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Agriculture Canada
Agriculture et Agro-alimentaire Canada
Agriculture et Agroalimentaire Canada
Board of Agriculture
Bureau of Agriculture
Department of Agriculture
Department of Agriculture and Food
Department of the Commissioner of Agriculture an
Développement durable de l'agriculture
FAO
Forum mondial de l'alimentation et de l'agriculture
GFFA
LAgr
Loi fédérale du 29 avril 1998 sur l'agriculture
Loi sur l'agriculture
Ministère de l'Agriculture
Ministère de l'Agriculture et de l'Agro-alimentaire
Ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire
Ministère de l'Agriculture et de l'Alimentation
Ministère de l'Agriculture et de l'Aménagement rural
Ministère de l'Agriculture et de l'Aquaculture
Multifonctionnalité agricole
Multifonctionnalité de l'agriculture
Obésité compliquée
Obésité morbide
Organisation pour l'alimentation et l'agriculture
Surveillance de l'agriculture par télédétection

Traduction de «compliquée sur l’agriculture » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
ministère de l'Agriculture et de l'Agroalimentaire [ Agriculture et Agroalimentaire Canada | ministère de l'Agriculture et de l'Agro-alimentaire | Agriculture et Agro-alimentaire Canada | ministère de l'Agriculture | Agriculture Canada ]

Department of Agriculture and Agri-Food [ Agriculture and Agri-Food Canada | Department of Agriculture | Agriculture Canada ]


ministère de l'Agriculture, de l'Alimentation et des Affaires rurales [ ministère de l'Agriculture et de l'Alimentation | Department of Agriculture and Food | Department of Agriculture | Bureau of Agriculture | Board of Agriculture | Department of the Commissioner of Agriculture and Arts | Department of the Commissioner of Agriculture an ]

Ministry of Agriculture, Food and Rural Affairs [ OMAFRA | Ministry of Agriculture and Food | Department of Agriculture and Food | Department of Agriculture | Bureau of Agriculture | Board of Agriculture | Department of the Commissioner of Agriculture and Arts | Department of the Commissioner of Agriculture and Public Works ]


ministère de l'Agriculture et de l'Aquaculture [ ministère de l'Agriculture et de l'Aménagement rural | ministère de l'Agriculture | ministère de l'Agriculture et de l'Aménagement rural ]

Department of Agriculture and Aquaculture [ Department of Agriculture and Rural Development | Department of Agriculture | Department of Agriculture and Rural Development ]


Organisation des Nations Unies pour l´alimentation et l´agriculture (1) | Organisation pour l'alimentation et l'agriculture (2) [ FAO ]

Food and Agriculture Organization [ FAO ]


Forum mondial de l'alimentation et de l'agriculture [ GFFA ]

Global Forum for Food and Agriculture [ GFFA ]


Loi fédérale du 29 avril 1998 sur l'agriculture | Loi sur l'agriculture [ LAgr ]

Federal Act of 29 April 1998 on Agriculture | Agriculture Act [ AgricA ]


multifonctionnalité de l'agriculture | multifonctionnalité agricole

multifunctionality of agriculture | agricultural multifunctionality


surveillance de l'agriculture par télédétection

monitoring agriculture by remote sensing | MARS


développement durable de l'agriculture

sustainable agricultural development


obésité compliquée | obésité morbide

morbid obesity
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
L'agriculture est un système relativement simple: il y a une récolte ou deux, alors que les forêts dont nous parlons représentent une situation beaucoup plus compliquée.

Agriculture is a relatively simple system, where we are dealing with one or two crops, whereas with forests we are talking about a much more complicated situation.


Monsieur le Président, le ministre de l'Agriculture n'est pas le seul à entretenir une relation compliquée avec les citoyens.

Mr. Speaker, the Minister of Agriculture is not the only one who has a complicated relationship with the public.


34. souligne le potentiel de l'agriculture dans l'apport d'une contribution majeure à la lutte contre les changements climatiques et en particulier le potentiel lié à l'utilisation de déchets agricoles dans la production d'énergie durable, en créant ainsi une source de revenus supplémentaires pour les agriculteurs; estime que la future PAC devrait être un outil permettant d'aider les États membres à atteindre les objectifs en matière d'environnement et de changement climatique et qu'elle devrait aider les agriculteurs à exploiter les ...[+++]

34. Highlights the potential for agriculture to make a major contribution to tackling climate change and, in particular, the potential for using agricultural waste in the production of sustainable energy, thereby creating an additional revenue stream for farmers; believes that the future CAP should be a tool to help Member States reach environmental and climate-change targets and that it should help farmers exploit the benefits offered by green growth; believes that the greening component of the CAP must be a part of the direct payment arrangements under the first pillar, in order to avoid complicated ...[+++]


