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Traduction de «politique commerciale dirigée » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
politique commerciale [ régime des échanges ]

trade policy [ trade system ]


Comité de la politique commerciale - Experts (ATSI, services et investissements) | Comité de la politique commerciale - Experts (ATSI, services et investissements, reconnaissance mutuelle) | comité de l'article 133 - Experts (ATSI, services, reconnaissance mutuelle) | CPC - Experts [Abbr.]

Article 133 Committee - Experts (STIS, Services, Mutual Recognition) | TPC - Experts | Trade Policy Committee - Experts (STIS, Services and Investment) | Trade Policy Committee - Experts (STIS, Services and Investment, Mutual Recognition)




Groupe Questions commerciales / Politique commerciale

Working Party on Trade Questions / Commercial policy


Comité consultatif pour le renforcement de la politique commerciale commune, notamment en matière de défense contre les pratiques commerciales illicites

Advisory Committee on the Strengthening of the Common Commercial Policy with regard in particular to Protection against Illicit Commercial Practices


Service d'administration des politiques commerciales [ SAPC | Services d'administration des politiques commerciales | Bureaux des services d'administration des politiques commerciales ]

Trade Administration Service [ TAS | Trade Administration Services Offices ]


élaborer des politiques commerciales

expand trade agreements | produce trade policies | design trade agreements | develop trade policies


La politique commerciale canado-américaine : discussions sur le libre-échange [ La politique commerciale canado-américaine ]

Canada-U.S. Trade Policy Issues: Free Trade Discussions [ Canada-U.S. Trade Policy Issues ]


La politique commerciale du Canada pour les années 80 : document de travail [ La politique commerciale du Canada pour les années 80 ]

Canadian trade policy for the 1980s: a discussion paper [ Canadian trade policy for the 1980s ]


distribution commerciale [ circuit de distribution | circuit de vente | politique de distribution | structure de distribution ]

distributive trades [ distribution network | distribution policy | distribution structure | sales network ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
37. reproche à la Russie d'utiliser, en violation des normes internationales (des accords d'Helsinki, par ex.), les instruments de la politique énergétique et de la politique commerciale pour exercer des pressions sur les pays du voisinage européen de façon à les contraindre à adhérer à l'union douanière dirigée par la Russie plutôt que de signer des accords d'association avec l'Union européenne, entravant ainsi leurs décisions souveraines; estime en outre que l'intégrati ...[+++]

37. Criticises Russia’s use, in violation of international norms (e.g. the Helsinki Accords), of the instruments of energy and trade policy to pressure countries in the European neighbourhood so as to compel them to join the Russia-led customs union instead of signing Association Agreements with the EU, thereby hindering their sovereign decisions; believes, furthermore, that the progressive integration of partner countries with the EU can be consistent with their pursuit of good-neighbourly relations with Russia; urges Russia to adopt a constructive position with regard to frozen conflicts; regrets the fact that the EU has not been more firmly involved in the resolution of these conflicts; warns Russia that using unresolved conf ...[+++]


37. reproche à la Russie d'utiliser, en violation des normes internationales (des accords d'Helsinki, par ex.), les instruments de la politique énergétique et de la politique commerciale pour exercer des pressions sur les pays du voisinage européen de façon à les contraindre à adhérer à l'union douanière dirigée par la Russie plutôt que de signer des accords d'association avec l'Union européenne, entravant ainsi leurs décisions souveraines; estime en outre que l'intégrati ...[+++]

37. Criticises Russia’s use, in violation of international norms (e.g. the Helsinki Accords), of the instruments of energy and trade policy to pressure countries in the European neighbourhood so as to compel them to join the Russia-led customs union instead of signing Association Agreements with the EU, thereby hindering their sovereign decisions; believes, furthermore, that the progressive integration of partner countries with the EU can be consistent with their pursuit of good-neighbourly relations with Russia; urges Russia to adopt a constructive position with regard to frozen conflicts; regrets the fact that the EU has not been more firmly involved in the resolution of these conflicts; warns Russia that using unresolved conf ...[+++]


55. invite l'Union à mettre en place des mécanismes efficaces pour soutenir les pays partenaires de la PEV qui mettent en œuvre un programme européen ambitieux et sont de ce fait soumis à des mesures de rétorsion, à des contraintes commerciales ou à une véritable agression militaire par des pays tiers; réaffirme que si la PEV n'est dirigée contre aucun autre acteur stratégique et rejette la notion de compétition géopolitique à somme nulle dans ...[+++]

