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CIPAN
Commission d'organisation
Commission d'organisation des services de santé
Commission d'organisation du Congrès
Commission d'étude
Commission de la condition de la femme
Commission de la population et du développement
Commission de statistique
Commission des stupéfiants
Commission du désarmement
Commission du développement durable
Commission du développement social
Commission parlementaire
Commission préparatoire de l'OTICE
Commission technique ONU
Commission technique des Nations unies
FNUF
Forum des Nations unies sur les forêts
OPANO
OTICE COM. PREP
Organisation des pêches de l'Atlantique Nord-Ouest
Sous-commission parlementaire

Vertaling van "commission aux organisations " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Commission des organisations familiales auprès des Communautés européennes (COFACE)

Committee of Family Associations in the European Community (COFACE)


commission d'organisation [ commission d'étude ]

planning board


Commission d'organisation du Congrès

Congress Organizing Committee


Commission d'organisation des services de santé

Health Services Planning Commission


Commission préparatoire de l'Organisation du Traité d'interdiction complète des essais nucléaires | Commission préparatoire de l'OTICE

CTBTO Preparatory Commission | Preparatory Commission for the Comprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty Organisation | CTBTO [Abbr.] | CTBTO PrepCom [Abbr.]


Organisation des pêches de l'Atlantique Nord-Ouest [ CIPAN | Commission internationale des pêches de l'Atlantique Nord-Ouest | OPANO ]

North-West Atlantic Fisheries Organisation [ ICNAF | International Commission for the Northwest Atlantic Fisheries | NAFO | Northwest Atlantic Fisheries Organisation ]


Commission du désarmement | Commission du désarmement de l'Organisation des Nations unies

United Nations Disarmament Commission | UNDC [Abbr.]


commission technique ONU [ Commission de la condition de la femme | Commission de la population et du développement | Commission de la science et de la technique au service du développement | Commission des stupéfiants | Commission de statistique | Commission du développement durable | Commission du développement social | Commission pour la prévention du crime et la justice pénale | commission technique des Nations unies | FNUF | Forum des Nations unies sur les forêts ]

UN technical commission [ UN Commission for Social Development | UN Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | UN Commission on Narcotic Drugs | UN Commission on Population and Development | UN Commission on Science and Technology for Development | UN Commission on Sustainable Development | UN Commission on the Status of Women | UNFF | UN Forum on Forests | United Nations Commission for Social Development | United Nations Commission on Crime Prevention and Criminal Justice | United Nations Commission on Narcotic Drugs | United Nations Commission on Population and Development | United Nations Commission on Science and Technolog ...[+++]


commission parlementaire [ sous-commission parlementaire ]

parliamentary committee [ parliamentary sub-committee ]


Commission préparatoire de l'Organisation du Traité d'interdiction complète des essais nucléaires [ OTICE COM. PREP ]

Preparatory Commission for the Nuclear-Test-Ban-Treaty Organization [ CTBTO Prep.Com ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
8. demande la mise en place d'urgence du groupe de haut niveau sur l'acier au lendemain de la récente élection du collège des commissaires, avec l'entière participation du Parlement, ainsi que l'organisation, dans ce cadre, d'une réunion visant à informer les parties prenantes des avancées réalisées dans la mise en œuvre des 40 initiatives prévues dans le plan d'action de la Commission pour la sidérurgie; demande à la Commission d ...[+++]

8. Asks for the urgent relaunching of the High Level Group on Steel in the context of the newly elected College of Commissioners, with the full participation of Parliament, and for the setting-up of a meeting within that framework to inform relevant stakeholders of the progress made in implementing the 40 actions set out in the Commission action plan for steel; calls on the Commission to hold, wherever appropriate or possible, High Level Group meetings at suitable times so that its work can feed into Competitiveness Council discussions; calls on the Commission to organise thematic ...[+++]


73. se félicite des travaux menés sur les matières premières et la durabilité au sein de l'OCDE, du G8 et du G20 et souligne la nécessité d'un dialogue au sein du G20 sur les matières premières afin de développer une approche commune; se félicite également de la volonté du G8 et du G20 de lutter contre la volatilité des prix des matières premières et demande la mise en place de mesures concrètes afin de freiner la spéculation dans ce domaine; demande à la Commission d'encourager le travail de l'OCDE sur les conséquences des restrictions à l'exportation et sur leur utilisation comme instrument politique; est favorable à ce que des pays ...[+++]

73. Welcomes the work on RM and sustainability in the OECD, G8 and G20 and stresses the further need for a G20 dialogue on RM in order to develop a common perspective; further welcomes the will of G8 and G20 members to fight RM price volatility and calls for the development of concrete measures to curb speculation in that field; calls on the Commission to promote the work of the OECD on the impact of export restrictions and their use as a policy tool; supports the inclusion of non-OECD members in these discussions; calls for the creation of strategic cooperation between the EU, US and Japan on CRM towards a "global RM watch" by shari ...[+++]


73. se félicite des travaux menés sur les matières premières et la durabilité au sein de l'OCDE, du G8 et du G20 et souligne la nécessité d'un dialogue au sein du G20 sur les matières premières afin de développer une approche commune; se félicite également de la volonté du G8 et du G20 de lutter contre la volatilité des prix des matières premières et demande la mise en place de mesures concrètes afin de freiner la spéculation dans ce domaine; demande à la Commission d'encourager le travail de l'OCDE sur les conséquences des restrictions à l'exportation et sur leur utilisation comme instrument politique; est favorable à ce que des pays ...[+++]

