même à ce moment-là, j'ai dit : « Bon, c'est peut-être un bon ajout. C'est bien pour les étudiants motivés. C'est peut-ê
tre aussi bien pour ceux qui sont scolarisés chez eux. » Mais je ne pensais pas que ça deviendrait quelque chose qui s'infiltrerait en quelque sorte dans la salle de classe. Mais j'ai ensuite commencé à recevoir des lettres d'enseignants. Et les enseignants m'écrivaient : « Nous utilisons vos vidéos pour faire bouger la classe. Vous donnez les cours, donc maintenant nous
...[+++]... » et cela pourrait arriver dans toutes les classes d'Amérique aujourd'hui, « ... maintenant je donne vos cours comme devoirs à la maison. Et ce qu'étaient les devoirs à la maison, les étudiants les font maintenant dans la salle de classe. » Je veux m'arrêter là-dessus -- (Applaudissements) Je veux m'arrêter là-dessus un instant, parce qu'il y a deux ou trois choses intéressantes. Premièrement, quand ces enseignants font cela, il y a l'avantage évident -- l'avantage que maintenant leurs étudiants peuvent apprécier les vidéos de la même façon que mes cousins. Ils peuvent mettre en pause, reprendre à leur propre rythme, à leur convenance. Mais la chose la plus intéressante est -- et ça ne va pas de soi quand on parle de technologie dans les salles de classe -- en enlevant les cours à modèle unique de la classe et en laissant les élèves auto-réguler leurs cours à la maison, quand vous entrez alors dans la classe, en les laissant faire le travail, avec l'enseignant à proximité, en donnant aux enfants des moyens réels d'interagir entre eux, ces enseignants ont utilisé la technologie Ils ont pris une expérience fondamentalement déshumanisante -- pour humaniser la classe. 30 enfants avec leur index sur les lèvres, n'ayant pas le droit d'interagir entre eux. Un enseignant, peut importe sa qualité, doit donner ces cours à modèle unique à 30 élèves -- des visages vides, légèrement antagonistes -- c'est désormais une expérience humaine. Mainten ...
(Gelach) Er gebeurde nog
iets. Op dit punt zei ik: Oké, misschien is het een goede aanvulling. Het is goed voor gemotiveerde leerlingen. Het is misschien goed voor het thuisonderwijs. Maar ik had niet gedacht dat het op een of andere manier zou doordringen tot in de klas. Maar toen begon ik brieven te krijgen van leerkrachten. De leerkrachten schreven: Wij gebruiken je video's om de klas 180 graden te draaien. Jij hebt de les gegeven, dus wat we nu doen is ... en dit zou morgen in elk klaslokaal in Amerika kunnen gebeuren - ... we geven je les als huiswerk op. Wat vroeger huiswerk was, laat ik de leerlingen nu in de klas doen. Ik wil hie
...[+++]r even pauzeren. (Applaus) Ik wil hier even pauzeren, omdat ik een paar interessante dingen zie. Een, wanneer deze leraren dat doen, is er het onmiskenbare voordeel - het voordeel dat hun leerlingen nu de video's kunnen gebruiken zoals mijn neefjes dat deden. Ze kunnen pauzeren, herhalen op hun eigen tempo, binnen hun eigen tijd. Wat nog interessanter is -- en dit gaat tegen de intuïtie in, als het over technologie in de klas gaat -- je stapt af van de eenheidsworst -les voor de klas en laat leerlingen op hun eigen tempo thuis les volgen. Dan ga je naar de klas, laat ze werken, laat de leerkracht rondlopen, laat de kinderen er met elkaar over praten. Zo hebben deze leerkrachten technologie gebruikt Ze namen een fundamenteel ontmenselijkende ervaring - om de klas menselijker te maken. 30 kinderen met hun vingers op de lippen, die niet met elkaar mochten praten. Een leerkracht, hoe goed hij ook is, moet een eenheidsworst -les geven aan 30 leerlingen -- uitdrukkingsloos gezicht, ietwat vijandig. Nu is het een menselijke ervaring. Nu is er echt onderlinge interactie. Zodra de Khan Academy -- Ik gaf mijn job op en we werden een echte organisatie. We zijn een organisatie zonder winstbejag. De vraag is, hoe brengen we dit naar een hoger niveau? datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
mêmes produits chimiques que ceux ->
Date index: 2023-07-24