Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "curieux et intéressant que cela " (Frans → Nederlands) :
Et aussi curieux et intéressant que cela puisse paraître, on dirait qu'il y a toujours une moitié de la colonie qui ne fait rien.
Merkwaardig en interessant: het lijkt erop dat op elk ogenblik ongeveer de helft van de mieren in de kolonie gewoon niets doen.
Ils rient tous. (Rires) Ils sont par terre. (Rires) Ce que j'aime vraiment est qu
'ils sont tous très sérieux jusqu'à ce qu'il saute dans la glace, et dès qu'il ne passe pas à travers, et qu'il ne se fait pas mal, ses amis commencent à rire. Imaginez qu'il dise : « Non, Heinrich, je crois que c'est cassé », nous n
'aimerions pas voir cela. Ce serait stressant. Ou s'il se baladait en riant, avec une jambe cassée et que lui disaient d'aller à l'hôpital, ce ne serait pas drôle. Le fait que le rire fonctionne, fait d'une situation douloureu
...[+++]se, embarrassante, difficile, une situation drôle, que nous apprécions. Je pense que c'est un usage très intéressant, et cela arrive tout le temps. Par exemple, je me souviens d'une chose de similaire à l'enterrement de mon père. Nous ne sautions pas dans la glace en sous-vêtements. Nous ne sommes pas des Canadiens. (Rires) (Applaudissements) C'était un évènement désagréable, un parent était un peu pénible, ma mère n'allait pas bien, et je me souviens, juste avant que tout commence, avoir raconté cette histoire sur un sitcom des années 70, à ce moment, je ne savais pas pourquoi je le faisais et j'ai réalisé qu'en fait, j'essayais de trouver quelque chose qui pourrait la faire rire avec moi.
En nu lachen ze allemaal. (Gelach) Ze liggen op de grond. (Gelach) Wat ik hier heel leuk aan vi
nd, is dat het heel serieus is, tot hij op het ijs sprin
gt. En omdat hij er niet doorheen zakt en er ook geen bloed vloeit of botten rondvliegen, beginnen zijn vrienden te lachen. Stel je voor dat ze zouden zeggen: 'Serieus, Heinrich, ik denk dat het gebroken is' dan zou het niet leuk zijn. Dat zou stressvol zijn. Of als hij lachend rond rent met een gebroken been en z'n vrienden zeggen, 'je moet naar het ziekenhuis', dan is het niet leuk. H
...[+++]et lachen werkt omdat het hem uit een pijnlijke, gênante, moeilijke situatie haalt en plaatst in een grappige situatie waarom we kunnen lachen. Dat is een echt interessante toepassing, die heel vaak voorkomt. Ik kan me zoiets herinneren, van mijn vaders begrafenis. We sprongen niet in onze zwembroek op het ijs rond. We zijn geen Canadezen! (Gelach) (Applaus) Een begrafenis is altijd moeilijk. Ik had een lastig familielid, en mijn moeder had het moeilijk. Ik herinner me dat ik haar vlak voor aanvang een gebeurtenis vertelde uit een comedy uit de jaren 70! Ik dacht nog: ik heb geen idee waarom ik dit doe. Later besefte ik dat ik op zoek was naar iets -- wat dan ook -- waarmee ik haar kon laten lachen, samen met mij.J'ai choisi ce sujet parce que c'est intéressant et cela nous dit quelque chose au sujet de la situation boursière dans laquelle nous sommes.
Ik koos voor bedrog omdat het interessant is, maar het vertelt ons ook iets over de beurssituatie waarin we verkeren.
Je pense que c'est aussi peut-être intéressant que cela traite de deux problèmes, qui sont la montée des eaux et la religion.
Ik denk dat het misschien ook interessant is dat het twee problematieken behandelt, de stijging van de zeespiegel en 't geloof.
Nous avons découvert que la raison pour laquelle les gens s'intéressent à cela, est qu'ils ne se sentent pas assez expressifs au travail.
Wij ontdekten dat mensen hierin geïnteresseerd zijn omdat ze het gevoel hebben dat ze zich op hun werk niet kunnen uitdrukken.
Et ce n'et pas que le milieu technologique qui s'intéresse à cela.
En niet alleen it'ers houden zich hier mee bezig.
