Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "célèbre et probablement " (Frans → Nederlands) :
Walt Disney World est le plus célèbre et probablement le plus magique de ces parcs.
De beroemdste, en misschien wel de meest magische attractie hier is Walt Disney World.
Vraiment, bien sûr, le célèbre livre Dracula , écrit par Bram Stoker, un homme du nord de Dublin, en est probablement le principal responsable.
Natuurlijk is het beroemde boek ‘Dracula’, geschreven door mijn buurtgenoot uit Noord-Dublin, Bram Stoker, daar waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak van.
Est-ce une chose que nous avons inventé récemment en occident ? En f
ait, la réponse est probablement non. Il y a beaucoup de descriptions de l'adolescence dans l'Histoire, qui semblent très similaires à la description que nous en faisons aujourd'hui.
Il y a une citation célèbre de Shakespeare, tirée du « Conte d'hiver », où il décrit l'adolescence ainsi : Je voudrais qu'il n'y eût point d'âge entre dix et vingt-trois ans, ou que la jeunesse dormît tout le reste du temps dans l'intervalle : car on ne fait autre chose dans l'intervalle
...[+++]que donner des enfants aux filles, insulter des vieillards, piller et se battre. (Rires) Il continue en disant Cela dit, qui pourrait, sinon des cerveaux brûlés de dix-neuf et de vingt-deux ans, chasser par le temps qu'il fait ? (Rires) Ainsi, il y a près de 400 ans, Shakespeare représentait les adolescents sous un jour très similaire à celui d'aujourd'hui, mais aujourd'hui que nous essayons de comprendre leur comportement, en ce qui concerne les changements sous-jacents qui sont en cours dans leur cerveau. Ainsi, par exemple, prendre des risques. Nous savons que les adolescents ont tendance à prendre des risques. C'est certain. Ils prennent davantage de risques que les enfants et les adultes, et ils sont particulièrement enclins à prendre des risques quand ils sont avec leurs amis. Il y a une pulsion importante à devenir indépendant de ses parents, et à impressionner ses amis à l'adolescence. Mais maintenant, nous essayons de comprendre cela en termes de développement d'une partie de leur cerveau appelée le système limbique. Je vais vous montrer le système limbique en rouge sur la diapositive derrière moi, et aussi sur ce cerveau. Le système limbique est enfoui très profondément à l'intérieur du cerveau, et il est impliqué dans des choses comme traitement de l'émotion, et le traitement de la récompense. Il vous donne le sentiment gratifiant qu'on retire de faire des choses amusantes, y compris en prenant des risques.
I
s het iets dat we kort geleden in het Westen hebben uitgevonden? Het antwoord is: waarschijnlijk niet. Er zijn veel historische beschrijvingen van adolescentie die veel lijken op de beschrijvingen die we tegenwoordig gebruiken. Er is een beroemd citaat van Shakespeare uit 'Winter's Tale', waarin hij adolescentie als volgt beschrijft: Ik wilde dat er geen leeftijd was tussen tien en drie-en-twintig, of dat de jeugd die tijd zou gaan slapen; want ze doen in die periode niets anders dan meisjes zwanger maken, oudjes pesten, stelen en vechten. (Gelach) Hij vervolgt: Dat gezegd zijnde, wie anders dan deze verhitte standjes tussen negentien en twee-en-twintig zo
...[+++]u met dit weer op jacht gaan ? (Gelach) Dus bijna 400 jaar geleden portretteerde Shakespeare adolescenten op een manier die veel lijkt op hoe we hen tegenwoordig beschrijven. Vandaag de dag proberen we echter hun gedrag te begrijpen in termen van onderliggende veranderingen die in hun hersenen plaatsvinden. Neem bijvoorbeeld het nemen van risico's. We weten dat adolescenten de neiging hebben risico's te nemen. Ze nemen meer risico's dan kinderen of volwassenen, en vooral in gezelschap van hun vrienden. Er is een belangrijke drijfveer om onafhankelijk te worden van je ouders en je vrienden te imponeren tijdens je adolescentie. Nu proberen we dit te begrijpen op niveau van de ontwikkeling van een deel van hun hersenen: het limbisch systeem. Ik laat jullie nu het limbisch systeem zien, rood gekleurd op de dia, en ook op deze hersenen. Het limbisch systeem bevindt zich diep in de hersenen en is betrokken bij zaken als het verwerken van emoties en beloning. Het geeft je een gevoel van voldoening wanneer je leuke dingen doet, inclusief risico's nemen.Nous avons tous changé la vie de quelqu’un – probablement sans même nous en apercevoir. Dans ce discours amusant, Drew Dudley nous invite à célébrer le leadership des actions quotidiennes qui améliorent les vies des uns des autres. (Filmé à TEDxToronto.)
