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Traduction de «fiscal rend possible » (Français → Néerlandais) :

Cette règle qui rend possible l'investissement d'une ressource fiscale établie au profit de l'État, à une personne morale distincte de l'État telle qu'EDF, ne semble donc pas avoir été appliquée.

Deze regel, die een investering van aan de Staat toegewezen fiscale overheidsmiddelen mogelijk maakt voor een andere rechtspersoon dan de Staat, zoals EDF, lijkt dus niet te zijn toegepast.


Les titres au porteur peuvent également être source de fraude fiscale. L'anonymat qui y est attaché rend possible les opérations illicites visant à éluder l'impôt.

De effecten aan toonder kunnen tevens leiden tot fiscale fraude. De anonimiteit die ermee gepaard gaat biedt de mogelijkheid tot onwettige verrichtingen teneinde belastingen te ontduiken.


«Un État membre usant de la faculté prévue au deuxième alinéa peut prendre toutes mesures utiles pour éviter que l’application de cette disposition rende la fraude ou l’évasion fiscales possibles».

„Een lidstaat die de in de tweede alinea bedoelde mogelijkheid toepast, kan alle maatregelen vaststellen die nodig zijn om belastingfraude en -ontwijking met gebruikmaking van deze bepaling te voorkomen”.


«Un État membre usant de la faculté prévue au deuxième alinéa peut prendre toutes mesures utiles pour éviter que l’application de cette disposition rende la fraude ou l’évasion fiscales possibles».

„Een lidstaat die de in de tweede alinea bedoelde mogelijkheid toepast, kan alle maatregelen vaststellen die nodig zijn om belastingfraude en -ontwijking met gebruikmaking van deze bepaling te voorkomen”.


La mise en oeuvre, au 1 octobre 1998, de la carte d'identité sociale comme instrument d'identification unique des travailleurs dans les secteurs social et fiscal rend possible la mise en place d'un système général, géré par l'ONSS et l'ONSS-APL, organismes percepteurs des cotisations sociales et chargés de la collecte des données individuelles relatives aux salaires et aux prestations des travailleurs.

Het gebruik, vanaf 1 oktober 1998, van de sociale identiteitskaart als enig identificatiemiddel voor de werknemers in de sociale en fiscale sector maakt de invoering van een algemeen systeem mogelijk, dat wordt beheerd door de RSZ en de RSZ-PPO, de instellingen die instaan voor de inning van de bijdragen en die belast zijn met de inzameling van de individuele gegevens betreffende de lonen en prestaties van de werknemers.


M. considérant que les disparités nationales en matière de traitement fiscal des produits de retraite, leur complexité et leurs spécificités, sont autant d'obstacles majeurs à la mobilité du travail et à la liberté de prestation de services dans l'Union; qu'il convient d'inviter la Commission à reprendre la discussion au sein du Groupe de Politique Fiscale afin d'adopter le système EET en vertu duquel les retraites ne sont taxées qu'au moment du versement des prestations; considérant qu'une imposition pendant la période de prestati ...[+++]

M. overwegende dat het wenselijk is dat de Commissie, omdat de verschillen per land bij de fiscale behandeling van pensioenproducten, hun ingewikkelde karakter en specifieke kenmerken grote obstakels vormen voor de mobiliteit van werknemers en de vrijheid om in de Unie diensten aan te bieden, de discussies binnen de Werkgroep belastingbeleid hervat om het EET-model goed te keuren, op grond van welk model alleen belasting wordt geheven over het pensioen op het moment van uitbetaling; overwegende dat door belastingheffing over de pens ...[+++]


L'article 32, § 1er, alinéa 2 des lois coordonnées (actuel article 79, CIR 1992), inséré par l'article 4 de la loi du 13 juillet 1959 tendant à combattre l'évasion fiscale, avait pour but de lutter contre le glissement de bénéfices entre sociétés liées en faisant échec à la combinaison par laquelle une société prospère ou un industriel avec des bénéfices importants se rend maître d'une entreprise, dont l'existence est menacée par les pertes inscrites à son bilan, et par divers moyens (notamment achats à des prix exorbitants ou vente à ...[+++]

Het artikel 32, § 1, tweede lid van de samengeordende wetten (huidig artikel 79, WIB 1992), ingevoegd bij artikel 4 van de wet van 13 juli 1959 tot bestrijding van de fiscale ontwijking, had tot doel winstverschuivingen tussen verbonden ondernemingen tegen te gaan door het verijdelen van de combinatie waarbij een welvarende vennootschap of een industrieel met belangrijke winst zich meester maakt van een onderneming, waarvan het bestaan door op de balans voorkomende verliezen bedreigd is en door allerlei middelen (inzonderheid aankopen tegen overdreven prijzen of verkopen tegen spotprijzen) aan deze laatste zoveel mogelijk winst overdraag ...[+++]


Il est en effet possible de la sorte d'assurer un suivi fiscal de la plus-value de fusion qui rend une opération comptable inutile.

Op deze wijze kan immers een fiscale opvolging van de fusiemeerwaarde worden bereikt dewelke een boekhoudkundige verrichting op zich overbodig maakt.




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fiscal rend possible ->

Date index: 2020-12-15
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