Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "certainement une agréable motivation " (Frans → Nederlands) :
Découvrir tout ça est certainement une agréable motivation pour faire de la science.
Het ontdekken van deze dingen is zeker een aangename prikkel om wetenschappelijk werk te doen.
Un autre exemple : un peu plus mathématique. Je me demande si certains d'entre vous remarqueront la construction de la phrase tirée de Great Gatsby . Il y a une procession de syllabes -- blé, un ; prairies, deux ; lost Swede towns, (villes suédoises perdues), trois ; un, deux, trois. Et cet effet est très agréable à l'esprit, et cela aide à apprécier cette phrase.
Een ander voorbeeld: een klein beetje meer wiskundig. Ik vraag mij af of sommige van jullie de constructie van de zin uit de The Great Gatsby opmerken. Er is een opeenvolging van lettergrepen-- wheat [tarwe], een; prairies; twee; lost Swede towns [verloren Zweedse steden], drie -- een, twee, drie. Dit effect is zeer aangenaam voor de geest, en het helpt om de zin te waarderen.
Jusqu'à l'âge de 12 ans, d'une certaine manière, elle a une vie agréable.
Totdat ze twaalf is, heeft ze op de een of andere manier een goed leven.
Je ne dis pas que ce n'est pas plaisant ou agréable ou que c'est mauvais pour les ours polaires ou les forêts, bien que ce soit certainement le cas.
Ik zeg niet dat het niet fijn of plezierig is, of dat het slecht is voor ijsberen of bossen, hoewel dat zeker het geval is.
Bien que les versions originales aient été composées par certains des meilleurs compositeurs du 20ème siècle, et que les versions avec répétitions n'étaient que du simple montage audio, ils ont trouvé ces dernières plus agréables, plus intéressantes, et à coup sûr composées par un être humain.
Hoewel de originele versies afkomstig waren van de meest gerespecteerde componisten van de 20e eeuw en de herhaalde versies waren gemaakt met audiobewerking, beoordeelden mensen de versies met herhaling als prettiger, interessanter en ze schatten de kans groter dat die door een mens waren gecomponeerd.
Ou plutôt... ce serait agréable de partager le même lit mais vous voulez aussi qu'elle vous appelle au téléphone, qu'elle vous invite à sortir, etc., Qu'elle vous dise qu'elle vous aime. L'autre caractéristique principale est la motivation.
Je zou liever -- het zou mooi zijn om met ze naar bed te gaan, maar je wil dat ze je bellen, om je uit te nodigen, et cetera. Om je te vertellen dat ze van je houden. De andere hoofdkarakteristiek is motivatie.
Ces motivations contingentes , si vous faites ceci, alors vous aurez cela, marchent dans certaines circonstances.
Deze voorwaardelijke motivatoren -- als je dit doet, krijg je dat -- werken in sommige omstandigheden.
A partir du retour d'information que nous leur avons donné, certains des participants nous ont dit qu'ils n'étaient plus motivés.
Met de feedback die we ze gaven, vertelden sommige deelnemers dat ze niet meer gemotiveerd waren om te trainen.
Après des centaines de conversations avec des ados, des enseignants, des parents, des employeurs et des écoles du Paraguay à l'Australie, et avoir lu certaines des recherches académiques, qui montraient l'importance de ce que l'on appelle maintenant les capacités non-cognitives -- celles de la motivation, de la résilience -- qui sont aussi importantes que les cognitives -- les capacités académiques formelles -- nous avons trouvé une réponse, très simple d'une certaine manière, que nous avons appelée l'Ecole Studio.
Na honderden gesprekken met tieners, docenten, ouders, werkgevers en scholen van Paraguay tot Australië, en na het raadplegen van academisch onderzoek dat het belang aantoonde van wat we nu non-cognitieve vaardigheden noemen -- gemotiveerdheid, veerkracht -- en dat ook aantoonde dat deze net zo belangrijk zijn als de cognitieve vaardigheden -- de formele academische vaardigheden -- hebben wij een antwoord bedacht, een heel simpel antwoord eigenlijk, we noemden het de 'Studioschool'.
La première chose qu'on a faite, c'est examiner les différences entre le cerveau d'une personne dépressive et celui d'une personne normale. Nous avons réalisé des scanners TEP pour examiner le flux du sang dans le cerveau, et nous avons remarqué que chez les patients dépressifs, comparativement au
x patients normaux, certaines parties du cerveau sont éteintes. Ce sont les zones en bleu. Ici, on a vraiment le blues... Les zones en bleu sont celles qui sont
impliquées dans la motivation, l'énergie, et la prise de décision, et en effet, l
...[+++]orsque vous êtes aussi déprimé que ces patients, ces qualités sont affaiblies. Vous manquez de motivation et d'énergie.
Eerst zochten we uit waarin het brein van iemand met depressie verschilde van een normaal brein. Met behulp van PET-scans keken we naar de doorbloeding van de hersenen. Bij depressieve patiënten zijn, vergeleken met normaal, hersengebieden stilgelegd: Bij depressieve patiënten zijn, vergeleken met normaal, hersengebieden stilgelegd: Bij depressieve patiënten zijn, vergeleken met normaal, hersengebieden stilgelegd: de blauwe gebieden. Hier heb je echt de ‘blues’. De gebieden in blauw
zijn betrokken bij motivatie, levenslust en besluitvorming. Bij ernstig depressieve patiënten als deze zijn deze gebieden erg aangetast Het ontbreekt je aan
...[+++]motivatie en levenslust. datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
certainement une agréable motivation ->
Date index: 2024-03-13