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Directeur du transport de fret ferroviaire
Directrice du transport de fret ferroviaire
OPTMa
RID
Transport ferroviaire de fret
Transport ferroviaire de marchandises

Vertaling van "transport ferroviaire des marchandises mené récemment " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
directeur du service de transport ferroviaire de marchandises [ directrice du service de transport ferroviaire de marchandises | directeur du transport de fret ferroviaire | directrice du transport de fret ferroviaire ]

railway freight manager


transport ferroviaire de fret | transport ferroviaire de marchandises

rail freight transport


transport ferroviaire de marchandises

goods transported by rail | railways,goods transported


Règlement sur les tarifs de transport ferroviaire des marchandises et des passagers

Railway Traffic and Passenger Tariffs Regulations


Le transport ferroviaire des marchandises - Tarifs plus avantageux et rendement accru

Freight Railways - Better Rates and Performance


transport ferroviaire de marchandises

carriage of goods by rail


Ordonnance du 4 novembre 2009 sur la promotion du transport ferroviaire de marchandises [ OPTMa ]

Ordinance of 4 November 2009 on the Promotion of Goods Transport by Rail [ RGTO ]


transport international ferroviaire des marchandises dangereuses

international carriage of dangerous goods by rail


Règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses | RID [Abbr.]

Regulation concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail | RID [Abbr.]


Règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses [ RID ]

Regulation concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail [ RID ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
L’Examen des services de transport ferroviaire des marchandises mené récemment, de 2008 à 2010, inclut des études indépendantes sur le rendement de la chaîne d’approvisionnement des chemins de fer.

The recent rail freight service review, RFSR, conducted from 2008 to 2010 includes independent studies on the performance of the railway supply chain.


- PIB - Transport de marchandises total - Transport de passagers total - Transport routier de marchandises - Transport ferroviaire de marchandises - Transport maritime à courte distance: - Navigation intérieure - Voiture individuelle - Transport ferroviaire de passagers -Transport aérien | 52% 50% 35% 55% 13% 59% 28% 36% 19% 108% |

- GDP- Overall freight transport - Overall passenger transport- Road freight transport - Rail freight transport - Short Sea Shipping - Inland navigation- Private car - Rail passenger transport - Air transport | 52%50% 35%55% 13% 59% 28%36% 19% 108% |


Il fixe donc les objectifs suivants à atteindre pour les politiques RTE-T: en ce qui concerne les transports routiers de marchandises sur des distances supérieures à 300 km, faire passer 30 % du fret vers d'autres modes de transport d'ici à 2030, et plus de 50 % d'ici à 2050; la longueur du réseau ferroviaire à grande vitesse actuel devrait tripler d'ici à 2030 et, pour 2050, la majeure partie du transport de voyageurs à moyenne d ...[+++]

Therefore, it sets the following relevant targets for TEN-T policy: 30 % of road freight carried over distances of more than 300 km should shift to other modes by 2030, and more than 50 % by 2050; the length of the existing high-speed rail network should triple by 2030 and by 2050 the majority of medium-distance passenger journeys should be undertaken by rail; by 2050, all core network airports should be connected to the rail network and all seaports to the rail freight and, where possible, to the inland waterway system.


Par conséquent, le transport ferroviaire de voyageurs, et notamment le train à grande vitesse, estt extrêmement compétitif par rapport au transport routier ou aérien, alors que le transport ferroviaire des marchandises est peu développé et perd des parts de marché.

The result is that passenger transport by rail - in particular High Speed - is highly competitive with respect to road or air transport, whereas rail freight is weak and loses market share. Further to that, the MIP provides assurance to project promoters that funds will be available, on an indicative basis, over several years, but under certain clear conditions.


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— Honorables sénateurs, je prends la parole aujourd'hui pour appuyer le projet de loi C-52, la Loi sur les services équitables de transport ferroviaire des marchandises, qui propose d'apporter des modifications à la Loi sur les transports au Canada, en lien avec les services de transport ferroviaire des marchandises.

She said: Honourable senators, I rise today to speak in support of Bill C-52, the fair rail freight service act, which proposes amendments to the Canada Transportation Act concerning rail freight service.


Le projet de loi C-52 résulte de l'Examen des services de transport ferroviaire des marchandises que le gouvernement conservateur a lancé en 2008 en vue de faire un examen exhaustif de toute la chaîne d'approvisionnement du transport ferroviaire des marchandises.

Bill C-52 emerged from the Rail Freight Service Review, which our Conservative government launched in 2008 to conduct a comprehensive study of the entire rail freight supply chain.


Question n 830 M. Nathan Cullen: En ce qui concerne le service d’expédition ferroviaire au Canada: a) quelle analyse le gouvernement a-t-il effectuée au sujet des répercussions des taux d’expédition ferroviaire sur les secteurs forestier, minier, agricole et manufacturier; b) quelle analyse le gouvernement fait-il au sujet des répercussions de l’absence de concurrence dans le secteur ferroviaire sur les collectivités éloignées et du Nord; c) le gouvernement a-t-il commencé ...[+++]

Question No. 830 Mr. Nathan Cullen: With respect to railway shipping service in Canada: (a) what analysis has the government conducted on the impacts of rail shipment rates on the forestry, mining, agricultural and manufacturing sectors; (b) what analysis does the government conduct on the impacts of the lack of competition in the railway sector on remote and northern communities; (c) has the government begun drafting legislation and regulations for the railway service industry to address the recommendations of the Rail Freight Service Review Panel’s Interim Report; (d) wha ...[+++]


La directive 91/440/CEE, la directive 95/18/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant les licences des entreprises ferroviaires et la directive 2001/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 février 2001 concernant la répartition des capacités d'infrastructure ferroviaire, la tarification de l'infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité constituent les premières étapes de la réglementation du marché européen des transports ferroviaires en ouvrant le marché des services internationaux de transport ferro ...[+++]

Directive 91/440/EEC, Council Directive 95/18/EC of 19 June 1995 on the licensing of railway undertakings and Directive 2001/14/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 2001 on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certification provide the first steps towards regulation of the European rail transport market by opening the market for international rail freight services.


La directive 91/440/CEE, la directive 95/18/CE du Conseil du 19 juin 1995 concernant les licences des entreprises ferroviaires et la directive 2001/14/CE du Parlement européen et du Conseil du 26 février 2001 concernant la répartition des capacités d’infrastructure ferroviaire, la tarification de l’infrastructure ferroviaire et la certification en matière de sécurité constituent les premières étapes de la réglementation du marché européen des transports ferroviaires en ouvrant le marché des services internationaux de transport ferro ...[+++]

Directive 91/440/EEC, Council Directive 95/18/EC of 19 June 1995 on the licensing of railway undertakings and Directive 2001/14/EC of the European Parliament and of the Council of 26 February 2001 on the allocation of railway infrastructure capacity and the levying of charges for the use of railway infrastructure and safety certification provide the first steps towards regulation of the European rail transport market by opening the market for international rail freight services.


En 2009, le ministre d’État (Transports) a mis sur pied un groupe d’experts du domaine des transports, le Comité d’examen des services de transport ferroviaire de marchandises, auquel il a confié le mandat d’examiner spécifiquement les services de transport ferroviaire de marchandises au Canada.

In 2009, the Minister of State (Transport) established the Rail Freight Service Review Panel, comprised of a group of transportation experts, and directed it to examine rail freight service in Canada.




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Date index: 2022-10-06
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