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Traduction de «directive 94 57 ce grâce » (Français → Anglais) :

La décision 2007/421/CE de la Commission (2) faisait référence aux organismes agréés par les États membres conformément à la directive 94/57/CE du Conseil (3) en imposant au directeur général de l'énergie et des transports de publier pour le 1er juillet de chaque année au Journal officiel de l'Union européenne une liste actualisée des organismes agréés conformément à la directive 94/57/CE.

Commission Decision 2007/421/EC (2) referred to the organisations recognised by the Member States in accordance with Council Directive 94/57/EC (3) by providing that the Director-General for Energy and Transport shall publish in the Official Journal of the European Union an updated list of organisations recognised in compliance with Directive 94/57/EC by 1 July each year.


Les directives antérieures, en particulier la directive 2001/105/CE – l'une des trois que proposait le paquet législatif Erika I – insistait déjà sur la nécessité de réformer le système actuel d'agrément des sociétés de classification par la Communauté tel qu'établi par la directive 94/57/CE, grâce auquel des progrès considérables ont été accomplis. Ces progrès ont d'ailleurs été reconnus dans les conclusions du Conseil du 13 décembre 2002 et dans les résolutions du Parlement européen sur le renforcement de la sécurité maritime (2003/2235(INI)) et dans la ...[+++]

Previous directives, particularly Directive 2001/105/EC, one of the three proposals in the Erika I legislative package, have already been predicated on the imperative need to reform the present system for Community recognition of classification societies, established by Directive 94/57/EC; the substantial progress that they brought about was later cemented in the Council’s conclusions of 13 December 2002 and in Parliament’s resolutions on strengthening safety at sea (2003/2235(INI)) and the resolution adopted in the wake of the Prestige accident (2003/2066(INI)).


Les directives antérieures, en particulier la directive 2001/105/CE – l'une des trois que proposait le paquet législatif Erika I – insistait déjà sur la nécessité de réformer le système actuel d'agrément des sociétés de classification par la Communauté tel qu'établi par la directive 94/57/CE, grâce auquel des progrès considérables ont été accomplis. Ces progrès ont d'ailleurs été reconnus dans les conclusions du Conseil du 13 décembre 2002 et dans les résolutions du Parlement européen sur le renforcement de la sécurité maritime (2003/2235(INI)) et dans la ...[+++]

Previous directives, particularly Directive 2001/105/EC, one of three proposals in the Erika 1 legislative package, have already raised the serious need to reform the present system for Community recognition of classification societies, set up by Directive 94/57/EC; the substantial progress that they made was then reinforced by the Council’s conclusions of 13 December 2002 and Parliament’s resolutions on strengthening safety at sea (2003/2235(INI) and the resolution adopted after the wreck of the Prestige (2003/2066(INI)).


Les directives antérieures, en particulier la directive 2001/105/CE – l'une des trois que proposait le paquet législatif Erika I – insistait déjà sur la nécessité de réformer le système actuel d'agrément des sociétés de classification par la Communauté tel qu'établi par la directive 94/57/CE, grâce auquel des progrès considérables ont été accomplis. Ces progrès ont d'ailleurs été reconnus dans les conclusions du Conseil du 13 décembre 2002 et dans les résolutions du Parlement européen sur le renforcement de la sécurité maritime (2003/2235(INI)) et dans la ...[+++]

Previous directives, particularly Directive 2001/105/EC, one of three proposals in the Erika 1 legislative package, have already raised the serious need to reform the present system for Community recognition of classification societies, set up by Directive 94/57/EC; the substantial progress that they made was then reinforced by the Council’s conclusions of 13 December 2002 and Parliament’s resolutions on strengthening safety at sea (2003/2235(INI) and the resolution adopted after the wreck of the Prestige (2003/2066(INI)).


