Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "maths très " (Frans → Nederlands) :
Un peu comme ce que je ressentais pour une prof de math très stricte que j'avais à l'école.
Ik voel een beetje hetzelfde als wat ik voelde bij die strenge wiskundelerares die ik ooit op school had.
Ceux qui connaissent la trigonométrie, ce type particulier de maths très utile pour la cartographie, seront contents parce qu'elle permet de mesurer des hauteurs et des distances sans avoir à être sur place.
Wie van jullie driehoeksmeting heeft gehad, snapt dat het hier heel handig voor is, omdat je dan hoogtes en afstanden kunt meten van plekken waar je niet kan komen.
Ils ne sont plu
s intimidés par les maths, parce que nous redéfinissons lentement ce que sont le
s maths. Cela a été très amusant. J'encourage les profs de maths que je rencontre à utiliser le multimédia parce qu'il fait entrer le monde réel dans la classe en haute résolution et pleine couleur, pour encourager l'intuition des étudiants pour ce champ de jeu, pour poser la question la plus courte possible, et laisser les questions plus précises surgir dans la conversation, pour laisser les étudiants construire le problème, ainsi qu'Einste
...[+++]in le disait, pour finalement aider un peu moins, car le livre de cours vous aide d'une mauvaise manière. Aider moins vous libère du poids d'enseigner la résolution de problème et le raisonnement mathématique.
We zijn niet l
anger geïntimideerd door wiskunde, omdat we langzaamaan opnieuw definiëren wat wiskunde is. Dit is heel tof geweest. Ik moedig wiskunde leraren waarmee ik spreek aan om multimedia te gebruiken omdat dit de echte wereld in uw klas brengt in hoge resolutie en in kleur, om studenten aan te moedigen hun intuitie te gebruiken op voet van gelijkheid, om de kortst mogelijke vraag te stellen en de meer specifieke vragen uit de conversatie te laten voortvloeien, om studenten het probleem te laten construeren, omdat Einstein het zo zei, en om uiteindelijk minder hulpvaardig te zijn, omdat de cursus je op de meest foute manieren helpt
...[+++]. Hij ondermijnt de mogelijkheid om wiskundig redeneren en geduldig probleemoplossen aan te brengen.C'est très important d'apprendre ça. Les maths sont parfaites pour ça. Voici une autre question. Que sont les maths ? Qu'est-ce que ça veut dire faire des maths , ou enseigner les maths? Je crois qu'il y a 4 étapes en gros, la première étant de poser la bonne question. Que voulons-nous demander? Que cherchons-nous à comprendre?
Het is erg belangrijk om dit te leren. Wiskunde is een uitstekend middel. Laten we dus nog een vraag stellen. Wat is wiskunde? Wat bedoelen we als we zeggen dat we aan wiskunde doen, of mensen onderrichten in de wiskunde? Volgens mij gaat het ruwweg om een viertal stappen. Het begint met de juiste vraag stellen. Wat willen we vragen? Wat proberen we te vinden?
Et c'est important de reconnaitre que les femmes ont toujours besoin d'aide à l'école, que les salaires sont toujours significativement inférieurs, même lorsque cela est contrôlé, et que les filles n'ont pas
arrêté de lutter en maths et en sciences pendant des années. Tout cela est vrai. Rien de cela nous dispense de faire attention aux besoins de l'alphabétisation de nos garçons entre trois et 13 ans. Et alors nous devrions le faire. En fait, ce qu'on devrait faire c'est prendre une page de leur programme, parce que les initiatives et programmes qui ont été mis en place pour les femmes en sciences, ingénierie et mathématiques sont fantasti
ques. Elle ...[+++]s ont été très efficaces pour les filles dans ce genre de situations. Et nous devons penser à la façon qui nous permettrait de faire la même chose pour les garçons en jeune âge. Même chez ceux plus âgés, on se rend compte qu'il y a toujours un problème. Quand on observe les universités, 60 pour cent des licences sont attribuées aux femmes de nos jours, ce qui représente un changement conséquent. Et en fait, l'administration au sein de l'université n'est pas très à l'aise à l'idée de savoir que nous approchons des 70 pour cent de population féminine dans les universités. Cela rend l'administration universitaire très nerveuse, parce que les filles ne veulent pas fréquenter des écoles où il n'y a pas de garçons.
