Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
Opmerking: sommige video’s zijn vertaald door freelancers die niet altijd professionele vertalers zijn; vertaalfouten zijn bijgevolg niet uit te sluiten. Deze teksten kunnen echter van pas komen, bijvoorbeeld om spreektalige uitdrukkingen te vinden.
U kunt deze boeiende video's ook direct bekijken met de ondertiteling in een taal naar keuze!
Vertaling van "bon sujet pour ma classe " (Frans → Nederlands) :
La modélisation linéaire de ce problème a été un bon sujet pour ma classe, mais finalement m'a amené à Good Morning America quelques semaines plus tard, ce qui est simplement étonnant.
En het achterliggende model was goed voor in de klas, maar het bracht me uiteindelijk op Good Morning America een paar weken later, wat nogal bizar is, niet ?
Pour être franc, quand vous avez un bon sujet, vous voulez la gloire rien que pour vous.
En om eerlijk te zijn, als je een goed verhaal hebt wil je de eer daarvan graag zelf opstrijken.
(Rires) Je veux dire, c'est un bon sujet pour une fête d'anniversaire ou à la machine à café, mais partager ça avec les autres est bien différent.
(Gelach) Ik bedoel, het is een leuk onderwerp voor een verjaardagsfeestje, of voor bij de koffieautomaat, maar om dit met je collega's te delen is een ander verhaal.
Voici ce qui est arrivé un jour : Je venais juste de demander à ma classe de lire un chapitre du manuel scolaire à propos de mon sujet favori en biologie : les virus et leurs modes d'attaque.
Een waar gebeurd verhaal. Ik had net mijn klas opgedragen om een hoofdstuk te lezen over mijn favoriete onderwerp in heel de biologie: virussen en hoe ze aanvallen.
Une année, j'ai eu une idée brillante. J'ai dit à mes élèves « Vous avez été mis dans ma classe car je suis la meilleure enseignante et vous êtes les meilleurs élèves. Ils nous ont mis ensemble pour montrer l'exemple à tout le monde. » Un des élèves a demandé « vraiment ? » (Rires) J'ai répondu : « Oui. Nous devons montrer l'exemple aux autres classes pour que les autres nous remarquent dans les couloirs, donc il ne faut rien dire.
Eén jaar had ik een slim idee. Ik vertelde mijn leerlingen: Ze hebben jullie gekozen voor deze klas. Ik ben de beste leraar en jullie zijn de beste leerlingen, dus hebben ze ons samengezet zodat we aan de rest kunnen laten zien hoe het moet. Een van de leerlingen zei: Echt? (Gelach) Ik zei: Echt. Wij moeten de andere klassen laten zien hoe het moet. Als we in de gang lopen, letten mensen op ons, je kunt dus geen lawaai maken.
Là, ma découverte est survenue dans un endroit insolite, probablement l'endroit le plus insolite pour l'innovation : ma classe de biologie au lycée, le frein absolu à toute innovation.
Mijn doorbraak kwam op een heel onwaarschijnlijke plaats, misschien de meest onwaarschijnlijke plaats voor innovatie: mijn middelbare school biologieklas, de meest verstikkende plaats voor innovatie.
Ces petits points ici, ce sont tous les champions du jeu télévisé « Jeopardy ». Au début, Watson n'était pas très bon, mais il a fait des progrès à un rythme plus rapide qu'aucun être humain, et juste après que Dave Ferrucci a montré ce graphique à ma classe au MIT [NDT : Massachusetts Institute of Technology], Watson a battu le champion du monde de « Jeopardy ».
Deze kleine stippen zijn alle winnaars van het quizprogramma 'Jeopardy'. In het begin was Watson niet zo goed, maar het verbeterde sneller dan een mens dit zou kunnen en vlak nadat Dave Ferrucci deze grafiek aan mijn klas op het MIT liet zien, versloeg Watson de wereldkampioen 'Jeopardy'.
Je m'efforce de créer une culture dans ma classe où les élèves sont en confiance pour partager l'intimité de leurs propres silences. J'ai 4 principes de base affichés au tableau devant la classe, et que chaque élève signe en début d'année : lire avec un œil critique, écrire en conscience parler clairement, dire sa vérité.
In een poging om in mijn klas een cultuur te creëren waar studenten veilig de intimiteiten van hun eigen stiltes kunnen delen, heb ik vier basisprincipes vermeld op het bord dat vooraan in mijn klas staat. Elke student ondertekent die bij het begin van het jaar: lees kritisch, schrijf bewust, spreek duidelijk, vertel jouw waarheid.
C'est notre sénateur Gustavo Riviera et Bob Bieder, qui sont venus dans ma classe pour faire sentir à mes enfants qu'ils sont importants.
Senator Gustavo Rivera en Bob Bieder kwamen naar mijn klas om mijn jongeren een hart onder de riem te steken.
Et j'ai dit, Allez la lire. Et ils disent, Oh, celle-là n'était pas si géniale. Et puis nous sommes passés à une autre
elle n'avait pas de super visuels, mais elle avait des super informations -- et nous avons passé une heure à parler du processus d'apprentissage, parce que la question n'était pas si oui ou non c'était parfait, ou si oui ou non c'était ce que je pouvais créer; c'était de leur demander de créer par eux-mêmes. Et ça leur a permis d'échouer, de réfléchir, et d'apprendre. Et quand on renouvelle
l'activité dans ma classe cette ann ...[+++]ée, ils feront mieux cette fois. Parce que dans l'apprentissage doit être inclus une dose d'échec, parce que l'échec est éducatif en lui-même. Il y a un million d'images que je pourrais montrer ici, et j'ai dû choisir soigneusement -- celle-ci est une de mes préférées -- d'étudiants en train d'apprendre, de ce à quoi ça ressemble d'apprendre dans un paysage où nous laissons de côté l'idée que les enfants doivent venir à l'école pour obtenir les informations, mais au lieu de ça, demandez-leur ce qu'ils peuvent en faire. Posez-leur des questions vraiment intéressantes. Ils ne vous décevront pas. Demandez-leur d'aller sur place, de voir des choses par eux-mêmes, de vivre vraiment l'apprentissage, de jouer, de poser des questions,
En ik zei: Ga het lezen. En ze zeiden: Oh, dat was n
iet zo fantastisch. Toen gingen we naar een volgende -- er zaten geen v
isuele vondsten in, maar wel heel goede informatie -- en we praatten een uur over het leerproces, want het ging er niet om of het perfect was, of het was wat ik kon maken, ik had hun gevraagd om zelf iets te maken. Ze kregen de kans te falen, te verwerken, te leren. Als
we dit jaar in mijn klas nog zo'n rondje doe ...[+++]n, dan zullen ze het deze keer beter doen. Want leren moet een zekere mate van falen inhouden, want van falen leer je door het proces. Er zijn een miljoen beelden die ik hier zou kunnen laten verschijnen, ik moest zorgvuldig kiezen -- dit is één van mijn favoriete -- van studenten die leren, van hoe leren eruit kan zien, in een landschap waar we de idee laten varen dat kinderen naar school moeten komen om informatie te krijgen, en we hun veeleer vragen wat ze ermee kunnen doen. Stel hun echt interessante vragen. Ze zullen je niet teleurstellen. Vraag hun om naar plekken te gaan, om zelf dingen te zien, om het leren te ervaren, om te spelen, te onderzoeken. datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)
bon sujet pour ma classe ->
Date index: 2022-08-22