Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "ces filles qui enseignaient " (Frans → Nederlands) :
Et les meilleurs profs furent les filles, pas les garçons. Et elles étaient formidables. Et ces filles qui enseignaient autour d'elles ce qu'est la sexualité protégée et le VIH étaient connues comme Mère Térésa.
De beste leraren waren de meisjes, niet de jongens. Ze waren geweldig. Deze meisjes, die de scholen bezoeken over veilig vrijen en HIV, stonden bekend als Moeder Teresa.
Chaque symbole représente une colonie, et sa taille indique le nom
bre de ses colonies filles. En tirant parti de variations génétiques, nous avons pu relier colonies filles et parentes c'est-à-dire déterminer quelles colonies ont été fondées par une fille engendrée par telle ou telle colonie mère. Ce qui a été exceptionnel pour moi fut de découvrir, après toutes ses années, que la colonie 154, que je connais bien, est arrière-grand-mère. Voici sa colonie fille, ici sa petite-fille, et là ses arrières-petites-filles. Ce faisant, j'ai appris que les colonies filles ressemblent à leurs parentes dans leur choix de récolter ou non lors d'une
...[+++]journée torride, alors même qu'elles vivent si éloignées que leurs fourmis ne se rencontrent jamais : les fourmis de la colonie fille n'ont pas pu l'apprendre de la colonie mère. L'étape suivante consistera à regarder les variations génétiques derrière cette ressemblance.
Elk symbool is een kolonie, en de grootte van het symbool geeft aan hoev
eel dochterkolonies ze had. We konden genetische variatie gebruiken om de afstamming van ouder- en dochterkolonies te bepalen. Anders gezegd, om erachter te komen welke kolonies opgericht door een dochter-koningin afkomstig waren van welke ouder-kolonie. Wat ik geweldig vond, was om na al die jaren uit te vinden dat bijvoorbeeld kolonie 154, die ik al vele jaren kende, een overgrootmoeder is. Hier is haar dochter-kolonie, hier is haar kleindochter-kolonie, en dit zijn haar achterkleindochter-kolonies. Daardoor vond ik dat dochter-kolonies lijken op ouder-kolonies in
...[+++]hun beslissingen over welke dagen te heet zijn om te foerageren, terwijl de dochters van de ouder-kolonies zo ver van elkaar wonen dat de mieren elkaar nooit ontmoeten. De mieren van de dochter-kolonie kunnen dat dus niet leren van de ouder-kolonie. De volgende stap is te kijken naar de genetische variatie waarop deze gelijkenis stoelt.J'ai pu interviewer toutes ces personnes car elles enseignaient tous à Buenos Aires.
Ik interviewde deze mensen omdat ze allemaal lesgaven in Buenos Aires.
C'était donc en 1978, j'enseignais toujours, des années plus tard, et un de mes amis m'a fait découvrir un jeune cinéaste.
Dit was in 1978. Vele jaren daarna gaf ik nog les. Een vriend van mij stelde me voor aan een jonge filmmaker.
[Toucher] [Vue] [Odeur] [Goû
t] JL : Et voilà en quoi consiste le graphique des cinq sens. Maintenant, pour une période de trois ans, j'ai rassemblé des données, non pas seulement de moi, mais aussi de certain
s de mes amis, et j'enseignais à l'Université, donc j'ai forcé mes -- je veux dire, j'ai demandé à mes élèves de le faire dans la mesure du possible. Alors, voici quelques autres résultats.
Commençons par les ...[+++]nouilles instantanées.
(Motorgeraas) (Geluid) (Tastzin) (Gezichtsvermogen) (Reuk) (Smaak) JL: Zo werkt de grafiek van de zintuigen. Drie jaar lang heb ik gegevens verzameld, niet alleen van mezelf, maar ook van wat vrienden. En op de universiteit waar ik lesgaf, dwong ik -- ik bedoel, vroeg ik mijn studenten om dit ook te doen.
J'enseignais à mes étudiants qu'il y a certaines choses, pour lesquelles les ordinateurs ne sont pas adaptés, comme conduire une voiture dans la circulation.
Ik leerde mijn studenten altijd dat computers in sommige dingen gewoon niet goed waren, zoals autorijden door het verkeer.
J'enseignais la programmation informatique à New Delhi il y a 14 ans.
14 jaar geleden gaf ik in New Delhi les in het maken van computerprogramma's.
(Applaudissements) J'enseignais auparavant à ce sujet.
(Applaus) Vroeger gaf ik als professor les hierover.
J'aimerais vous faire entendre quelq
ues voix de petites filles tirées des deux ans et demi de recherches effectuées - en fait certaines voix sont plus récentes. Et ces voix seront accompagnées de photographies qu'elles ont prises
pour nous de leurs vies, des choses qu'elles valorisent et auxquelles elles tiennent. Ce sont des photos que les filles elles-mêmes n'ont jamais vues, mais qu'elles nous ont donné, C'est le genre de chose que ces critiques ne connaissent pas et n'écoutent pas et c'est le genre de recherches que je vous recomm
...[+++]ande, si vous voulez faire du travail humaniste. Vidéo : Fille 1 : Ouais, mon personnage est habituellement un garçon manqué le sien est plutôt un garçon. Fille 2 : Ah, ouais. Fille 1 : Nous avons - au tout début du jeu nous faisons toujours ça - nous avons un morceau de papier, nous écrivons notre nom, notre âge, si on est riche, très riche, pas riche, pauvre, moyen, fortuné, petit copain, chien, animaux - quoi d'autre - soeurs, frères et tout ça.
Ik laat jullie graag een paar stemmen van meisjes horen uit de 2,5 jaar onderzoek die we deden -- sommige stemmen zijn recenter. Bij deze stemmen zal je foto's zien die ze voor ons namen va
n hun leven, van de dingen die ze waarderen en graag hebben. De meisjes zelf hebben deze foto's nooit gezien, maar ze gaven ze ons. Dit soort dingen kennen de critici niet, ze luisteren er niet naar. Dit is het soort research dat ik jullie aanbeveel, als je humanistisch werk wil doen. Video: Meisje 1: Ja, mijn personage is meestal een tomboy. Dat van haar valt meer op jongens. Meisje 2: Ja. Meisje 1: In het begin van het spel doen we altijd dit. We heb
...[+++]ben elk een blad papier. We schrijven onze naam, leeftijd, zijn we rijk, heel rijk, niet rijk, arm, gemiddeld, vermogend, vriendjes, honden, huisdieren -- wat nog -- zussen, broers enzovoort.Je demandais à des filles si elles aimaient être une fille, et toutes me disaient: « Non, je déteste. Je n’en peux plus. C’est nul. Ce sont mes frères qui ont tout. » Et cette fille s’est levée et m’a répondu, « J’aime être une fille. Je suis une créature émotionnelle! » (Rires) Ce texte est pour elle : J’aime être une fille.
Ik vroeg meisjes of ze ervan hielden een meisje te zijn. De meisjes zeiden: Nee, ik haat het. Ik kan het niet verdragen. Er is niets goed aan. Mijn broers krijgen alles. Een meisje zette zich recht en zei: Ik houd ervan een meisje te zijn. Ik ben een emotioneel wezen. (Gelach) Dit is voor haar: ik houd ervan een meisje te zijn.
datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
ces filles qui enseignaient ->
Date index: 2021-08-02