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élasticité-prix
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Vertaling van "démocratie et demande " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
démocratie [ égalité démocratique | pluralisme politique ]

democracy [ democratic equality | political pluralism ]


cyberdémocratie | démocratie en ligne | démocratie électronique | démocratie virtuelle | e-démocratie

e-democracy | electronic democracy | online democracy | cyberdemocracy | virtual democracy


démocratie représentative [ démocratie indirecte | démocratie parlementaire ]

representative democracy [ indirect democracy | parliamentary democracy ]


démocratie semi-directe | démocratie référendaire | démocratie mixte

semi-direct democracy


démocratie représentative | démocratie indirecte | démocratie parlementaire

representative democracy | indirect democracy | parliamentary democracy


démocratie électronique | citoyenneté en ligne | démocratie en ligne | e-démocratie | e-participation

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élasticité prix de la demande | élasticité-prix de la demande | élasticité de la demande par rapport au prix | élasticité-prix | élasticité prix | élasticité de la demande

price elasticity | price-elasticity | price elasticity of demand | price-elasticity of demand | price wise demand elasticity | elasticity of demand | demand elasticity
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
...ns le renforcement de la démocratie et demande au gouvernement turc de veiller à leur indépendance et à leur pérennité dans le respect des normes européennes; ...

15. Expresses great concern at the very limited coverage of the Gezi Park events by Turkish media and the dismissal of journalists who criticised the government’s reactions to those events; recalls that freedom of expression and media pluralism, including digital and social media, are at the heart of European values and that an independent press is crucial to a democratic society, as it enables citizens to take an active part in the collective decision-making processes on an informed basis and therefore strengthens democracy; expresses deep concern at the new internet law which introduces excessive controls on, and monitoring of, inter ...[+++]


se réjouit de l’importance spéciale accordée aux droits de l’homme, à la démocratie et à l’état de droit dans le programme pour le changement; demande instamment à l’Union européenne de consentir des efforts supplémentaires afin d’intégrer plus efficacement les droits de l’homme et la démocratie dans l’ensemble de la coopération au développement et de garantir que les programmes de développement de l’Union contribuent au respect par les pays partenaires de leurs obligations internationales en matière de droits de l’homme;

Welcomes the special relevance assigned to human rights, democracy and the rule of law in the Agenda for Change; urges the EU to undertake additional efforts in order to more effectively mainstream human rights and democracy across development cooperation and ensure that EU development programmes contribute to the fulfilment by partner countries of their international human rights obligations;


renouvelle l'appel qu'il avait lancé dans ses résolutions antérieures en faveur d'une réforme du système électoral ramenant le seuil électoral sous les 10 %, et permettant ainsi de renforcer le pluralisme des partis et de mieux refléter la diversité de la société turque; déplore en particulier qu'aucune réforme n'ait été engagée dans ce domaine en 2010; demande une révision approfondie des règles de financement des partis politiques et des dépenses électorales afin de renforcer la démocratie à l'intérieur des partis et de favoriser ...[+++]

Reiterates the call made in its previous resolutions for the electoral system to be reformed by lowering the 10 % threshold, thereby strengthening party pluralism and better reflecting the plurality of Turkish society; particularly deplores the fact that no reform was undertaken in this area in 2010; calls for a comprehensive review of the rules on party financing and election spending, with a view to reinforcing internal party democracy and fostering a more open political system; encourages political parties to reinforce their int ...[+++]


11. insiste sur l'importance des services publics pour le développement et la démocratie et demande donc à la Commission de privilégier en toutes circonstances la facilité d'accès pour tous dès lors qu'il est envisagé de promouvoir la libéralisation ou d'autres formules dans des domaines tels que la distribution et l'assainissement de l'eau, la santé, l'éducation, les transports et l'énergie;

11. Stresses the importance of public services for development and democracy and consequently asks the Commission always to prioritise affordable access for all when considering promoting liberalisation or other options in areas such as water distribution and sanitation, health, education, transport and energy;


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considère, à cet égard, que l'observation d'élections n'est qu'un premier pas vers la démocratie et qu'elle doit être complétée par d'autres mesures post-électorales de promotion de la démocratie, dotées de crédits adéquats, notamment par le renforcement des capacités des parlements nationaux, des partis politiques, de la fonction publique, des acteurs non étatiques et de la société civile, ainsi que par la promotion des Droits de l'homme et de la bonne gouvernance; demande par conséquent le maintien du plafond budgétaire accepté par ...[+++]

