Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "deux moitiés " (Frans → Nederlands) :
Certaines sont assez créatives, comme mélanger deux espèces différentes ensemble à l'aide d'un processus appelé la greffe, pour créer cette variété, moitié tomate, moitié pomme de terre.
Sommige zijn erg creatief, zoals het kruisen van twee soorten met een techniek die enten wordt genoemd, om deze variëteit te kweken die half tomaat, half aardappel is.
Curieusement, des deux douzaines d’étoiles les plus brillantes dans le ciel, une moitié est brillante parce qu'elle est proche de la Terre, et l'autre moitié est beaucoup plus éloignée de nous mais incroyablement lumineuse, donc ces étoiles nous apparaissent tout de même brillantes.
Interessant van de ongeveer twee dozijn helderste sterren in de lucht, de helft zijn licht omdat ze dicht bij de Aarde staan, en de helft zijn veel verder weg, maar ongelooflijk lichtgevend, zodat ze nog steeds helder zijn voor ons.
En 2010, si on demandait à des étudiants d'université Deux cercles suivis d'un demi-cercle, qu'est-ce qui suit deux 16 ? ils répondraient 8, parce que 8 est la moitié de 16.
Tegen 2010 zouden mensen met een middelbare schoolopleiding op de vraag: '2 cirkels worden gevolgd door een halve cirkel, wat volgt op 2 zestienen?' antwoorden met: '8, want 8 is de helft van 16.'
Une Amérique dont les deux moitiés apprennent à nouveau à avancer à grandes enjambées, à réinvestir, à forger, à oser ensemble.
Een Amerika waarvan de twee helften weer leren om samen te lopen, te ploegen, te smeden en uitdagingen aan te gaan.
Tout d'abord, il est profondément inégal. La moitié de la population mondiale vit encore avec moins de deux dollars par jour. Un milliard de personnes n'a pas accès à l'eau potable. Deux milliards et demi vivent dans des conditions insalubres. Un milliard se couche tous les soirs la faim au ventre. Le quart de la mortalité annuelle est causé par le SIDA, la tuberculose, la malaria, et toutes les infections associées à l'eau non potable -- 80 pour cent de ces morts ont moins de cinq ans.
Ten eerste is zij enorm ongelijk. De helft van de wereldbevolking leeft nog steeds van minder dan twee dollar per dag, een miljard mensen heeft geen toegang tot schoon water, tweeënhalf miljard mensen geen toegang tot sanitaire voorzieningen, een miljard mensen gaat dagelijks zonder eten naar bed. Eén op de vier sterfgevallen wordt elk jaar veroorzaakt door aids, tbc, malaria en een variatie aan infecties die te maken hebben met vies water -- 80 procent van hen is nog geen vijf jaar oud.
Ce que j'essaie donc de vous montrer ici, ce sont les données d'une classe pilote à Los Alt
os, où ils ont pris deux classes de CM2 et deux classes de 4ème et ont complétement éventré leur vieux programme de maths. Ces enfants n'utilisent pas de manuels, ils ne reçoivent pas de cours à schéma unique. Ils travaillent avec la Khan Academy, ils utilisent ce logiciel,
pour à peu près la moitié de leurs cours de maths. Je vous assure que nous ne voyons pas ça comme une formation complète en maths. Son intérêt est -- et c'est ce qui se passe
...[+++] à Los Altos -- de libérer du temps. Ça montre où sont les blocages et les facilités, ce qui rend sûr que vous maîtriser les systèmes d'équations, et ça libère du temps pour les simulations, les jeux, les mécanismes, la construction de robots, pour estimer la hauteur d'une colline en se basant sur son ombre. L'idée est donc que l'enseignant entre dans la classe chaque jour, chaque élève travaille à son propre rythme -- et c'est un réel tableau de bord de l'école du district de Los Altos -- et ils observent ce tableau. Chaque ligne est un élève. Chaque colonne est un des concepts. Le vert indique que l'élève est déjà compétent. Le bleu indique qu'il travaille dessus -- pas besoin de s'inquiéter. Le rouge indique qu'il est bloqué. Ce que fait l'enseignant, c'est littéralement dire : « Laissez-moi intervenir sur ces enfants dans le rouge. » Ou encore mieux : « Laissez-moi prendre un des élèves dans le vert qui est déjà compétent dans ce concept pour en faire la première ligne offensive et devenir véritablement le tuteur de son camarade. » (Applaudissements) Je viens d'une réalité basée sur les données, donc nous ne voulons pas que l'enseignant intervienne en ayant à poser des questions bizarres : « Oh, qu'est-ce que tu ne comprends pas ? » ou « Qu'est-ce que tu comprends ? » et tout le reste. Donc notre idée est de vraiment munir les enseignants d'autant de données que possible -- de réelles données qui, dans presque tout autre domaine, so ...
