Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Campagne de publicité collective télévisée et écrite
EGTA
Groupe européen de la publicité télévisée
Publicité radiophonique et télévisée
Publicité télévisée
Publicité à effet indirect
Publicité à la télévision
Taxe sur la publicité télévisée
Vendeur de temps d'antenne pour publicité télévisée
Vendeur de temps publicitaire à la télévision
Vendeuse de temps d'antenne pour publicité télévisée
Vendeuse de temps publicitaire à la télévision

Vertaling van "publicité télévisée indirecte " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
vendeur de temps publicitaire à la télévision [ vendeuse de temps publicitaire à la télévision | vendeur de temps d'antenne pour publicité télévisée | vendeuse de temps d'antenne pour publicité télévisée ]

television advertising time salesperson


Groupe européen de la publicité télévisée | EGTA [Abbr.]

European Group of Television Advertising | EGTA [Abbr.]


taxe sur la publicité télévisée

tax on television advertisements


publicité télévisée

televised advertising | television advertising


publicité télévisée | publicité à la télévision

television advertising | TV advertising | advertising on television


Groupe européen de la publicité télévisée

European Group of Television Advertising


campagne de publicité collective dans la presse et à la télévision [ campagne de publicité collective télévisée et écrite ]

cooperative television and print advertising campaign


publicité radiophonique et télévisée

broadcast advertising


publicité à effet indirect

indirect-action advertising
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu'a la société de questions telles q ...[+++]

37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society's perceptions of issues such as gender roles and the human body image and normality; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promote the positive role of women and men in society, at work, in the fami ...[+++]


37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu’a la société de questions telles q ...[+++]

37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society’s perceptions of issues such as gender roles and the human body image and normality; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promote the positive role of women and men in society, at work, in the fami ...[+++]


6. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu’a la société de questions telles qu ...[+++]

6. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society’s perceptions of issues such as gender roles, and the human body image and normality; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promote the positive role of women and men in society, at work, in the family and in ...[+++]


37. souligne que, la publicité pour des biens de consommation étant directement intégrée à la presse et aux programmes radiophoniques et télévisuels, dont elle est indissociable, et, indirectement, aux films de cinéma et aux séries télévisées, sous la forme de placement de produits, une publicité responsable et la promotion de modèles sains peuvent avoir une influence positive sur la perception qu'a la société de questions telles q ...[+++]

37. Stresses that, since the advertising of consumer goods is associated directly with the press, radio and television media, of which it is an inseparable component, and indirectly with the film industry and television series in the form of product placement, it follows that reliable advertising and the promotion of healthy role models may have a positive influence on society's perceptions of issues such as gender roles and the human body image and normality; encourages advertisers to be more constructive in their advertisements, in order to promote the positive role of women and men in society, at work, in the fami ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
La Cour conclut donc que le principe de la libre prestation de services établi dans le Traité CE ne s’oppose pas à une interdiction telle que celle prévue par le régime français concernant la publicité télévisée indirecte en faveur des boissons alcooliques.

The Court, therefore, holds that the principle of the freedom to provide services laid down in the EC Treaty does not preclude a ban such as that imposed by the French rules on indirect television advertising for alcoholic beverages.


En outre, les organisateurs d’événements sportifs se déroulant hors de France ne peuvent vendre les droits de retransmission aux diffuseurs français, dès lors que la diffusion des programmes télévisés consacrés à de tels événements est susceptible de comporter de la publicité télévisée indirecte pour des boissons alcooliques.

Furthermore, the organisers of sporting events taking place outside France cannot sell the retransmission rights to French broadcasters where the broadcast of television programmes devoted to such events is likely to contain indirect television advertising for alcoholic beverages.


La Cour relève d’abord que la publicité télévisée indirecte pour des boissons alcooliques résultant de panneaux visibles lors de la retransmission de manifestations sportives ne constitue pas un message télévisé individualisable destiné à promouvoir des biens ou des services au sens de la directive « Télévision sans frontières ».

The Court observes first that indirect television advertising for alcoholic beverages resulting from hoardings visible during the retransmission of sporting events does not constitute a separate announcement broadcast to promote goods or services within the meaning of the 'Television without Frontiers' directive.


L’interdiction française de la publicité télévisée indirecte en faveur des boissons alcooliques est compatible avec le droit communautaire

THE FRENCH BAN ON INDIRECT TELEVISION ADVERTISING FOR ALCOHOLIC BEVERAGES IS COMPATIBLE WITH COMMUNITY LAW


La loi française pour la lutte contre le tabagisme et l’alcoolisme (la loi Evin) interdit en France la publicité télévisée directe ou indirecte des boissons alcooliques.

The French law on the campaign against smoking and alcoholism (the Loi Evin) bans direct or indirect television advertising for alcoholic beverages in France.


Dans son arrêt du 13 juillet 2004, la Cour relève que la publicité télévisée indirecte pour des boissons alcooliques résultant de panneaux visibles à l’écran lors de la retransmission de manifestations sportives ne constitue pas un message télévisé individualisable destiné à promouvoir des biens ou des services au sens de la directive.

In its ruling of 13 July 2004, the Court found that indirect television advertising of alcoholic beverages resulting from hoardings visible during the retransmission of sporting events does not constitute a separate broadcast announcement in order to promote goods or services within the meaning of the Directive.




datacenter (12): www.wordscope.be (v4.0.br)

publicité télévisée indirecte ->

Date index: 2025-08-06
w