55. Calls on the EU to develop effective mechanisms of support for ENP partner countries which are pursuing an ambitious European agenda and, as a consequence, are suffering from retaliatory measures, trade coercion or outright military aggression from third countries; reiterates that, while the ENP is not aimed against any other strategic player and rejects the notion of a zero-sum geopolitical competition in the neighbourhood, the EU must provide credible commitments and robust political support to partners who wish to align more c ...[+++]


53. invite l'Union à mettre en place des mécanismes efficaces pour soutenir les pays partenaires de la PEV qui mettent en œuvre un programme européen ambitieux et sont de ce fait soumis à des mesures de rétorsion, à des contraintes commerciales ou à une véritable agression militaire par des pays tiers; réaffirme que si la PEV n'est dirigée contre aucun autre acteur stratégique et rejette la notion de compétition géopolitique à somme nulle dans ...[+++]

53. Calls on the EU to develop effective mechanisms of support for ENP partner countries which are pursuing an ambitious European agenda and, as a consequence, are suffering from retaliatory measures, trade coercion or outright military aggression from third countries; reiterates that, while the ENP is not aimed against any other strategic player and rejects the notion of a zero-sum geopolitical competition in the neighbourhood, the EU must provide credible commitments and robust political support to partners who wish to align more c ...[+++]


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55. invite l'Union à mettre en place des mécanismes efficaces pour soutenir les pays partenaires de la PEV qui mettent en œuvre un programme européen ambitieux et sont de ce fait soumis à des mesures de rétorsion, à des contraintes commerciales ou à une véritable agression militaire par des pays tiers; réaffirme que si la PEV n'est dirigée contre aucun autre acteur stratégique et rejette la notion de compétition géopolitique à somme nulle dans ...[+++]

55. Calls on the EU to develop effective mechanisms of support for ENP partner countries which are pursuing an ambitious European agenda and, as a consequence, are suffering from retaliatory measures, trade coercion or outright military aggression from third countries; reiterates that, while the ENP is not aimed against any other strategic player and rejects the notion of a zero-sum geopolitical competition in the neighbourhood, the EU must provide credible commitments and robust political support to partners who wish to align more c ...[+++]


La délégation de la Commission était dirigée par M. Frans Andriessen, Vice-Président responsable des Relations extérieures et de la Politique commerciale.

The Commission delegation was led by Mr. Frans Andriessen, Vice- President responsible for External Relations and Trade Policy.


Je suis tout à fait opposé à une politique commerciale dirigée, mais il faut que les milieux politiques sachent que si les exportations vers la CEE enregistrent des hausses exceptionnelles - surtout pour les produits sensibles - on assistera alors à des pressions très fortes sur les ministres de la CEE afin qu'ils prennent les mesures nécessaires pour enrayer cette progression.

I am totally opposed to managed trade, but at political level there must be an awareness that if there are dramatic surges in exports to the EC, particularly in sensitive products, then there will be great pressure on EC Ministers to act to curb them.


Des consultations à haut niveau ont eu lieu le 1er mars 1988 à Bruxelles entre une délégation de la Commission, dirigée par Mr Willy DE CLERCQ, Commissaire chargé des relations extérieures et de la politique commerciale, et une délégation chinoise dirigée par Mr Zheng TUOBIN, Ministre chinois des Relations économiques et commerciales avec l'étranger.

High-level consultations took place in Brussels on 1 March between a Commission delegation headed by Mr. Willy De Clercq, Member of the Commission with special responsibility for external relations and trade policy and a Chinese delegation led by Mr Zheng Tuobin, Minister for economic relations and foreign trade.


La délégation de la Commission était dirigée par le Vice-Président Frans Andriessen, Commissaire responsable des relations extérieures et de la politique commerciale, la délégation canadienne étant elle menée par le Right Hon. Joe Clark, Secrétaire d'Etat aux affaires extérieures et l'Hon. John Crosbie, Ministre du commerce international.

The Commission Delegation was headed by Vice-President Frans Andriessen, Commissioner responsible for External Relations and Trade Policy, while the Canadian Delegation was led by the Right Honourable Joe Clark, Secretary of State for External Affairs and the Honourable John Crosbie, Minister for International Trade for Canada.


La delegation communautaire sera dirigee par Mr Willy DE CLERCQ, Membre de la Commission charge des relations Exterieures et de la Politique Commerciale, la delegation suedoise par Mme Anita GRADIN, Ministre du Commerce Exterieur.

The Community delegation will be led by Mr Willy DE CLERCQ, Member of the Commission with special responsibility for external relations and trade policy, and the Swedish delegation by Mrs Anita Gradin, Minister for External Trade.


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