Considers, in the light of this, that election observation is merely a first step towards democracy and that it needs to be complemented by other, adequately funded activities and post-electoral measures for the promotion of democracy, in particular through capacity-building for national parliaments, political parties, the civil service, non-State actors and civil society, and through the promotion of human rights and good governance; therefore requests the maintenance of the budgetary ceiling agreed by the Commission of around 25 % of EIDHR for EU EOMs over the seven-year period of the Financial Framework 2007-2013; asks the Commissio ...[+++]


20. regrette la part infime des financements alloués aux pays méditerranéens dans le cadre des programmes transversaux de l'Initiative européenne pour la démocratie et les droits de l'homme (IEDDH) qui, depuis l'application de MEDA II, prend le relais des programmes "MEDA Démocratie" et demande une sélection plus large et diversifiée des pays cibles bénéficiaires; exprime sa profonde inquiétude face au choix de la Commission de ne pas faire figurer des pays où la société civile est active, mais encore fragile, parmi les bénéficiaires ...[+++]

20. Regrets the minuscule share of funding allocated to the Mediterranean countries from the horizontal programmes under the European Initiative for Democracy and Human Rights (EIDHR), which has taken over from the 'MEDA democracy' programmes since the introduction of MEDA II, and calls for a broader and more diversified range of target beneficiary countries; is deeply concerned at the Commission's decision not to include among the beneficiaries of these programmes countries where civil society is active, yet still fragile; requests that in future the European Parliament be duly consulted on the selection of target countries;


11. regrette la part infime des financements alloués aux pays méditerranéens dans le cadre des programmes transversaux de l'Initiative européenne pour la démocratie et les droits de l'homme (IEDDH) qui depuis l'application de MEDA II prend le relais des programmes "MEDA Démocratie", et demande une sélection plus large et diversifiée des pays-cibles bénéficiaires; exprime sa profonde inquiétude face au choix de la Commission de ne pas faire figurer des pays où la société civile est active, mais encore fragile, parmi les bénéficiaires ...[+++]

11. Regrets the minuscule share of funding allocated to the Mediterranean countries from the horizontal programmes under the European Initiative for Democracy and Human Rights (EIDHR), which has taken over from the 'MEDA democracy' programmes since the introduction of MEDA II, and calls for a broader and more diversified range of target beneficiary countries; is deeply concerned at the Commission's decision not to include among the beneficiaries of these programmes countries where civil society is active, yet still fragile; requests that in future the European Parliament be duly consulted on the selection of target countries;


21. regrette la part infime des financements alloués aux pays méditerranéens dans le cadre des programmes transversaux de l'Initiative européenne pour la démocratie et les droits de l'homme (IEDDH) qui depuis l'application de MEDA II prend le relais des programmes "MEDA Démocratie", et demande une sélection plus large et diversifiée des pays-cibles bénéficiaires; exprime sa profonde inquiétude face au choix de la Commission de ne pas faire figurer des pays où la société civile est active, mais encore fragile, parmi les bénéficiaires ...[+++]

21. Regrets the minuscule share of funding allocated to the Mediterranean countries from the horizontal programmes under the European Initiative for Democracy and Human Rights (EIDHR), which has taken over from the 'MEDA democracy' programmes since the introduction of MEDA II, and calls for a broader and more diversified range of target beneficiary countries; is deeply concerned at the Commission's decision not to include among the beneficiaries of these programmes countries where civil society is active, yet still fragile; requests that in future the European Parliament be duly consulted on the selection of target countries;


20. souhaite que la Commission lance, dans le cadre d'un programme PRINCE révisé et augmenté, une campagne d'information concernant le rôle de l'UE dans le monde, afin de sensibiliser davantage le public à la politique de l'UE en matière de promotion des droits de l'homme et de la démocratie, et demande que le site EUROPA concernant les droits de l'homme et la démocratisation soit développé, de manière à constituer une véritable base de données sur la démocratie, comprenant des analyses, des rapports et des résultats de recherches effectuées sur des questions clés;

20. Recommends that the Commission, in the framework of a revised and extended PRINCE Programme, launch an information campaign on the role of the EU in the world with the aim of raising public awareness of EU policy on promoting human rights and strengthening democratisation, and further develop the EUROPA website on human rights and democratisation so as to make it a real democracy database, which will include analyses, reports and research carried out on key issues;


Il est clair que la démocratie ne peut être instaurée ou imposée par des élites nationales ou des acteurs extérieurs, mais la promotion d'un développement socioéconomique durable peut contribuer à favoriser une plus grande demande de démocratie.

It is clear that democracy cannot be created or imposed by domestic elites or external actors but the promotion of sustainable socio-economic development can contribute to foster a greater demand for democracy.


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