Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Achat public
Agent administratif back-office marché
Agente administrative back-office marché
Chargé d'études de marché
Chargé de mission marché du travail
Chargée d'études de marché
Chargée de mission marché du travail
DG Marché intérieur
DG Marché intérieur et services
Direction générale du marché intérieur
Direction générale du marché intérieur et des services
Fonctionnement du marché
MARKT
Marché
Marché intérieur
Marché national
Marché public
Passation de marchés publics
Situation du marché
Situation du marché intérieur
Structure du marché
état du marché

Vertaling van "marché général " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
DG Marché intérieur | Direction générale du marché intérieur | MARKT [Abbr.]

Directorate General for the Internal Market | Internal Market DG | MARKT [Abbr.]


DG Marché intérieur, industrie, entrepreneuriat et PME | direction générale du marché intérieur, de l’industrie, de l’entrepreneuriat et des PME

DG for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs | Directorate-General for Internal Market, Industry, Entrepreneurship and SMEs


DG Marché intérieur et services | direction générale du marché intérieur et des services

DG Internal Market and Services | Directorate-General for the Internal Market and Services


marché [ état du marché | fonctionnement du marché | situation du marché | structure du marché ]

market [ market operation | market situation | market State | market structure ]


marché public [ achat public | passation de marchés publics ]

public contract [ official buying | public procurement ]


marché intérieur [ marché national | situation du marché intérieur ]

domestic market [ national market | National domestic market(ECLAS) ]


agente administrative back-office marché | agent administratif back-office marché | agent administratif back-office marché/agente administrative back-office marché

operations manager | settlements manager | brokerage assistant | financial markets back office administrator


chargée d'études de marché | chargé d'études de marché/chargée d'études de marché | chargé d'études de marché

market research specialist | marketing researcher | market research analyst | market research manager


chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail/chargée de mission marché du travail | chargé de mission marché du travail

labour policy consultant | policy officer, labour market | labour market policy officer | policy officer at labour group


Sous-comité général des marchés du Comité consultatif du Conseil du Trésor chargé des marchés

Treasury Board Advisory Committee on Contracts - Contracting General Sub-Committee
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
102. observe que les marchés de services représentaient la plus grande part des marchés attribués en 2013 (61 %), pour une valeur totale de 374 millions d'euros, et que trois directions générales ont attribué 14 marchés pour une valeur de plus de 10 millions d'euros; met l'accent sur la nécessité de veiller à ce que ces marchés importants fassent l'objet de systèmes de contrôle adéquats qui assurent un suivi permanent de l'exécution des commandes;

102. Notes that the majority of the contracts awarded in 2013 were service contracts (61 %) with a total value of EUR 374 million and that three Directorates-General awarded 14 contracts with a value of more than EUR 10 million; stresses the need to ensure that those high value contracts should be specially subject to adequate control systems that monitor continuously the execution of orders;


Comprend la partie de la ville d’Ottawa décrite comme suit : commençant à l’intersection de la limite ouest de ladite ville et de la route n 7; de là généralement vers le nord-est suivant ladite route jusqu’à l’autoroute n 417; de là vers le nord-est suivant ladite autoroute jusqu’à la promenade Huntmar; de là vers le sud-est suivant ladite promenade jusqu’au chemin Maple Grove; de là vers le nord-est suivant ledit chemin jusqu’à la rivière Carp; de là généralement vers le sud-est suivant ladite rivière jusqu’au prolongement sud-ouest de la voie Spearman; de là vers le nord-est suivant ledit prolongement jusqu’à la promenade Terry ...[+++]

Consisting of that part of the City of Ottawa described as follows: commencing at the intersection of the westerly limit of said city with Highway No. 7; thence generally northeasterly along said highway to Highway No. 417; thence northeasterly along said highway to Huntmar Drive; thence southeasterly along said drive to Maple Grove Road; thence northeasterly along said road to the Carp River; thence generally southeasterly along said river to the southwesterly production of Spearman Lane; thence northeasterly along said production to Terry Fox Drive; thence generally southeasterly along said drive to Hope Side Road; thence northeasterly along said road to Richmond Road; thence northerly along said road to West Hunt Club Road; the ...[+++]


