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UDF - Clubs perspectives et réalités
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Vertaling van "des clubs demande " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
GO | monitrice de club | animateur de club | animateur de club/animatrice de club

bar worker | party host | club host/club hostess | vip host


UDF - Clubs perspectives et réalités | UDF-Clubs P&R [Abbr.] | UDF-Clubs PetR [Abbr.] | UDF-P. et R. [Abbr.]

UDF-Clubs Perspectives et Réalités | UDF-Clubs P&R [Abbr.]


club de l'âge d'or [ club du troisième âge | cercle d'âge d'or | cercle de l'âge d'or | club d'âge d'or | cercle pour personnes âgées | club de retraités | club de personnes âgées ]

golden-age club [ golden age club | senior citizens club | senior citizens' club | elderly persons' centre | Golden Age club ]


club numismatique [ club de collectionneurs de monnaies | club de collectionneurs de pièces de monnaie | club de numismatique | club de numismates ]

coin club


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clearly abusive request | clearly unfounded application | clearly unjustified application | manifestly unfounded claim | MUC [Abbr.]


Clubs Kin du Canada [ Association des clubs Kin | Association des clubs Kinsmen et Kinettes | Association des clubs Kinsmen ]

Kinsmen and Kinette Clubs of Canada [ Association of KinClubs | Association of Kinsmen and Kinette Clubs | Association of Kinsmen Clubs ]


club social | club sociothérapique | club | club extra-hospitalier

social club | social group | ex-patient club | therapeutic social club


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accommodate special seats | meet special seating requests | accommodate special seating | cater for special seating arrangements


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answer customers' inquiries | deal with client's enquiries | respond to a customer inquiry | respond to customers' inquiries
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Marque litigieuse concernée: Marque communautaire figurative comportant les éléments verbaux «ocean beach club ibiza» — Demande d’enregistrement no 1 0 6 10 491

Trade mark at issue: Community figurative mark containing the word elements ‘ocean beach club ibiza’ — Application for registration No 1 0 6 10 491


14. considère les clubs sportifs et les stades comme étant le lieu de travail des athlètes professionnels, de sorte que toute forme de discrimination en ces lieux constitue une discrimination sur le lieu de travail; invite les organisations professionnelles et les clubs sportifs à lancer des campagnes visant à lutter contre toutes les formes de discrimination, de racisme et de xénophobie avant et pendant la participation à des activités sportives, de même que pendant et après les rencontres sportives, à l'intérieur et à l'extérieur des ...[+++]

14. Regards sports clubs and stadiums as the workplace of professional athletes, so that any form of discrimination is discrimination in the workplace; calls on professional organisations and clubs in the area of sport to launch campaigns to tackle all forms of discrimination, racism and xenophobia before and during participation in sporting activities and during after-sports matches, inside and outside stadiums; calls for the publication of annual reports on progress in this area; calls for minimum sanctions and contract clauses on discrimination; calls on the Commission to monitor this process;


Si le délai d’organisation d’un match est inférieur à trois semaines (par exemple lors des phases finales d’une compétition européenne de clubs ou en raison d’un risque accru), la demande est adressée immédiatement.

If there is less than 3 weeks prior notice of a match (for example in the later stages of a European club competition or due to an increased level of risk) the invitation shall be sent immediately.


37. insiste pour que la législation en matière d'immigration soit toujours respectée quand il s'agit de recruter de jeunes talents étrangers et invite la Commission à s'attaquer au problème du trafic de mineurs dans le contexte de la décision-cadre 2002/629/JAI du Conseil du 19 juillet 2002 relative à la lutte contre la traite des êtres humains et/ou dans le contexte de la mise en œuvre de la directive 94/33/CE du Conseil, du 22 juin 1994, relative à la protection des jeunes au travail ; souligne que les jeunes joueurs doivent se voir donner la possibilité de suivre un enseignement général et une formation professionnelle, parallèlement ...[+++]

37. Insists that immigration law must always be respected in relation to the recruitment of young foreign talent and calls on the Commission to tackle the problem of child trafficking in the context of Council Framework Decision 2002/629/JHA of 19 July 2002 on combating trafficking in human beings and / or in the context of the implementation of Council Directive 94/33/EC of 22 June 1994 on the protection of young people at work ; points out that young players must be given the opportunity for a general education and vocational training in parallel with their club and training activity, so that they do not depend entirely on the clubs; calls for action ...[+++]


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37. insiste pour que la législation en matière d'immigration soit toujours respectée quand il s'agit de recruter de jeunes talents étrangers et invite la Commission à s'attaquer au problème du trafic de mineurs dans le contexte de la décision-cadre 2002/629/JAI du Conseil du 19 juillet 2002 relative à la lutte contre la traite des êtres humains et/ou dans le contexte de la mise en œuvre de la directive 94/33/CE du Conseil, du 22 juin 1994, relative à la protection des jeunes au travail ; souligne que les jeunes joueurs doivent se voir donner la possibilité de suivre un enseignement général et une formation professionnelle, parallèlement ...[+++]

