Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "gens voler à bord des avions " (Frans → Nederlands) :
Dans l'aviation, nous ne laisserions jamais les gens voler à bord des avions si, pour neuf avions qui décollent, un avion s'écrasait.
In de luchtvaart; we zouden mensen nooit laten vliegen als van elke 9 vliegtuigen die opstijgen, eentje zou neerstorten.
Aujourd'hui, tout le mon
de sait qu'une aile genere de la portance grace a son profil caracteristique. Comme l'air parcourt une plus gra
nde distance sur le dessus de l'aile, il doit aller plus vite que l'air en-dessous. Alors les deux courants se rencontre
nt en meme temps au bord de fuite et selon le principe de Bernoulli, l'air allant plus vite exerce moins de pression que l'air plus lent en-dessous de l'aile. Cette difference de p
...[+++]ression cree une force dirigee vers le haut. La portance. CQFD. Vraiment ? Non. Cette explication simple, enseignee dans les livres et dans les classes, a des problemes evidents. Comme comment un avion peut-il voler a l'envers ? Quelques avions, comme celui des freres Wright, avait des ailes quasi planes. Donc l'air aurait probablement parcouru a la meme vitesse les deux faces de l'aile et il n'y aurait pas eu de portance. De plus, des experiences ont montre que les flux d'air ne se seraient pas rejoints a l'arriere de l'aile. L'air au-dessus de l'aile va nettement plus vite, atteignant le bord de fuite en premier. Alors, comment une aile genere reellement de la portance ?
Iedereen weet dat een vleugel < i> lift< /i> genereert door z'n karakteristieke vorm. Omdat lucht bovenlangs meer afstand aflegt, moet het sneller gaan dan lucht onderlangs zodat beide luchtstromen weer samenkomen bij de achterzijde
van de vleugel. En volgens Bernoulli's principe, oefent snel stromende lucht minder druk uit dan de langzamere lucht aan de onderzijde. Dit drukverschil creëert een opwaartse kracht: < i> lift< /i> . Klaar is
kees. Toch? Dus niet. Deze simpele uitleg die in veel lesbo
eken en klaslokalen ...[+++]wordt gebruikt heeft overduidelijke problemen. Zoals hoe kan een vliegtuig op z'n kop vliegen? Sommige vliegtuigen zoals die van de Wright brothers' hadden bijna vlakke vleugels. Dus lucht zou dan met de zelfde snelheid aan beide zijden stromen en er zou geen < i> lift< /i> zijn. Daarbij tonen experimenten an dat de luchtstromen niet samen komen achter de vleugel. Lucht bovenlangs gaat aanzienlijk sneller, en bereikt de achterrand als eerste. Dus hoe genereert een vleugel < i> lift< /i> ?Et ils font des choses intéressantes. Ils créent et explorent vraiment de nouvelles zones auxquelles vous pouvez juste penser
-- L'armée fait des drones. Et bien, il y a une co
mmunauté entière de gens qui construisent des
avions ou des véhicules autonomes -- quelque chose que vous pourr
iez programmer pour voler par lui-même sans télécommande pour voir quelle trajectoire
...[+++] il prend.
Ze doen interessante dingen. Ze maken nieuwe domeinen en verkennen domeinen waarvan je zou kunnen denken -- De militairen gebruiken drones. Er is een hele gemeenschap van mensen die autonome vliegtuigen of voertuigen maken -- iets dat je kan programmeren om op zichzelf te vliegen, zonder stuur of zo, het zoekt zelf uit waar het heengaat;
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
gens voler à bord des avions ->
Date index: 2023-06-10