Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "comment encourager les jeunes " (Frans → Nederlands) :
Sir Ken Robinson expose ici 3 principes essentiels permettant à l'esprit humain de s'épanouir - et comment la culture éducative actuelle travaille contre eux. Dans une présentation drôle et entrainante, il nous dit comment sortir de « vallée de la mort » du système éducatif à laquelle nous sommes confrontés aujourd'hui , et comment encourager les jeunes générations avec un climat de possibilités.
Sir Ken Robinson vat de drie essentiële principes samen die de menselijke geest doen bloeien — en hoe de hedendaagse onderwijscultuur deze principes tegenwerkt. In een humoristische, bezielende talk, vertelt hij hoe we uit de Vallei des Doods van het onderwijs kunnen ontsnappen en hoe we de jongste generaties kunnen grootbrengen in een klimaat van mogelijkheden.
Nous apprenons à nos filles à être parfaites, et à nos garçons à être courageux, dit Reshma Saujani, la fondatrice de Girls Who Code. Saujani a pris la responsabilité d'apprendre aux jeunes filles à prendre des risques et à programmer — deux compétences nécessaires pour faire avancer la société. Pour innover réellement, nous ne pouvons pas laisser de côté la moitié de notre population, dit-elle. « J'ai besoin que chacun d'entre vous encourage chaque jeune femme qu'il connaît à être à l'aise avec l'imperfection. »
We leren onze dochters perfect te zijn en we leren onze zonen om moedig te zijn, zegt Reshma Saujani, de oprichtster van Girls Who Code ('Meisjes die programmeren'). Saujani neemt het voortouw om jonge vrouwen te leren risico's te nemen en te leren programmeren - twee vaardigheden die ze nodig hebben om de samenleving vooruit te helpen. Om echt te innoveren kunnen we de helft van onze bevolking niet achterlaten, aldus Saujani. Ik wil dat iedereen tegen alle jonge vrouwen in zijn of haar omgeving zegt dat ze ontspannen moeten omgaan met imperfectie.
Et nous avons initié ça au Pakistan avec un mouvement appelé Khudi, où nous travaillons sur le terrain pour encourager les jeunes à créer une véritable adhésion à la culture démocratique.
We zijn daarmee begonnen in Pakistan met een beweging die Khundi heet, waarin we op straat werken om de jongeren aan te moedigen om authentiek enthousiasme voor de democratische cultuur te genereren.
Il a dit qu'en revanche, sa mère juive lui disait : « Izzy, as-tu posé une bonne question aujourd'hui ? » Donc des attentes élevées sont liées à la curiosité et au fait d'encourager les jeunes à être curieux.
Maar zijn Joodse moeder vroeg: Izzy, heb je vandaag een goede vraag gesteld? Hoge verwachtingen hebben te maken met nieuwsgierigheid en het aanmoedigen van jonge mensen om nieuwsgierig te zijn.
J'ai essayé d'encourager les jeunes filles.
Ik heb geprobeerd jonge meisjes aan te moedigen.
Mais la raison pour laquelle je suis ici aujourd'hui, la raison pour laquelle je vous raconte mon histoire, c'est parce que je veux encourager les jeunes à avoir des rêves.
Maar de reden waarom ik hier vandaag ben, de reden waarom ik jullie mijn verhaal vertel, is omdat ik jongeren wil stimuleren om te durven dromen.
Ce ne sont pas des prisonniers, ce ne sont pas des gardiens, ce sont des garçons, et vous êtes responsable. Et j'ai arrêté l'étude le jour suivant. La bonne nouvelle c'est que je l'ai épousée l'année suivante. (Rires) (Applaudissements) J'ai repris mes esprits, manifestement. Donc certaines situations ont le pouvoir de faire, à travers -- mais l'important, c'est que c'est la même situation qui peut enflammer une imagination agressive chez certains d'entre nous, qui nous fait commettre des crimes, qui peut aussi inspirer l'imagination héroïque chez d'autres. C'est la même situation. Et vous êtes soit d'un côté, soit de l'au
tre. La plupart des gens sont coupables du c ...[+++]rime d'inaction, parce que votre mère vous a dit : Ne t'en mêle pas, occupe-toi de tes affaires. Et vous devez dire : Maman, l'humanité est mon affaire. Donc la psychologie de l'héroïsme c'est -- nous allons finir dans un moment -- comment encourager nos enfants, dans des cours de héros, sur lesquels je travaille avec Matt Langdon (il a un atelier d'héroïsme), à développer cette imagination héroïque, cette étiquette auto-apposée Je suis un héros en attente et leur enseigner des compétences.
Het zijn geen gevangenen, het zijn geen bewakers, Het zijn jongens, en jij bent verantwoordelijk. Ik beëindigde de studie de volgende dag. Het goede nieuws is dat ik het volgende jaar met haar trouwde. (Gelach) (Applaus) Ik kwam duidelijk weer bij zinnen. Situaties hebben de macht - maar het punt is: dezelfde situatie die de vijan
dige verbeelding in sommigen van ons kan doen ontvlammen, die van ons daders maakt, kan anderen inspireren tot heroïsche verbeelding. Het is dezelfde situatie. En je staat aan de ene of aan de andere kant. De meeste mensen maken zich schuldig aan het kwaad van de passiviteit, omdat je moeder zei: Doe niet mee, b
...[+++]emoei je met je eigen zaken. Je moet dan zeggen: Mama, de mensheid is mijn zaak. De psychologie van heldendom is - we gaan bijna eindigen - hoe kunnen we kinderen stimuleren in nieuwe-held cursussen? Ik werk samen met Matt Langdon - hij heeft een heldenworkshop - om deze heroïsche verbeelding, deze zelf-labeling te ontwikkelen. Ik ben een held in spe. We leren hun vaardigheden.Comment les bébés apprennent-ils tellement de si peu si rapidement ?
Dans cet amusant Talk riche d’expériences, la scientifique cognitive Laura Schulz démontre comment nos plus jeunes prennent des décisions avec un sens de la logique étonnamment fort, bien avant même qu’ils ne puissent parler.
Hoe leren baby's zo veel van zo weinig, zo snel? In een amusante talk vol experimenten laat cognitief wetenschapper Laura Schulz zien hoe onze kleintjes beslissingen nemen op basis van een verrassend sterk gevoel voor logica, ver voordat ze kunnen praten.
Tom et moi sommes allés à Calais pour la première fois en avril, et après trois mois d'enquête, on pouvait enfin raconter l'histoire de comment ces deux jeunes hommes ont fui la guerre en Syrie, se sont retrouvés bloqués à Calais, et ont ensuite acheté des combinaisons de plongée, pour mourir noyés dans leur tentative de traverser la Manche pour rejoindre l'Angleterre.
Tomm en ik gingen voor het eerst naar Calais in april dit jaar. Na drie maanden onderzoek konden we het verhaal vertellen: hoe deze twee jonge mannen de oorlog in Syrië ontvluchtten, in Calais vast kwamen te zitten, duikerspakken kochten en verdronken in een klaarblijkelijke poging om het Kanaal over te zwemmen om Engeland te bereiken.
Imaginez comment cela pourrait encourager et inspirer toute une génération de jeunes brillants scientifiques, prêts à innover et changer le monde.
Stel je voor wat een drijfveer en een inspiratie dat zou zijn voor een nieuwe generatie jonge en briljante wetenschappers die klaarstaan om de wereld te innoveren en te veranderen.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
comment encourager les jeunes ->
Date index: 2023-10-26