Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
C. o.
C. o. p.
Carriérologue
Chargée d’orientation et d’insertion professionnelle
Conseiller d'OP
Conseiller d'orientation
Conseiller d'orientation professionnelle
Conseiller d'orientation scolaire et professionnelle
Conseiller d’orientation-psychologue
Conseiller en orientation
Conseiller en orientation professionnelle
Conseillère d'OP
Conseillère d'orientation
Conseillère d'orientation professionnelle
Conseillère d'orientation scolaire et professionnelle
Conseillère d’orientation psychologue
Conseillère en orientation
Conseillère en orientation professionnelle
Guidance professionnelle
O. p.
OP
Offrir des services d'orientation professionnelle
Orientation
Orientation professionnelle
Orientation professionnelle générale
Orienteur
Orienteur professionnel
Orienteuse
Orienteuse professionnelle
Spécialiste de l'orientation
Spécialiste de l'orientation professionnelle

Vertaling van "orientation professionnelle des femmes " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
conseiller d'orientation professionnelle | conseillère d'orientation scolaire et professionnelle | conseiller d'orientation professionnelle/conseillère d'orientation professionnelle | conseiller d'orientation/conseillère d'orientation

career guidance education advisor | careers advisor | career guidance advisor | career guidance practitioner


conseiller d'orientation | Conseiller d'orientation professionnelle | conseiller d'orientation scolaire et professionnelle | orienteur | orienteur professionnel | orienteuse

careers advisor | careers officer | vocational consellor | vocational counselor | vocational guidance officer | vocational guidance specialist


conseiller d'orientation | c. o. | conseillère d'orientation | c. o. | orienteur professionnel | o. p. | orienteuse professionnelle | o. p. | conseiller en orientation | c. o. | conseillère en orientation | c. o. | orienteur | orienteuse | conseiller d'orientation professionnelle | c. o. p. | conseillère d'orientation professionnelle | c. o. p. | conseiller en orientation professionnelle | c. o. p. | conseillère en orientation professionnelle | c. o. p. | carriérologue

guidance counselor | g.c. | guidance counsellor | vocational guidance counselor |g.c. | vocational guidance counsellor | career practitioner


conseiller d'orientation professionnelle [ conseillère d'orientation professionnelle | conseiller d'OP | conseillère d'OP | conseiller en orientation | conseillère en orientation | orienteur | orienteuse ]

guidance and vocational counsellor [ guidance counsellor | guidance counselor | vocational counsellor | vocational counselor | career counsellor | vocational adviser ]


conseiller d'orientation | spécialiste de l'orientation | spécialiste de l'orientation professionnelle

guidance practitioner | guidance specialist | vocational guidance counsellor | vocational guidance specialist


guidance professionnelle | orientation professionnelle

career counselling | career guidance | occupational guidance | vocational guidance


orientation professionnelle | OP | orientation

vocational counselling | vocational counseling | vocational guidance | career counselling | career counseling | career guidance | orientation


offrir des services d'orientation professionnelle

offer career counselling | providing career counselling | make career counselling available | provide career counselling


orientation professionnelle générale

general vocational orientation


chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseiller d’orientation-psychologue | chargé d’orientation et d’insertion professionnelle/chargée d’orientation et d’insertion professionnelle | conseillère d’orientation psychologue

degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Certains points méritent une attention particulière: le passage des jeunes de l’enseignement à la vie active (il est avéré que les contrats d’apprentis et les stages de qualité peuvent être un bon moyen d’entrer dans la vie active, mais qu’il existe aussi des exemples récurrents d’utilisation abusive des stages), l’insertion professionnelle des femmes (par l’égalité de rémunération et la fourniture de services de garde d’enfants adéquats, par l’élimination de toute discrimination[23] et des mesures fiscales qui dissu ...[+++]

Some areas deserve particular attention: the transition of young people from education to work, where there is evidence to show that apprenticeships and quality traineeships can be a good means of gaining entry into the world of work, but there are also recurring examples of traineeships being misused; the integration of women in the labour market, by providing equal pay, adequate childcare, eliminating all discrimination[23] and tax-benefit disincentives that discourage female participation, and optimizing the duration of maternity ...[+++]


Le Parlement européen a préconisé des mesures dans toute une série de domaines: faciliter l'accès des femmes au processus de décision; promouvoir la diversité des choix professionnels des femmes et des jeunes filles; persuader davantage de femmes d'entrer dans le secteur des technologies de l'information et des télécommunications; évaluer l'impact du temps partiel et des emplois atypiques sur les rémunérations, les cotisations s ...[+++]

It has called for measures in a wide range of policy areas: to increase women's access to decision-making; encourage diversity in the career choice of women and girls; persuade more women to enter the ICT sector; and examine what bearing part-time work and atypical employment have on pay, social security contributions, women's pensions and the spread on female poverty.