En het is belangrijk dat we erkennen dat vrouwen nog steeds hulp nodig hebben op school, dat salarissen nog steeds een stuk lager zijn, zelfs als ze gecorrigeerd worden naar het soort
baan, en dat meisjes al jaren blijven worstelen met wiskunde en wetenschap. Dat klopt allemaal. Niets daarvan weerhoudt ons om aandacht te schenken aan de geletterdheid van onze jongens tussen drie en 13 jaar. Dat moeten we dus doen. Wat we in feite zouden moeten doen is een pagina te nemen uit hun draaiboek, want de initiatieven en programma's die opgestart zijn voor vrouwen in wetenschap en techniek en wiskunde zijn fantastisch. Die hebben veel goeds geda
...[+++]an voor meisjes in die situatie. En we moeten nadenken over hoe we dat ook voor jongens voor elkaar krijgen in hun jonge jaren. Zelfs als ze ouder zijn, zien we dat er nog steeds een probleem bestaat. Als we kijken naar de universiteiten gaan 60 procent van de bachelordiploma's nu naar vrouwen , wat een veelzeggende verschuiving is. In feite voelen universiteitsbestuurders zich wat ongemakkelijk bij het idee dat we dichtbij de 70 procent vrouwen op universiteiten komen. Dat maakt universiteitsbestuurders erg zenuwachtig, want meisjes willen niet naar scholen waar geen jongens zijn.Il y avait ce mec, Steve, l'informaticien. L'algorithme nous a mis ensemble parce qu'on partageait un amour commun p
our les gadgets les maths, les chiffres et la musique des années 80, j'ai donc décidé de sortir avec lui. Donc Steve l'informaticien m'a invitée à sortir dans un de ces restaurants avec des nappes blanches, vo
us savez, un de ces très chers restaurants. On y est allé et dès le départ notre échange n'a pas vraiment prit son envol, mais il commandait beaucoup de nourriture. En fait, il ne souciait même pas des prix sur le m
...[+++]enu. Ils commandait de multiples apéritifs, entrées, pour moi aussi d'ailleurs, et des piles et des piles de nourritures se sont retrouvées sur nôtre table, ainsi que de très nombreuses bouteilles de vin.
Er was er een, Steve, een IT-man. Het algoritme had ons gematcht omdat we allebei van gadgets houden, en van wiskunde, gegevens en muziek uit de jaren '80. Dus ik ging op zijn verzoek in. Dus Steve de IT-man, nodigde me uit in een van Philadelphia's duurste restaurants met mooie tafelkleden. Toen we naar binnen gingen, kwam ons gesprek niet echt van de grond, maar hij bestelde een heleboel eten. Hij keek niet eens naar het menu. Hij bestelde meerdere amuses, voorgerechten, voor mij ook, en ineens stonden er grote hoeveelheden eten op tafel en heel veel flessen wijn.
Cependant, en 4 dimensions, les maths disent qu'il peut y avoir 2 plans de rotation complémentaire, ce qui est très très difficile à imaginer pour nos cerveaux, qui ne peuvent penser qu'en 3D, en plus du fait qu'il n'y a plus de de haut et de bas dans lesquels les particules peuvent perdre de l'énergie par collision.
Echter, in 4 ruimtelijke dimensies dicteert de wiskunde dat er twee verschillende en complementaire rotatievlakken kunnen bestaan, wat zowel heel moeilijk voor te stellen is met met onze 3D-denken hersenen en ook wil zeggen dat er geen op en neer richting is waarin deeltjes energie verliezen door botsingen.
Et j'ai finalement rêvé mon chemin jusqu'à la NYU à un très bon mement -- en 1967, où j'ai rencontré un homme qui essayait de faire sauter la fac de maths de la NYU
Uiteindelijk dagdroomde ik mezelf naar NYU, op een goed tijdstip, in 1967, waar ik een man ontmoette die het wiskundegebouw wilde opblazen.
Mais certains parents nous ont dit, OK, faire de nos enfants de bons être humains, c'est très bien, mais qu'en est-il des maths, de la science et de l'anglais ?
Maar sommige ouders zeiden “Goede mensen van onze kinderen maken, daar is niks mis mee, maar wat met wiskunde, natuurkunde en Engels?
Par exemple, utiliser cette technologie peut aider les professeurs de maths à identifier dans leur classe l'étudiant qui est très anxieux à propos du sujet enseigné, et ainsi lui apporter de l'aide.
Met deze technologie kunnen we bijvoorbeeld een wiskundeleraar helpen de leerling in zijn les te herkennen die misschien wel heel nerveus is over het onderwerp dat hij behandelt, zodat hij hem kan helpen.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
maths très ->
Date index: 2023-05-21