Comprend la partie de la ville d’Ottawa bornée comme suit : commençant à l’intersection de la frontière interprovinciale entre l’Ontario et le Québec avec une ligne N 30°00′ O depuis l’intersection du prolongement vers le nord-ouest du chemin Sherbourne avec le chemin Richmond; de là S 30°00′ E jusqu’à l’intersection dudit prolongement avec le chemin Richmond; de là généralement vers le sud-est suivant ledit prolongement, le chemin Sherbourne et l’avenue Maitland jusqu’à l’autoroute n 417; de là vers le nord-est suivant ladite autoroute jusqu’à l’avenue Carling; de là vers le nord-est suivant ladite avenue jusqu’au chemin Merivale; ...[+++]

Consisting of that part of the City of Ottawa described as follows: commencing at the intersection of the interprovincial boundary between Ontario and Quebec with the line running N 30°00′ W from the intersection of the northwesterly production of Sherbourne Road with Richmond Road; thence S 30°00′ E to the intersection of said production with Richmond Road; thence generally southeasterly along said production, Sherbourne Road and Maitland Avenue to Highway No. 417; thence northeasterly along said highway to Carling Avenue; thence northeasterly along said avenue to Merivale Road; thence generally southerly along said road to the northerly limit of the former City of Nepean; thence generally northeasterly and southeasterly along the no ...[+++]


Témoins : Du ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire : Yaprak Baltacioglu, sous-ministre adjointe, Direction générale des politiques stratégiques; Douglas Hedley, sous-ministre adjoint, Direction générale des programmes financiers pour l'agriculture; Mark Corey, sous-ministre adjoint, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, Administration du rétablissement agricole des Prairies; Simon Kennedy, directeur général, Planification et intégration des politiq ...[+++]

Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food: Yaprak Baltacioglu, Assistant Deputy Minister, Strategic Policy Branch; Douglas Hedley, Assistant Deputy Minister, Farm Financial Programs Branch; Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Simon Kennedy, Director General, Policy Planning and Integration, Strategic Policy Branch; Rory McAlpine, Acting Director General, International Trade Policy, Market and Industry Services Branch; Howard Migie, Director General, Marketing Policy, Strategic Policy Branch.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Témoins: Du ministère de l'agriculture et de l'agroalimentaire Canada: Mark Corey, sous-ministre adjoint, direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Suzanne Vinet, directrice générale, direction des politiques de commerce international, direction générale des services à l'industrie et aux marchés; M. Gordon Dorrell, sous-ministre adjoint par intérim, direction générale de la recherche; Bob Wettlaufer, directeur général par intérim, administration du rétablissement agricole des prairies; Gordon Richardson, direct ...[+++]

Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food Canada: Mark Corey, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Suzanne Vinet, Director General, International Trade Policy Directorate, Market and Industry Services Branch; Dr. Gordon Dorrell, Acting Assistant Deputy Minister, Research branch; Bob Wettlaufer, Acting Director General, Prairie Farm Rehabilitation Administration; Gordon Richardson, Director, Americas Europe and Middle East, International Markets Bureau; Gilles Lavoie, Director General, Operations and Agricultural Industry Services Directorate, Market and Industry Services Branch.


Témoins: Du Ministère de l'agriculture et de l'Agroalimentaire Canada: Denise Boudrias, sous-ministre adjointe, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Mike Gifford, directeur général, Direction des politiques de commerce international, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés; Andrew Graham, sous-ministre adjoint, Direction générale des Services intégrés; Rick Cooper, Directeur général adjoint, Bureau des aliments, Direction générale des services à l'industrie et aux marchés.

Witnesses: From the Department of Agriculture and Agri-Food Canada: Denise Boudrias, Assistant Deputy Minister, Market and Industry Services Branch; Mike Gifford, Director General, International Trade Policy Directorate, Market and Industry Services Branch; Andrew Graham, Assistant Deputy Minister, Corporate Services Branch; Rick Cooper, Assistant Director General, Food Bureau, Market and Industry Services Branch.