73. Welcomes the work on RM and sustainability in the OECD, G8 and G20 and stresses the further need for a G20 dialogue on RM in order to develop a common perspective; further welcomes the will of G8 and G20 members to fight RM price volatility and calls for the development of concrete measures to curb speculation in that field; calls on the Commission to promote the work of the OECD on the impact of export restrictions and their use as a policy tool; supports the inclusion of non-OECD members in these discussions; calls for the creation of strategic cooperation between the EU, US and Japan on CRM towards a ‘global RM watch’ by shari ...[+++]


12. demande à la Commission de promouvoir une plus forte participation des organisations sportives non gouvernementales au dialogue entre les États membres et la Commission en organisant des réunions à l'échelon intergouvernemental avec les organisations sportives non gouvernementales, telles que des réunions des ministres du sport et des directeurs des sports des ministères ou des réunions du groupe de travail de la Commission;

12. Calls on the Commission to promote stronger involvement of non-governmental sports organisations in the dialogue between the Member States and the Commission by organising governmental meetings together with the non-governmental sports organisations akin to ministerial or sport director meetings or the Commission’s working group meetings;


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13. demande à la Commission de promouvoir une plus forte participation des organisations sportives non gouvernementales au dialogue entre les États membres et la Commission en organisant des réunions à l'échelon gouvernemental avec les organisations sportives non gouvernementales, telles que des réunions ministérielles ou des directeurs sportifs ou des réunions du groupe de travail de la Commission;

13. Calls on the Commission to promote greater involvement of non-governmental sports organisations in the dialogue between the Member States and the Commission by organising governmental meetings together with the non-governmental sports organisations akin to ministerial or sports director meetings or the Commission's working group meetings;


demande à la Commission de promouvoir une plus forte participation des organisations sportives non gouvernementales au dialogue entre les États membres et la Commission en organisant des réunions à l'échelon gouvernemental avec les organisations sportives non gouvernementales, telles que des réunions ministérielles ou des directeurs sportifs ou des réunions du groupe de travail de la Commission;

Calls on the Commission to promote greater involvement of non-governmental sports organisations in the dialogue between the Member States and the Commission by organising governmental meetings together with the non-governmental sports organisations akin to ministerial or sports director meetings or the Commission's working group meetings;


reconnaît les tentatives du Conseil et de la Commission pour organiser en mai 2008 un second cycle dans le dialogue UE-Ouzbékistan sur les Droits de l'homme et félicite la Commission de ses efforts visant à organiser, éventuellement à Tachkent, en marge de ce dialogue, un séminaire de la société civile sur l'expression des médias; fait une nouvelle fois remarquer que le fait d'accepter un dialogue sur les Droits de l'homme et des réunions d'experts sur le massacre d'Andijan en 2005 ne constitue pas en soi un progrès et ne peut être i ...[+++]

Recognises attempts by the Council and the Commission to organise a second round of the European Union-Uzbekistan dialogue on human rights in May 2008 and commends the Commission on its efforts to organise a civil society seminar on media expression in the margins of the dialogue, possibly in Tashkent; points out once again that the holding of a dialogue on human rights and experts' meetings on the 2005 Andijan massacre do not in themselves constitute progress and cannot be used as a reason for the lifting of sanctions; notes that t ...[+++]


se félicite de la proposition de la Commission d'organiser une conférence réunissant l'UEFA, l'Association européenne des ligues professionnelles (EPFL), la Fédération internationale des footballeurs professionnels (FIFPro), ainsi que des associations et des instances nationales organisant des matches de football professionnel afin de discuter des systèmes de licence et des bonnes pratiques dans ce domaine spécifique; demande à la Commission d'inviter à cette conférence d'autres associations représentatives concernées.

Welcomes the Commission's proposal to hold a conference with UEFA, the Association of European Football Leagues (EPFL), the International Union of Professional Footballers (Fifpro), the national associations and national bodies responsible for organising professional football events in order to discuss licensing arrangements and best practices within this specific domain and calls on the Commission to invite other representative associations concerned to this conference;


2. Avant la reconnaissance, les États membres notifient à la Commission les organisations interprofessionnelles qui ont présenté une demande de reconnaissance, avec toutes les informations utiles relatives à la représentativité de ces organisations et aux différentes activités qu’elles poursuivent, ainsi que tous les autres éléments d’appréciation nécessaires.

2. Before granting recognition Member States shall notify the Commission of the interbranch organisations which have applied for recognition, providing all relevant information about their representativeness and their various activities, together with all other information needed for an assessment.


Principales organisations/principaux experts consultés La consultation a été menée auprès des administrations nationales, régionales et locales, auprès des organisations industrielles et professionnelles, d’associations de protection de l’environnement, de consommateurs, d’instituts scientifiques et de recherche, de syndicats, de l’Agence européenne de l’environnement, du Centre commun de recherche et d’autres services de la Commission, d’organisations d'agriculteurs et de propriétaires fonciers ainsi que de nombreuses autres associat ...[+++]

223 | Main organisations/experts consulted The consultation included national, regional and local administrations, industrial associations, trade organisations, environmental organisations, consumer organisations, science and research institutes, the European Environment Agency, the Joint Research Centre and other Commission services, unions, farmer organisations, land owner organisations as well as many other associations which had European coverage and expressed an interest in soil.


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