53. souligne le potentiel de l'agriculture dans l'apport d'une contribution majeure à la lutte contre le changement climatique et en particulier le potentiel lié à l'utilisation de déchets agricoles dans la production d'énergie durable, en créant ainsi une source de revenus supplémentaires pour les agriculteurs; estime que la future PAC devrait être un outil permettant d'aider les États membres à atteindre les objectifs en matière d'environnement et de changement climatique et qu'elle devrait aider les agriculteurs à exploiter les av ...[+++]

53. Highlights the potential for agriculture to make a major contribution to tackling climate change and, in particular, the potential for using agricultural waste in the production of sustainable energy, thereby creating an additional revenue stream for farmers; believes that the future CAP should be a tool to help Member States reach environmental and climate-change targets and that it should help farmers exploit the benefits offered by green growth; believes that the greening component of the CAP must be a part of the direct payment arrangements under the first pillar, in order to avoid complicated ...[+++]


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17. déplore cependant le fait que, dans des domaines très importants de la gestion du budget communautaire (dépenses au titre de l'agriculture hors FEAGA, la cohésion, la recherche, l'énergie et les transports, les actions extérieures, l'éducation et la culture), la Cour des comptes constate, une fois de plus, que des obligations juridiques compliquées ou imprécises, d'une part, entraînent un nombre important d'erreurs au niveau du ...[+++]

17. Deplores the fact, nonetheless, that in extremely important Community spending areas (agricultural spending excluding the EAGF, cohesion, research, energy and transport, external actions, education and culture), the ECA notes, once again, that complicated or unclear legal requirements result firstly in a large number of errors at final-beneficiary level and secondly in only partially effective monitoring and control systems and that that complexity is instrumental in preventing the ECA from issuing a positive DAS (Chapter 1, DAS, ...[+++]


19. déplore cependant le fait que, dans des domaines très importants de la gestion du budget communautaire (dépenses au titre de l'agriculture hors FEAGA, la cohésion, la recherche, l'énergie et les transports, les actions extérieures, l'éducation et la culture), la Cour des comptes constate, une fois de plus, que des obligations juridiques compliquées ou imprécises, d'une part, entraînent un nombre important d'erreurs au niveau du ...[+++]

19. Deplores the fact, nonetheless, that in extremely important Community spending areas (agricultural spending excluding the EAGF, cohesion, research, energy and transport, external actions, education and culture), the ECA notes, once again, that complicated or unclear legal requirements, result firstly in a large number of errors at final-beneficiary level and secondly in only partially effective monitoring and control systems and that that complexity is instrumental in preventing the ECA from issuing a positive DAS (Chapter 1, DAS, ...[+++]


La question n'est pas compliquée. Bien que le problème existe depuis un bon bout de temps déjà et en dépit des préoccupations de la Fédération canadienne de l'agriculture, entre autres, soit d'aider les producteurs canadiens et tout le reste, comme vous l'a dit l'Agence d'inspection des aliments, on reçoit très peu de plaintes à ce sujet.

While it's been around for a while, with the Canadian Federation of Agriculture and others being concerned about trying to help Canadian producers and so on, there are actually, as we've heard from the Food Inspection Agency, very few complaints about this issue.


Je crois que la négociation était déjà assez compliquée sur l’agriculture et les autres questions relevant de la compétence de l’OMC.

I think that the negotiations were already fairly complicated on agriculture and the other questions which come under the jurisdiction of the WTO.


M. Mike Gifford: Pour vous donner une idée de l'aide que reçoivent les agriculteurs européens, de mémoire—je vous donnerai les chiffres exacts plus tard—si l'on utilise la mesure dite de l'équivalent en subvention à la production, qui est une façon compliquée de dire «le total de l'aide gouvernementale», directe et indirecte, versée à l'agriculture en pourcentage des recettes étrangères, l'agriculture européenne se situe dans les 4 ...[+++]

Mr. Mike Gifford: To give the committee some idea of the relative degree of support that Europeans receive in agriculture, off the top of my head—and I'll supply the committee with the actual figures—using the so-called producer subsidy equivalent measure, which is a fancy name for the sum total of government support, both direct and indirect, to agriculture as a percentage of foreign revenue, the support level to European agriculture is in the 40% to 50% range. In other words, 40% to 50% of their revenue comes from either direct financial support or indirect support provided by border protection.


M. Murray Calder: Il y a trois points secondaires que j'ai dégagés: une injection immédiate d'argent frais, le fait que l'ACRA est trop compliquée et la nécessité d'avoir une politique intérieure qui reconnaisse l'agriculture.

Mr. Murray Calder: There are three sub-points that I have identified: an immediate cash injection, AIDA is too complicated, and a domestic policy to recognize agriculture.


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