Wat ik jullie hier toon, zijn gegevens van een pilootschool in het schooldistrict Los Al
tos. Ze namen twee klassen van de 10-jarigen en twee van 12-jarigen en beenden hun oude wiskundecurriculum helemaal uit. Deze kinderen gebruiken geen handboeken. Ze krijgen geen eenheidsworst -lessen. Ze doen Khan Academy. Ze gebruiken de software voor ongeveer de helft van de wiskundeles. Laat me duidelijk zijn: we zien dit niet als de volledige wiskundeles. Het effect hiervan is -- en dat gebeurt in Los Altos -- dat er tijd vrijkomt. Dit is blokkeren en aanpaken, zorgen dat je een stelsel van vergelijkingen kan afwerken. Dat maakt tijd vrij voor sim
...[+++]ulaties, games, mechanica, robots bouwen, schatten hoe hoog die heuvel is op basis van zijn schaduw. Het paradigma is dat de leerkracht elke dag binnenkomt, dat elk kind op zijn eigen tempo werkt -- en dit is een live dashboard van het schooldistrict Los Altos -- en dat ze dit dashboard bekijken. Elke rij is een student. Elke kolom is een van die concepten. Groen betekent dat de leerling het al onder de knie heeft. Blauw betekent dat ze eraan werken -- komt in orde. Rood betekent dat ze vastzitten. En wat de leraar doet is letterlijk alleen maar zeggen: Laat me ingrijpen op de rode kinderen. Of nog beter Laat me een van de groene kinderen roepen, die dat concept al onder de knie hebben, om de eerste aanvalslinie te vormen en hun klasgenoten te coachen. (Applaus) Ik kom uit een omgeving die erg op data is gericht. We willen niet dat de leerkracht tussenbeide moet komen en het kind rare vragen moet stellen, als: Dus wat begrijp je niet? of Wat begrijp je wel? enzovoort. Ons paradigma is dat we de leerkrachten met zoveel mogelijk gegevens wapenen. Echte gegevens, zoals dat in ongeveer elk ander domein wordt verwacht, of het nu financiën, marketing of productie is. De leerkrachten kunnen vaststellen wat er fout gaat met de leerlingen. Zo kunnen ze hun interactie zo productief mogelijk maken.Il y a une estimation qui suggère qu'aux Etats-Unis, les deux tiers de la terre qui était autrefois boisés puis dépeuplés sont aujourd'hui reboisés, en raison de la diminution du nombre de bûcherons et d'agriculteurs, notamment sur la moitié est du pays.
Volgens een schatting heeft tweederde van de verdwenen bebossing in de Verenigde Staten zich hersteld, sinds het wegtrekken van houthakkers en boeren. Vooral in het oosten van het land.
En fait, si vous traciez un graphique de la hauteur en fonction de la masse, une donnée simple pour chacun des deux douzaines de sports de la première moitié du 20e siècle, cela donnerait ça.
Als je lengte en gewicht in een grafiek zet, en elke stip zijn 24 sporters dan zag het er zo uit in de eerste helft van de 20e eeuw.
La moitié des États connaîtraient une pénurie de lits dans les hôpitaux dans la première semaine, peut-être les deux premières.
De helft van de staten zouden al in de eerste paar weken ziekenhuisbedden te kort hebben.
Donc nous avons deux moitiés d'une des meilleures cuisines du monde.
We hebben dus twee helften van een van de beste keukens ter wereld.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
deux moitiés ->
Date index: 2023-07-27