Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "font de nos relations sociales des " (Frans → Nederlands) :
Pourquoi l'étrangeté ? Parce que nos relations sociales passent de plus en plus par les données. Et les données font de nos relations sociales des relations numériques. Ce qui signifie que nos relations numériques dépendent aujourd'hui énormément de la technologie pour acquérir une dimension de robustesse, une dimension de découverte, une dimension de surprise et d'imprévisibilité.
Waarom vreemdheid? Omdat onze sociale relaties steeds meer door gegevens worden bemiddeld en gegevens van onze sociale relaties digitale relaties maken. Dat betekent dat onze digitale relaties nu enorm van technologie afhankelijk zijn om ze een gevoel van robuustheid, een gevoel van ontdekking, een gevoel van verrassing en onvoorspelbaarheid mee te geven.
Ce sont tous les relations sociales qui font de nous une personne.
Het is het geheel van sociale relaties dat ons als volk definieert.
Un problème que la psychologie a eue est qu'au lieu de considérer cette intersubjectivité - autrement dit l'im
portance du cerveau social, pour les humains qui viennent au monde sans défense et ont énormément besoin les uns des autres -- est qu'elle se concentre plutôt sur l'individu et l'estime de soi, et non sur le rapport de soi à l'autre. C'est en quel
que sorte moi , pas nous . Et je pense que cela a été un problème vraiment énorme, qui va à l'encontre de notre biologie et de notre nature, et ne nous a pas du tout rendu plus heureu
...[+++]x. Parce que quand on y pense, les gens sont plus heureux quand ils sont dans le mouvement, quand ils font partie de quelque chose d'extérieur à eux, quand ils sont avec d'autres personnes, quand ils sont actifs, engagés dans le sport, concentrés sur un être aimé, en train d'apprendre, d'avoir des relations sexuelles, peu importe. Ils ne sont pas assis devant un miroir, essayant de se comprendre eux-mêmes, ou pensant à eux-mêmes. Ce ne sont pas les périodes où vous vous sentez le plus heureux.
Een probleem van de psychologie is dat psychologen in plaats
van te kijken naar deze intersubjectiviteit - of
het belang van het sociale brein voor mensen die als hulpeloze wezens ter wereld komen en elkaar enorm nodig hebben - ze zich in plaats daarvan richten op het zelf en het gevoel van eigenwaarde en niet op de ‘zelf-ander’. Het gaat om mij , niet om wij . Ik denk dat dit een echt enorm probleem is geweest dat ingaat tegen onze biologie en natuur en ons helemaal niet gelukk
iger heeft gemaakt. ...[+++]Want als je erover nadenkt, zijn de mensen het gelukkigst wanneer ze bezig zijn, wanneer ze opgaan in iets uit de wereld, wanneer ze met andere mensen samen zijn, wanneer ze actief zijn, als ze zich bezighouden met sport, gericht zijn op een geliefde, leren, seks, wat dan ook. Niet als ze voor de spiegel zitten om uit zichzelf wijs te geraken of nadenken over zichzelf. Dat zijn niet de momenten waarop je je het gelukkigst voelt.Le sexe ? et s'il s'agissait de bien plus que cela... Architectures invisibl
es de nos sociétés. Vous pensez connaitre que
lques trucs sur les relations sexuelles ? Pensez-y une seconde fois ! Dans cet exposé fascinant, la biologiste Carin Bondar explique sur bases scientifiques les surprenante stratégi
es dont les animaux font usage pour copuler. (Cette prés
entation décrit des scènes ...[+++] sexuelles animales de manière explicite - Public sensible s'abstenir)
Denk je dat je wel wat afweet van seks? Denk nog eens goed na. In deze fascinerende talk onthult biologe Carin Bondar de verrassende wetenschap achter hoe dieren het doen. (Deze talk beschrijft expliciete en agressieve seksuele onderwerpen.)
Selon moi, les To
rajas reconnaissent socialement et expriment culturellement ce q
ue beaucoup d'entre nous tiennent pour vrai, malgré l'acceptation générale de la définitio
n biomédicale de la mort, c'est-à-dire que no
s relations avec autrui, leur impact sur notre réalité sociale, ne s'arrêtent pas avec l'interruption des processus physiques du corps,
...[+++] qu'il y a une période de transition, lorsque la relation entre les vivants et les morts, est transformée, mais pas terminée.
I
k denk dat de Torajanen sociaal erkennen en cultureel uitdrukken wat velen van ons als waar aanvoelen - ondanks het vrij algemeen aanvaarde idee van de biomedische definitie van de dood
. Namelijk dat onze relaties met andere mensen, hun invloed op onze sociale realiteit, niet ophoudt w
anneer er een einde komt aan de fysische processen in het lichaa
...[+++]m. Dat er een overgangsperiode is, terwijl de relatie tussen de levenden en de doden wel verandert, maar niet stopt.L'explication de ce paradoxe est que, dans nos sociétés, nous regardons le revenu relatif ou la position sociale, le statut social - où nous sommes en relation les uns aux autres et la taille de l'écart entre nous.
De verklaring van die paradox is dat we binnen onze samenlevingen kijken naar relatief inkomen of maatschappelijke positie, sociale status - waar we staan in relatie tot elkaar en de grootte van de verschillen tussen ons.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
font de nos relations sociales des ->
Date index: 2021-10-08