Par conséquent, afin de permettre aux opérateurs économiques de tirer parti du progrès technique sans compromettre le degré actuel de sécurité, grâce à la garantie d’un savoir-faire technique approprié, il est nécessaire que les méthodes d’essai alternatives ne soient plus soumises à l’approbation du comité visé à l’article 6 de la directive mais à celle des autorités compétentes correspondantes désignées par les États membres en vertu de la directive 94/55/CE du Conseil du 21 novembre 1994 ...[+++]

Therefore, in order to enable economic operators to benefit from technological progress without compromising the current level of safety by guaranteeing the appropriate technical expertise, it is necessary that the alternative test methods are approved, instead of the Committee referred to in Article 6 of the Directive, by the relevant competent authorities designated by Member States under Council Directive 94/55/EC of 21 November 1994 on the approximation of the laws of the Member States with regard to the transport of dangerous goo ...[+++]


(5) Il convient notamment d'appliquer, aux fins de la directive 94/57/CE, les changements intervenus dans les conventions internationales et dans les protocoles et les codes connexes de caractère contraignant, visés à l'article 2, point d), de la directive 94/57/CE, qui sont entrés en vigueur après l'adoption de la directive, ainsi que les résolutions applicables de l'Organisation maritime internationale (OMI).

(5) In particular, for the purposes of Directive 94/57/EC, it is appropriate to apply the amendments to the international conventions together with the protocols and related codes of mandatory status, referred to in Article 2(d) of Directive 94/57/EC, which entered into force after the adoption of the Directive as well as the relevant International Maritime Organisation (IMO) Resolutions.


Résolution législative du Parlement européen sur le projet commun, approuvé par le comité de conciliation, de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant la directive 94/57/CE du Conseil établissant des règles et normes communes concernant les organismes habilités à effectuer l'inspection et la visite des navires et les activités pertinentes des administrations maritimes (PE-CONS 3656/2001 – C5-0526/2001 – 2000/0066(COD))

European Parliament legislative resolution on the joint text approved by the Conciliation Committee for a European Parliament and Council directive amending Council Directive 94/57/EC on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activities of maritime administrations (PE-CONS 3656/2001 – C5-0526/2001 – 2000/0066(COD))


Au cours de sa séance du 30 novembre 2000, le Parlement a arrêté sa position en première lecture sur la proposition de directive du Parlement européen et du Conseil modifiant la directive 94/57/CE du Conseil établissant des règles et normes communes concernant les organismes habilités à effectuer l'inspection et la visite des navires et les activités pertinentes des administrations maritimes (COM(2000) 142 - 2000/0066 (COD)).

At the sitting of 30 November 2000 Parliament adopted its position at first reading on the proposal for a European Parliament and Council directive amending Council Directive 94/57/EC on common rules and standards for ship inspection and survey organisations and for the relevant activities of maritime administrations (COM(2000) 142 – 2000/0066 (COD)).


Elles concernent la modification de la directive sur le contrôle des navires par l'État du port (directive 95/21/CE), la modification de la directive sur les sociétés de classification (directive 94/57/CE), ainsi qu'un règlement relatif à l'introduction accélérée des normes double coque ou équivalentes (PARTIE A).

They concern the amendment of the Port State Control Directive (Directive 95/21/EC), the amendment of the Classification Societies Directive (Directive 94/57/EC) and a Regulation on the accelerated phasing-in of double hull or equivalent design standards (Part A).


Dans le contexte de l'élaboration de stratégies nationales en matière de santé et de sécurité, les États membres pourraient prendre des mesures pour une mise en œuvre plus efficace de la directive 92/57/CEE grâce, notamment, à la rationalisation et la simplification des cadres juridiques nationaux existants, dans le respect des principes de cohérence et d'efficacité de la législation.

In developing national health and safety strategies, the Member States could take action to apply Directive 92/57/EEC more effectively, mainly by streamlining and simplifying existing national legal frameworks while abiding by the principles of consistent and effective legislation.




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Date index: 2022-04-16
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