23. fait remarquer que, du fait de l'inachèvement du marché intérieur, la productivité de l'Union européenne est en deçà de son potentiel et ne permet pas d'exploiter pleinement les possibilités du marché mondial; considère que, si le marché intérieur des marchandises est relativement bien intégré, les marchés des services, en ce compris les services financiers, restent assez fragmentés; demande une intégration accélérée du marché des services par la mise en œuvre et l'application homogènes et cohérentes des règles convenues et par l'élimination des obstacles à la concurrence et à l'accès au marché; note que la fourniture, à des prix ...[+++]

23. Points out that as a result of the failure to complete the internal market, EU productivity is lagging behind its potential and does not allow the full exploitation of global market opportunities; considers that while the internal market for goods is relatively well integrated, services markets, including financial services, remain rather fragmented; calls for accelerated integration of the services market by the consistent and coherent implementation and enforcement of the agreed rules and the removal of obstacles to competition and market entry; notes that the delivery, at affordable prices, of effective services of general econ ...[+++]


17. conformément à la section III, paragraphe 19, point i) du mandat de la CIG de 2007 concernant un protocole sur les services d'intérêt général qui sera annexé aux traités, invite la Commission à prendre des initiatives en vue de remédier à l'incertitude juridique concernant le statut des services d'intérêt général, notamment les règles relatives aux aides d'État et aux marchés publics; se félicite des initiatives de la Commission visant à lever les ambiguïtés dans les domaines des services de santé et des services sociaux d'intérê ...[+++]

17. In accordance with section III, paragraph 19, point (i) of the IGC 2007 Mandate relating to a Protocol on services of general interest which will be annexed to the Treaties, invites the Commission to take initiatives to overcome the legal uncertainty regarding the status of services of general interest, notably the state aid and public procurement rules; welcomes the initiatives of the Commission which aim to clarify ambiguities in the fields of health services and social services of general interest in the Single Market; considers that strong and modern services of general interest are necessary in order to achieve public interest ...[+++]


90. reconnaît que les rapports trimestriels et annuels de la CCAM constituent un précieux instrument de gestion donnant une vision globale de l'activité de l'institution en matière de marchés et d'achats; demande à son Secrétaire général, après la suppression de la CCAM par suite de l'entrée en vigueur du nouveau règlement financier le 1 janvier 2003, de prendre des mesures en sorte que sa commission du contrôle budgétaire continue à recevoir sur une base régulière des informations détaillées sur les activités du Parlement en matière ...[+++]

90. Recognises that the quarterly and annual reports of the ACPC constitute a valuable management tool giving a complete overview of the Institution's contract and procurement activity; asks its Secretary-General, following the abolition of the ACPC as a consequence of the entry into force of the new Financial Regulation on 1 January 2003, to take steps to ensure that its Committee on Budgetary Control continues to receive on a regular basis full information on Parliament's procurement and contract activities; notes in this connection the Secretary-General's decision to create a new inter-service public procurement advisory group (GIMP ...[+++]


56. reconnaît que le secrétaire général fournit désormais à la commission du contrôle budgétaire les rapports trimestriels de la CCAM (commission consultative des achats et marchés) comme il était demandé dans sa décision du 4 avril 2001; constate que d'après le rapport annuel 2000 de la CCAM, on observe une tendance constante au recours à l'appel à la concurrence pour la passation de marchés, par rapport à la passation de marchés de gré à gré ou aux procédures négociées, comme il ressort du tableau ci-dessous, mais considère que le ...[+++]

56. Acknowledges that the Secretary-General now provides the Committee on Budgetary Control with the quarterly reports of the ACPC (Advisory Committee on Procurements and Contracts) as requested in its decision of 4 April 2001; notes that according to the Annual Report for 2000 by the ACPC there is a continuing trend towards competitive tendering for the award of contracts compared to the conclusion of contracts by private treaty or negotiated procedures, as shown in the following table, but regards the level of non-competitive contracts as still too high:


w