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Acte illicite
Indemnisation des victimes de crimes prévue par la loi
Infraction prévue par la loi
Menace de sanction
Méthode non prévue par la loi
Méthode prévue par la loi
Norme de conduite prévue par la loi
Prévu par la loi
Prévu par une loi
Sanction prévue par la loi

Vertaling van "méthode prévue par la loi " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE




prévu par la loi [ prévu par une loi ]

provided by law [ provided by statute ]




indemnisation des victimes de crimes prévue par la loi

crime victims' legal compensation | legal compensation for crime victims | legal compensation for a victim of crime | legal compensation for victims of crime


norme de conduite prévue par la loi

statutory standard of conduct


acte illicite | infraction prévue par la loi

unlawful act unlawful act


délit prévu par la loi, qui a été érigé en délit par la loi

statutory offence


menace de sanction | sanction prévue par la loi

threat of penalty | threat of punishment
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Le Comité ferait enquête selon les méthodes prévues par la Loi sur le Service canadien du renseignement de sécurité et, dans les meilleurs délais, le Comité communiquerait à l'intéressé le résumé des informations dont il dispose.

The committee would then investigate using the procedure set out in the Canadian Security Intelligence Service Act and, as soon as practicable, send to the person who is the subject of the report a statement summarizing the information available to the review committee.


Le Comité fait enquête selon les méthodes prévues par la Loi sur le Service canadien du renseignement de sécurité; dans les meilleurs délais, le Comité communique à l’intéressé le résumé des informations dont il dispose.

The Committee will investigate, using procedures set out in the Canadian Security Intelligence Service Act; as soon as practicable, the Committee will send the person concerned a summary of the information available to it.


71. se dit choqué par de telles actions, étant donné que, selon la jurisprudence de la Cour européenne des droits de l'homme, le recours à de telles méthodes peut être considéré comme une "ingérence d'une autorité publique" dans l'exercice du droit au respect de la "vie privée", de la "correspondance" et/ou des "communications", ingérence qui doit être "prévue par la loi" (article 7 de la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, qui correspond à l'article 8 de la convention européenne des droits de l'homme);

71. Is shocked by such actions, given that, according to the jurisprudence of the European Court of Human Rights, the use of such methods can be seen as ‘interference by a public authority’ with the exercise of the right to respect for ‘private life’, ‘correspondence’ and/or ‘communications’, which is required to be ‘in accordance with the law’ (Article 7 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, which corresponds to Article 8 of the European Convention of Human Rights);


70. se dit choqué par de telles actions, étant donné que, selon la jurisprudence de la Cour européenne des droits de l'homme, le recours à de telles méthodes peut être considéré comme une "ingérence d'une autorité publique" dans l'exercice du droit au respect de la "vie privée", de la "correspondance" et/ou des "communications", ingérence qui doit être "prévue par la loi" (article 7 de la charte des droits fondamentaux de l'Union européenne, qui correspond à l'article 8 de la convention européenne des droits de l'homme);

70. Is shocked by such actions, given that, according to the jurisprudence of the European Court of Human Rights, the use of such methods can be seen as ‘interference by a public authority’ with the exercise of the right to respect for ‘private life’, ‘correspondence’ and/or ‘communications’, which is required to be ‘in accordance with the law’ (Article 7 of the Charter of Fundamental Rights of the European Union, which corresponds to Article 8 of the European Convention of Human Rights);


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M. considérant que le premier alinéa de l’article 1 du premier protocole additionnel à la CEDH dispose que «toute personne physique ou morale a droit au respect de ses biens», que «nul ne peut être privé de sa propriété que pour cause d’utilité publique et dans les conditions prévues par la loi et les principes généraux du droit international»; considérant que le deuxième alinéa de cet article dispose que les dispositions précédentes ne portent pas atteinte au droit que possèdent les États de mettre en vigueur les ...[+++]

