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Vertaling van "financières doit tirer " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Les taxes sur les opérations financières: leçons à tirer de l'expérience des pays étrangers

Financial transactions taxes: the international experience and the lessons for Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Au niveau européen, le débat sur le futur cadre financier pour l'Union applicable jusqu'en 2013 («les perspectives financières») doit tirer les conséquences de notre ambition dans le cadre de la stratégie de Lisbonne et garantir un soutien aux priorités de celle-ci au sein du futur budget de l'UE.

At a European level, the debate on the future financial framework for the Union up to 2013 (“the Financial Perspectives”) must draw the consequences of our Lisbon ambition, supporting Lisbon priorities within the future EU budget.


108. met l'accent sur le fait que la révision des instruments d'aide financière extérieure devrait être considérée comme une occasion de se concentrer sur la politique extérieure de l'Union et de la renforcer; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'impact; demande à la Commission de ...[+++]

108. Emphasises that the revision of the external financial assistance instruments should be seen as an opportunity to focus and strengthen European external policy, calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial instruments;


56. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'i ...[+++]

56. Emphasises that revision of the external financial assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen European external policy, particularly during the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial i ...[+++]


50. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'i ...[+++]

50. Emphasises that revision of the external financial assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen European external policy, particularly during the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial i ...[+++]


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70. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'i ...[+++]

70. Emphasis that the revision of the External Financial Assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen the European external policy, particularly in the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial ...[+++]


56. souligne que la révision des instruments d'aide financière extérieure doit être considérée comme l'occasion de renforcer la politique extérieure européenne, notamment dans le cadre de la transition démocratique que connaissent les pays du voisinage méridional de l'Union; demande que le paiement des aides financières aux pays éligibles en situation de crise soit plus flexible et plus rapide; souligne que la Commission doit renforcer l'aptitude des pays bénéficiaires à assurer eux-mêmes la gestion de l'aide afin d'en maximiser l'i ...[+++]

56. Emphasises that revision of the external financial assistance instruments should be seen as an opportunity to strengthen European external policy, particularly during the current process of transition towards democracy in the Southern Neighbourhood; calls for more flexibility and rapidity in disbursing financial assistance to eligible countries in crisis situations; stresses the need for the Commission to strengthen the capacities of the beneficiary countries to assume ownership of the assistance and in this way maximise its impact; asks the Commission to build on lessons learnt from the previous generation of external financial i ...[+++]


La stratégie du Canada pour la réussite économique doit tirer profit de nos forces considérables, en particulier notre industrie financière de premier plan et notre richesse énergétique. La force de notre industrie financière a permis au Canada de se démarquer pendant la crise économique mondiale.

The unique strength of Canada’s financial industry set Canada apart during the global financial crisis.


Au niveau européen, le débat sur le futur cadre financier pour l'Union applicable jusqu'en 2013 («les perspectives financières») doit tirer les conséquences de notre ambition dans le cadre de la stratégie de Lisbonne et garantir un soutien aux priorités de celle-ci au sein du futur budget de l'UE.

At a European level, the debate on the future financial framework for the Union up to 2013 (“the Financial Perspectives”) must draw the consequences of our Lisbon ambition, supporting Lisbon priorities within the future EU budget.


Même si la réglementation doit continuer de se fonder sur les institutions, il est possible d’adopter une approche plus « fonctionnelle » en prévoyant des structures organisationnelles plus souples pour les institutions financières réglementées, notamment en permettant la création de sociétés financières de portefeuille, ce qui aiderait les banques à mieux concurrencer les institutions financières non réglementées, à former des coentreprises et à réorganiser leurs activités afin de mieux tirer ...[+++]

Although regulation must continue to be based on institutions, it is possible to move closer to a “functional approach” by allowing more flexible organizational structures for regulated financial institutions. Allowing for the creation of financial holding companies would accomplish this by helping banks to better compete with unregulated financial institutions, form joint ventures, and reorganize their activities to better tackle and take advantage of innovations in financial markets.


Pour être efficace, toute stratégie communautaire doit être conçue de manière à tirer parti des résultats des travaux qui ont déjà été réalisés ou qui sont en cours au niveau bilatéral ou multilatéral, par exemple dans le cadre du Conseil de l'Europe, du G8, du Groupe d'action financière, de l'Organisation internationale de la police criminelle, de l'Organisation de coopération et de développement économiques et des Nations unies.

An effective EU strategy should be tailored so that it can build on and complement the results of successful work that has already been carried out or is being carried out bilaterally or multilaterally, for example within the framework of the Council of Europe, the Group of Eight Industrialised Countries, the Financial Action Task Force, the International Criminal Police Organisation, the Organisation for Economic Cooperation and Development, and the United Nations.




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Date index: 2023-11-22
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