37. Insists that immigration law must always be respected in relation to the recruitment of young foreign talent and calls on the Commission to tackle the problem of child trafficking in the context of Council Framework Decision 2002/629/JHA of 19 July 2002 on combating trafficking in human beings and / or in the context of the implementation of Council Directive 94/33/EC of 22 June 1994 on the protection of young people at work ; points out that young players must be given the opportunity for a general education and vocational training in parallel with their club and training activity, so that they do not depend entirely on the clubs; calls for action ...[+++]


34. insiste pour que la législation en matière d'immigration soit toujours respectée en relation avec le recrutement de jeunes talents étrangers et invite la Commission à s'attaquer au problème du trafic de mineurs dans le contexte de la décision-cadre du Conseil, du 19 juillet 2002, relative à la lutte contre la traite des êtres humains et/ou dans le contexte de la mise en œuvre de la directive 94/33/CE du Conseil relative à la protection des jeunes au travail; souligne que les jeunes joueurs doivent se voir donner la possibilité de suivre un enseignement général et une formation professionnelle, parallèlement à leur activité au sein d ...[+++]

34. Insists that immigration law must always be respected in relation to the recruitment of young foreign talent and calls on the Commission to tackle the problem of child trafficking in the context of the Council Framework Decision of 19 July 2002 on combating trafficking in human beings and / or in the context of the implementation of Council Directive 94/33/EC on the protection of young people at work; points out that young players must be given the opportunity for a general education and vocational training in parallel with their club and training activity, so that they do not entirely depend on the clubs; calls for action to preve ...[+++]


demande qu'une politique soit adoptée visant à prévenir et à combattre le dopage en évitant les calendriers excessivement chargés qui mettent les athlètes sous pression; souligne que la lutte nécessaire contre les fraudes doit prendre différentes formes: contrôles, recherche, tests, suivi permanent confié à des médecins indépendants et, parallèlement, éducation, prévention et formation; demande aux clubs professionnels et aux organisations sportives d'adopter une déclaration dans laquelle ils s'enga ...[+++]

Calls for a policy aimed at preventing and combating doping that includes avoiding excessively busy schedules that put pressure on athletes; stresses the need to fight irregularities through checks, research, testing, long-term monitoring by independent doctors and through education and, at the same time, prevention and training; calls on professional clubs and sports organisations to adopt a pledge to combat doping and to monitor compliance through internal and external independent checks;


21. soutient les demandes d'annulation, d'allégement et de conversion de la dette pour les pays les plus touchés par le tsunami, demandes visant exclusivement la réduction de la pauvreté et la reconstruction des communautés touchées; invite le Conseil à soutenir la mise en place d'une task force associant la Banque mondiale, le FMI, l'Asian Development Bank et le Club de Paris afin d'élaborer un plan d'annulation de la dette et d'organiser une réunion extraordinaire du Club de Paris d'ici au mois de février;

21. Supports calls for debt cancellation, debt relief, and debt swaps for the countries worst affected by the tsunami, strictly ring-fenced to reduce poverty and to rebuild affected communities; calls on the Council to support the setting-up of a Task Force, including the World Bank, the IMF, the Asian Development Bank and the Paris Club of creditors, in order to develop a debt cancellation plan and to convene an extraordinary Paris Club meeting by February;


(113) De même, dans l'affaire COMP/M.2348 - Outokumpu/Norzink, la Commission a constaté que même si le marché du zinc était un club restreint, les barrières à l'entrée élevées et les perspectives de croissance de la demande limitées, la probabilité de l'émergence d'une structure de marché favorable à un comportement coordonné serait faible s'il pouvait être démontré que i) les parties ne pouvaient pas agir sur la formation des prix ...[+++]

(113) Likewise, in Case COMP/M.2348 - Outokumpu/Norzink, the Commission found that even if the zinc market was composed of few players, entry barriers were high and demand growth perspectives low, the likelihood of the emergence of a market structure conducive to coordinated outcome was unlikely if it could be shown that (i) parties could not manipulate the formation of prices; (ii) producers had asymmetric cost structures and there was no credible retaliation mechanism in place.


5. Dans le cadre des matches de football revêtant une dimension internationale, le point national d'information "football" fournit, au moins à la demande d'un autre point d'information "football" d'un État membre concerné, une analyse des risques concernant ses propres clubs et sa propre équipe nationale.

5. For matches with an international dimension, national football information points shall provide, at least at the request of another football information point in a Member State concerned, a risk assessment of their own country's clubs and national team.


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