considérant que le secteur des TIC se caractérise par un niveau de ségrégation verticale et horizontale particulièrement élevé, ainsi que par un écart entre les qualifications professionnelles des femmes et leur emploi dans le secteur des TIC; que moins de 20 % des entrepreneurs dans le domaine des TIC sont des femmes; que la majeure partie (54 %) des femmes travaillant dans les TIC occupent des emplois moins bien payés et moins qualifiés et que seul ...[+++]

whereas the ICT sector is characterised by particularly high vertical and horizontal segregation, as well as a gap between women's educational qualifications and their position in the ICT sector; whereas less than 20 % of ICT entrepreneurs are women; whereas the majority (54 %) of women in ICT jobs occupy lower paid and lower skill-level positions and only a small minority of them (8 %) occupy high-skill software engineering positions; whereas women are also underrepresented in decision-making within this sector, with only 19,2 % of employees in the ICT sector having female ...[+++]


14. encourage tous les États membres à investir de manière cohérente dans des campagnes d'information, de sensibilisation et d'éducation et à améliorer l'orientation professionnelle des filles et des garçons, en abordant les perceptions stéréotypées des rôles liés au genre, ainsi que les stéréotypes liés au genre dans l'orientation professionnelle, notamment dans les matières scientifiques et les nouvelles technologies; rappelle q ...[+++]

14. Encourages all Member States to invest consistently in information, awareness-raising and educational campaigns and to improve the provision of career guidance for girls and boys, addressing stereotyped perceptions of gender roles, as well as gender stereotypes in vocational and professional orientation, notably in science and new technologies; recalls that this would reduce gender segregation on the labour market and strengthen the position of women whilst permitting them to benefit fully from the human capital represented by gi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
14. encourage tous les États membres à investir de manière cohérente dans des campagnes d'information, de sensibilisation et d'éducation et à améliorer l'orientation professionnelle des filles et des garçons, en abordant les perceptions stéréotypées des rôles liés au genre, ainsi que les stéréotypes liés au genre dans l'orientation professionnelle, notamment dans les matières scientifiques et les nouvelles technologies; rappelle q ...[+++]

14. Encourages all Member States to invest consistently in information, awareness-raising and educational campaigns and to improve the provision of career guidance for girls and boys, addressing stereotyped perceptions of gender roles, as well as gender stereotypes in vocational and professional orientation, notably in science and new technologies; recalls that this would reduce gender segregation on the labour market and strengthen the position of women whilst permitting them to benefit fully from the human capital represented by gi ...[+++]


(PL) La vie et l’orientation professionnelles des femmes sont souvent entravées par le stéréotype selon lequel la femme serait un être faible, moins résistant au stress et susceptible de tomber enceinte à n’importe quel moment et qui peut donc s’absenter du travail plus souvent qu’un homme, pour raison médicale ou autre.

– (PL) Women’s working lives and their career paths are often hampered by the stereotype of women as weaker, less resistant to stress and likely to become pregnant at any moment, and who, as a result, might take sick leave and other kinds of leave more often than men.


41. insiste sur la nécessité d’attirer les femmes vers l’enseignement et la formation professionnelle des filières «MINT» (mathématique, informatique, technologie nouvelle) afin de surmonter la ségrégation par métier et l’inégalité de salaire; demande instamment aux États membres de promouvoir auprès des femmes, dès un âge précoce, les métiers et professions exigeant des compétences scientifiques, techniques, d’ingénierie ou de mathématiques, en vue d ...[+++]

41. Stresses the need to attract women to education and training in the MINT professions (mathematics, informatics, new technologies), in order to overcome occupation segregation and wage discrimination; urges the Member States to promote vocations and professions requiring scientific, technical, engineering and mathematical skills among women from an early age, for better employability and to assist the transition between education, professional training and employment; thus, calls on the Member States to provide or further develop quality v ...[+++]


23. demande un meilleur équilibre dans la profession choisie par les jeunes filles et les jeunes garçons pour prévenir la ségrégation entre hommes et femmes sur le marché de l'emploi et mieux se préparer à l'objectif futur visant à relever le niveau des emplois et à rééquilibrer la répartition professionnelle hommes-femmes dans l'ensemble de l'Union européenne en lançant pour ce faire des initiatives qui aident les femmes à embrass ...[+++]

23. Calls for greater balance in girls' and boys' career choices, to prevent the segregation of job markets by gender and better prepare for meeting the future targets of higher and more balanced employment across the EU, by putting forward initiatives that will help women to choose careers that traditionally have been male-dominated and vice versa; calls, therefore, on the Member States to offer a qualitatively high standard of advice in relation to career choices and to enable greater balance in girls' and boys' career choices, taking into account the stereotypes that still exist and influence their choice of job ...[+++]


L'orientation est segmentée par publics: l'orientation scolaire, l'orientation universitaire ainsi que l'orientation professionnelle des demandeurs d'emploi, de ceux qui suivent une formation professionnelle et des salariés, qui engendrent des systèmes différenciés.

Guidance caters for different segments of the population: pupils, university entrants, job-seekers, those in vocational training and those in employment, which gives rise to differing systems.


Les médiateurs d'apprentissage, en particulier les conseillers d'orientation professionnelle, devraient être formés afin de mieux connaître et de promouvoir de manière appropriée les études, la recherche et les possibilités de carrière dans le domaine des sciences, de l'ingénierie et des TIC, notamment auprès des jeunes filles et des jeunes femmes.

Learning facilitators, especially careers information and guidance workers, should receive training to raise their awareness of, and ability to promote as appropriate, study, research and careers related to science, engineering and ICTs, especially amongst girls and young women.


w