M. whereas the first paragraph of Article 1 of the first Additional Protocol to the ECHR declares that “[e]very natural or legal person is entitled to the peaceful enjoyment of his possessions” and that “[n]o one shall be deprived of his possessions except in the public interest and subject to the conditions provided for by law and by the general principles of international law”; whereas the second paragraph of that article states that “[t]he preceding provisions shall not, however, in any way impair the right of a State to enforce such laws as it deems necessary to control the use of property in accordance with the general interest or ...[+++]


M. considérant que le premier alinéa de l'article 1 du premier protocole additionnel à la CEDH dispose que "toute personne physique ou morale a droit au respect de ses biens", que "nul ne peut être privé de sa propriété que pour cause d'utilité publique et dans les conditions prévues par la loi et les principes généraux du droit international"; considérant que le deuxième alinéa de cet article dispose que les dispositions précédentes ne portent pas atteinte au droit que possèdent les États de mettre en vigueur les ...[+++]

M. whereas the first paragraph of Article 1 of the first Additional Protocol to the ECHR declares that "[e]very natural or legal person is entitled to the peaceful enjoyment of his possessions" and that "[n]o one shall be deprived of his possessions except in the public interest and subject to the conditions provided for by law and by the general principles of international law"; whereas the second paragraph of that article states that "[t]he preceding provisions shall not, however, in any way impair the right of a State to enforce such laws as it deems necessary to control the use of property in accordance with the general interest or ...[+++]


M. considérant que le premier alinéa de l'article 1 du premier protocole additionnel à la CEDH dispose que "toute personne physique ou morale a droit au respect de ses biens", que "nul ne peut être privé de sa propriété que pour cause d'utilité publique et dans les conditions prévues par la loi et les principes généraux du droit international"; considérant que le deuxième alinéa de cet article dispose que les dispositions précédentes ne portent pas atteinte au droit que possèdent les États de mettre en vigueur les ...[+++]

M. whereas the first paragraph of Article 1 of the first Additional Protocol to the ECHR declares that "[e]very natural or legal person is entitled to the peaceful enjoyment of his possessions" and that "[n]o one shall be deprived of his possessions except in the public interest and subject to the conditions provided for by law and by the general principles of international law"; whereas the second paragraph of that article states that "[t]he preceding provisions shall not, however, in any way impair the right of a State to enforce such laws as it deems necessary to control the use of property in accordance with the general interest or ...[+++]


La Commission enquête sur trois aides d'État en faveur de l'agriculture prévues dans la loi de finances italienne de 2001

Commission investigates three state aid measures for agriculture foreseen in the Italian 2001 budget law


En raison des modalités de calcul prévues dans la loi de 1991 (le prix de l'alimentation du réseau en année N est basé sur le prix de l'électricité consommée l'année N-2), l'augmentation de l'indemnité d'alimentation prévue le 1er avril 1999, qui dépendait de la mise en œuvre de la loi, n'a pu entrer en vigueur qu'en 2001.

By virtue of the calculation arrangements provided for in the 1991 Grid Feed-In Law (the grid feed-in price in year N was based on the price of the electricity consumed in year N 2), the increase in the feed-in price scheduled for 1 April 1999 following the entry into force of the law could not be implemented until 2001.


Elles comportent notamment : - l'extension des aides soft prévues par la loi 2/92 en faveur des activités préparatoires à la pénétration commerciale dans les pays de l'Est (subvention en faveur des PME d'entre 15 et 30 % des dépenses liées à cette activité préparatoire), décision à savoir s'agissant d'aides "softs" qui remplissent les conditions prévues par l'encadrement des aides en faveur des PME pour ce type d'aides, - l'éligibilité aux aides prévues par la loi 12/91 en faveur des investissements des entreprises industrielles des d ...[+++]

The main changes are: (a) The "soft" aid provided for in Law No 2/92 - aid towards training, advisory services, etc. - would be extended and would now be available for preparations for entering East European markets. SMEs would qualify for aid amounting to between 15% and 30% of such spending. The aid satisfies the tests for schemes of this kind laid down by the Community guidelines on state aid to SMEs; (b) The aid for investment by manufacturing firms provided for by Law No 12/91 would now be available for spending on consultancy, feasibility studies, and technical advice on investment and plant start-ups.




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méthode prévue par la loi ->

Date index: 2025-06-10
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