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Aide à l'auto-assistance
Pratiquer l'auto-stop
Programme sur l'auto-assistance et l'entraide

Vertaling van "pratiquant l’auto-assistance accèdent " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Programme sur l'auto-assistance et l'entraide : 22e conférence internationale sur l'action sociale [ Programme sur l'auto-assistance et l'entraide ]

Program on Self-Help/Mutual Aid: 22nd International Conference on Social Welfare [ Program on Self-Help/Mutual Aid ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Les prestataires de services d’assistance en escale et les usagers pratiquant l’auto-assistance accèdent librement aux infrastructures aéroportuaires, aux infrastructures centralisées et aux installations aéroportuaires dans la mesure nécessaire à l’exercice de leurs activités.

6. Suppliers of groundhandling services and self-handling airport users shall have open access to airport infrastructures, centralised infrastructures and airport installations to the extent necessary to enable them to carry out their activities.


6. Si un prestataire de services d’assistance en escale cesse de fournir à un usager des services d’assistance en escale qui représentent une part importante des activités d’assistance en escale de ce prestataire dans des cas qui ne relèvent pas du paragraphe 2, ou si un usager pratiquant l’auto-assistance décide de cesser son activité d’auto-assistance, les États membres peuvent exiger du ou des prestataires de services d’assistance en escale ou de l’usager pratiquant l’auto-assistance qui prennent la succession qu’ils ...[+++]

6. Where a supplier of groundhandling services stops providing to an airport user groundhandling services which constitute a significant part of the groundhandling activities of this supplier in cases not covered by paragraph (2), or where a self-handling airport user decides to stop self-handling, Member States may require the supplier(s) of groundhandling services or self-handling airport user which subsequently provide these groundhandling services to grant staff previously hired to provide these services the rights to which they would have been entitled if there had been a transfer within the meaning of Council Directive 2001/23/EC.


2. Si, à la suite de la procédure de sélection définie aux articles 7 à 10, un prestataire de services d’assistance en escale mentionnés au paragraphe 1 perd l’autorisation de fournir ces services, ou si un prestataire de services d'assistance en escale cesse de fournir ces services à un usager ou si un usager pratiquant l'auto-assistance décide de mettre fin à cette auto-assistance, les États membres peuvent exiger exigent du ou des prestataires de services d’assistance en escale ou des usagers pratiquant l'auto-assistance qui prennent sa successi ...[+++]

2. Where, following the selection procedure laid down in Articles 7 to 10, a supplier of groundhandling services mentioned in paragraph 1 loses its authorisation to provide those services, or where a supplier of groundhandling service ceases to provide those services to an airport user, or where a self-handling airport user decides to cease self-handling, Member States may shall require supplier(s) of groundhandling services or self-handling airport users which subsequently provide those services to grant staff previously hired to provide those services the rights to which they would have been entitled if there had been a transfer within ...[+++]


6. Si un prestataire de services d'assistance en escale cesse de fournir à un usager des services d'assistance en escale qui représentent une part importante des activités d'assistance en escale de ce prestataire dans des cas qui ne relèvent pas du paragraphe 2, ou si un usager pratiquant l'auto-assistance décide de cesser son activité d'auto-assistance, les États membres peuvent exiger du ou des prestataires de services d'assistance en escale ou de l'usager pratiquant l'auto-assistance qui prennent la succession qu'ils ...[+++]

6. Where a supplier of groundhandling services stops providing to an airport user groundhandling services which constitute a significant part of the groundhandling activities of this supplier in cases not covered by paragraph (2), or where a self-handling airport user decides to stop self-handling, Member States may require the supplier(s) of groundhandling services or self-handling airport user which subsequently provide these groundhandling services to grant staff previously hired to provide these services the rights to which they would have been entitled if there had been a transfer within the meaning of Council Directive 2001/23/EC.


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2. Si, à la suite de la procédure de sélection définie aux articles 7 à 10, un prestataire de services d'assistance en escale mentionnés au paragraphe 1 perd l'autorisation de fournir ces services , si un prestataire cesse de fournir des services d'assistance en escale à un usager ou si un usager pratiquant l'auto-assistance décide de mettre fin à cette auto-assistance, les États membres exigent du ou des prestataires de services d'assistance en escale ou des usagers pratiquant l'auto-assistance qui prennent sa successi ...[+++]

2. Where, following the selection procedure laid down in Articles 7 to 10, a supplier of groundhandling services mentioned in paragraph 1 loses its authorisation to provide these services or where a service provider ceases to provide groundhandling services to an airport user or where a self-handling airport user decides to cease self-handling, Member States shall require supplier(s) of groundhandling services or self-handling airport users which subsequently provide these services to grant staff previously hired to provide these services the rights to which they would have been entitled if there had been a transfer within the meaning of ...[+++]


L'ouverture du marché de l'assistance en escale va se poursuivre: tout d'abord, les transporteurs aériens seront libres de pratiquer l'auto-assistance pour ces services alors que, selon la réglementation actuelle, les États membres peuvent appliquer des restrictions à quatre catégories de services; ensuite, dans les grands aéroports, le nombre minimal de prestataires de services d'assistance en escale, autres que les transporteurs aériens, passera de deux à trois.

The groundhandling market will be further opened: firstly, air carriers will be free to self-handle those services, while under the current rules member states may apply restrictions for four categories of services; secondly, at large airports, the minimum number of groundhandling service providers other than air carriers will be increased from two to three.


Redevance correspondant à l'accès aux installations aéroportuaires: Lors de la fixation de la redevance correspondant à l'accès aux installations demandée aux usagers pratiquant l'auto-assistance et prestataires de services d'assistance en escale, l'entité gestionnaire de l'aéroport qui est elle-même prestataire de services d'assistance en escale peut tenir compte des coûts résultant de l'absence de transfert de salariés.

Fees charged for access to the airport installations. In setting the fee charged to selfhandlers and suppliers of groundhandling services for access to the installations, the airport managing body that is itself providing groundhanding services may take into account expenditure resulting from non-transferred employees.


Protection des droits des travailleurs: Lorsque les exploitants de services d'assistance en escale sont sélectionnés par appel d'offres, la législation allemande autorise les entités gestionnaires des aéroports à prévoir une condition type imposant aux prestataires de services d'assistance en escale et aux usagers pratiquant l'auto-assistance la reprise du personnel de l'entité gestionnaire de l'aéroport correspondant aux services que ces exploitants doivent fournir.

Protection of the rights of workers. When groundhandling operators are selected through a tender procedure, German legislation allows airport managing bodies to require as a standard condition that suppliers of groundhandling services and selfhandlers take over staff from the airport managing body corresponding to the services to be provided by these operators.


L'auto-assistance est autorisée et ceux qui la pratiquent ne doivent être traités ni plus ni moins favorablement que les autres prestataires d'un service comparable.

Self-handling is allowed and self-handlers should be treated neither more nor less favourably than other providers of a comparable service.


Par ailleurs, nos groupes d'auto-assistance pour lutter contre la toxicomanie sont une autre grande porte par laquelle les gens peuvent accéder à des services.

As well, our self-help groups on addictions are a major door through which people begin to access services.




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Date index: 2021-11-15
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