S'il ne comprend ni leur nature, ni leur origine, ni à
quel point ils sont curieux, intéressants, beaux, comment s'attendre à ce qu'il les protèg
e ? Alors changeons cela. Qu'est-ce qu'un corail ? D'où vient-il ? Les coraux naissent de différentes façons, mais souvent par fraie en masse de tous les individus d'une espèce une nuit par an. Ils libèrent tous les œufs de l'année dans la colonne d'eau, empaquetés de spermatozoïdes. Ces paquets remontent à la surface et se défont. Et là, on espère tr
...[+++]ès fort qu'ils croisent œufs et sperme d'autres coraux.
A
ls ze niet begrijpen wat een koraal is of waar het vandaan komt
, of hoe grappig of interessant of prachtig het is, waarom zouden ze zich er dan om bekommeren? Dus dat gaan we veranderen. Wat is een koraal en waar komt het vandaan? Koralen ontstaan op een aantal manieren maar meestal door massaal paaien. Alle individuen van een soort laten dan op één en dezelfde avond alle eicellen die ze dat jaar gemaakt hebben los in de waterkolom, samengepakt in pakketjes met zaadcellen. De pakketjes gaan naar het wateroppervlak en vallen daar uit elkaar. Hopelijk tref
...[+++]fen ze aan het oppervlak van de oceaan de ei- en zaadcellen van andere koralen.Mais il était convaincu de cela. Il était curieux. L'homme était incroyablement curieux. Il voulait comprendre le pourquoi du comment concernant cette drôle de relation.
Maar hij was overtuigd. Hij was nieuwsgierig. De man was ongelooflijk nieuwsgierig. Hij wilde begrijpen waar die grappige verwantschap vandaan kwam.
Les poèmes, les motifs dans les poèmes, ne nous montrent pas uniquement ce que quelqu'un pensait, ce que quelqu'un a fait ou ce qu'il s'est passé, mais ce que cela faisait d'être quelqu'un comme cela, d'être si anxieux, si seul, si curieux, si niais, si absurde, si courageux.
Gedichten, de patronen van gedichten, laten niet alleen zien wat iemand dacht, of wat hij deed of wat er gebeurde, maar hoe het was om die persoon te zijn, zo angstig, zo eenzaam, zo onderzoekend, zo maf, zo irrationeel, zo dapper.
Vous savez, en plus de rendre
les gens excités et curieux de savoir ce que tous ces points
bleus faisaient là, cela a incité le système scolaire à envisager comment il pourrait devenir un catalyseur pour une communauté plus soudée. Cela a incité les gens à agir en dehors du système scolaire et de réfléchir sur la façon dont ils peuvent jouer un rôle dans le développement de la communauté. Donc, le premier lot d'ordinateurs seront installés plus tard cet été, et nous aidons le Dr Zullinger à élaborer des stratégies sur comment nous pou
...[+++]rrions connecter la classe et la maison pour étendre l'apprentissage au-delà de la journée de cours. Et enfin la troisième approche, qui est celle qui m'enthousiasme le plus, sur laquelle nous travaillons aujourd'hui, est le design comme enseignement. Donc le design comme enseignement signifie que nous pourrions réellement enseigner le design dans les écoles publiques, et non l'apprentissage basé sur le design -- pas comme nous allons apprendre la physique en construisant une fusée -- mais en fait l'apprentissage du design associé à des compétences réelles de construction et de fabrication mis au service de la communauté locale.
Afgezien van mensen enthousiast te maken en zich afvragen wat al die blauwe schijven zijn, vroegen ze aan de scholen om een voorstel te doen hoe ze kunnen helpen voor een meer verbonden gemeenschap. Men vroeg hen om voorbij de schoolmuren te gaan en om na te denken hoe we ons steentje konden bijdragen in de omwikkeling van de gemeenschap. Dus de eerste levering computers werd deze zomer in gebruik genomen en we hielpen Dr. Zullinger plannen bedenken over hoe we het klaslokaal konden verbinden met thuis om het onderwijs uit te breiden tot thuis. En dan was er de derde aanpak, waar ik het wildst van ben, waar we nu zijn aangekomen, is ontwerp als manier van lesgeven Dus dit betekent dat we ontwerp konden aanleren in
openbare s ...[+++]cholen en niet ontwerp-gebaseerd leren -- niet zoals een raket bouwen om fysica te leren -- maar effectief leren ontwerpmatig te denken, gekoppeld aan praktische vaardigheden in het belang van de lokale gemeenschappen. datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
curieux et intéressant que cela ->
Date index: 2022-06-10