We hebben allemaal iemands leven veranderd — meestal zonder het te beseffen. In dit grappige praatje roept Drew Dudley ons allen op om alledaags leiderschap te waarderen als de daad waardoor we elke dag elkaars leven beter maken. (Gefilmd op TEDxToronto.)
DJ : En fait, cette chose originale dont nous avons parlée et qui a façonné nos vies -- que la préservation est une question de respect et de célébration -- c'est probablement vrai ; c'est vraiment ce dont elle a besoin.
DJ: Het oorspronkelijke onderwerp waarover wij spraken en waar we ons leven op richtten -- dat natuurbehoud gaat over respect en verering -- is waarschijnlijk waar: dat is waarover het gaat.
J'ai effectué la majeure partie de ce travail à l'Université Johns Hopkins. mais aussi à l'Institut National de la Santé où j'étais auparavant. Je vais passer en revue des expériences scientifiques et tenter de couvrir 3 expériences musicales. Je vais commencer par vous montrer une vidéo. Et cette vidéo est une vidéo de Keith Jarrett, qui est un improvisateur de jazz bien connu et probablemen
t l'exemple le plus célèbre et représentatif de quelqu'un qui pousse l'improvisation à un très haut niveau. Et il improvisera des concerts entiers comme ça lui vient, et il ne jouera jamais plus exactement de la même manière. Et donc, comme forme de
...[+++]créativité intense, je pense qu'il est un excellent exemple. Et donc pourquoi ne pas lancer la vidéo.
Ik werkte vooral aan de Johns Hopkins University. Maar eerder ook aan het National Institute of Health. Ik ga een aantal wetenschappelijke experimenten overlopen en drie mu
zikale experimenten proberen toe te lichten. Ik begin met het afspelen van een video. Deze is van Keith Jarrett, een bekende jazzimprovisator. Waarschijnlijk het meest bekende, iconische voorbeeld van iema
nd die improvisatie echt op een hoger niveau heeft getild. Hij kan hele concerten uit het hoofd improviseren. Nooit speelt hij iets opnieuw op exact dezelfde manie
...[+++]r. Als een vorm van intense creativiteit denk ik dat dit een goed voorbeeld is. We gaan deze video even bekijken.Ensuite, il y a Giovanni Falcone, qui est probablement le plus célèbre.
Dan is er Giovanni Falcone, waarschijnlijk de bekendste.
La constellation d'Orion est probablement la plus célèbre ; elle ressemble vraiment à une personne, les bras levés, et la plupart des civilisations la voyait ainsi. Il y a aussi la petite constellation du Dauphin ; elle n'a que 5 étoiles, mais il est facile d'y voir un dauphin bondissant hors de l'eau. Et le Scorpion,
Orion is waarschijnlijk het meest bekende sterrenbeeld; het ziet er echt uit als een persoon, armen omhoog en de meeste beschavingen zagen het op die manier. Er is ook klein Delphinus; het is slechts 5 sterren, maar het is makkelijk om het te zien als een dolfijn die opspringt uit het water. En Scorpius, die
[Musique] Il y a environ 2 400 ans, Platon a écrit son célèbre livre, La République, dans lequel il décrit – probablement mieux que quiconque avant ou depuis – la nature de la réalité.
[Muziek] Zo'n 2400 jaar terug schreef Plato zijn beroemde boek, De Republiek, waarin hij beschrijft - waarschijnlijk beter dan wie ook ervoor of sindsdien - wat de aard van de werkelijkheid is.
S'il y a une chose que nous voulons apprendre de la bibliothèque d'Alexandrie version numéro un, qui est probablement essentiellement célèbre pour avoir brûlé, c' est : ne garde pas qu'une seule copie.
Als we iets willen leren van de bibliotheek van Alexandrië, versie 1, vooral bekend omdat hij in brand vloog, is: hou het niet bij één kopie.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
célèbre et probablement ->
Date index: 2024-10-18