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Puissance disponible
Puissance disponible d'une centrale
Puissance électrique disponible

Vertaling van "centrales disponibles seront " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Par mesure d'économie, ne seront disponibles en salle que les documents produits dans la semaine précédant la réunion.

To reduce costs, only documents produced in the week preceding the meeting will be available in the meeting room.


puissance disponible | puissance disponible d'une centrale | puissance électrique disponible

available capacity | available power


Accord relatif aux recherches internationales sur les conséquences de l'accident survenu à la centrale nucléaire de Tchernobyl qui seront effectuées au centre scientifique Pripiat

Agreement regarding international research on the consequences of the accident at the Chernobyl nuclear power plant to be carried out at the Pripyat Scientific Centre
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
et complètes sur les inventaires et les coûts estimatifs des ministères, tant au niveau des ministères que de l'administration centrale, ne seront probablement pas disponibles pendant encore un certain temps.

We concluded that accurate and complete summary data of departmental inventories and estimated costs, both by departments and centrally, will likely not be available for some time.


12. insiste en outre sur la nécessité d'avoir un panorama plus complet des transferts de risques effectués par des établissements financiers, y compris, mais sans s'y limiter, les transferts effectués au travers de transactions dérivées, les données qui seront prévues au titre du règlement sur l'infrastructure du marché européen (EMIR), ainsi qu'en vertu de la MiFID et du règlement MIF, afin de déterminer qui a acheté quoi à qui et de quel soutien les risques transférés sont accompagnés; souligne que l'on devrait avoir comme objectif la cartographie en temps réel des opérations de tous les services financiers, laquelle peut être facilit ...[+++]

12. Stresses, further, the need to obtain a fuller overview of risk transfers by financial institutions, including but not limited to transfers effected through derivative transactions, data for which will be provided under EMIR and MIFID/MIFIR, in order to determine who has purchased what from whom and how the transferred risks are supported; emphasises that it should be an objective to achieve real-time transaction mapping in all financial services and that this is aided by and can be automated via standardised messaging and data identifiers; invites the Commission, therefore, in consultation with the ESRB and international bodies such as the FSB, to include in its report on ...[+++]central data collection the current work on standardised messaging and data formats and the feasibility of setting up a central registry for risk transfers, which should be able to capture and monitor risk transfer data in real time, making full use of data provided under the reporting requirements of existing and future financial legislation and incorporating internationally available data;


12. insiste en outre sur la nécessité d'avoir un panorama plus complet des transferts de risques effectués par des établissements financiers, y compris, mais sans s'y limiter, les transferts effectués au travers de transactions dérivées, les données qui seront prévues au titre du règlement sur l'infrastructure du marché européen (EMIR), ainsi qu'en vertu de la MiFID et du règlement MIF, afin de déterminer qui a acheté quoi à qui et de quel soutien les risques transférés sont accompagnés; souligne que l'on devrait avoir comme objectif la cartographie en temps réel des opérations de tous les services financiers, laquelle peut être facilit ...[+++]

12. Stresses, further, the need to obtain a fuller overview of risk transfers by financial institutions, including but not limited to transfers effected through derivative transactions, data for which will be provided under EMIR and MIFID/MIFIR, in order to determine who has purchased what from whom and how the transferred risks are supported; emphasises that it should be an objective to achieve real-time transaction mapping in all financial services and that this is aided by and can be automated via standardised messaging and data identifiers; invites the Commission, therefore, in consultation with the ESRB and international bodies such as the FSB, to include in its report on ...[+++]central data collection the current work on standardised messaging and data formats and the feasibility of setting up a central registry for risk transfers, which should be able to capture and monitor risk transfer data in real time, making full use of data provided under the reporting requirements of existing and future financial legislation and incorporating internationally available data;


Le scénario intermédiaire («autorisations de construction délivrées») retient l'hypothèse selon laquelle les centrales disponibles seront celles qui existent déjà, celles qui sont déjà en cours de construction et celles pour lesquelles les autorisations nécessaires ont déjà été accordées conformément à la loi sur l'électricité (Electricity Act) et à la loi sur l'énergie (Energy Act).

The intermediate scenario (‘consents background’) assumes that available plants will be the existing ones, the ones already under construction and the ones for which necessary consents under the Electricity Act and the Energy Act have already been granted.


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L’application de normes en matière de CO2 à partir de, disons, 2020 signifierait que de nouvelles centrales au charbon ne pourraient être construites qu’après l’entrée en vigueur de cette proposition, pour autant qu’elles utilisent un équipement de capture du CO2 à partir de 2020, date à laquelle nous espérons que la capture et le stockage du CO2 seront commercialement disponibles.

CO2 standards that apply from, say, 2020 would mean that new coal-fired plant stations could only be built after entry into force of this proposal, providing they use CO2 capture equipment from 2020 onwards, by when we expect CCS to be commercially available.


Conformément aux décisions de Copenhague, des montants seront également disponibles dans les nouveaux États membres pour des programmes entièrement nouveaux: 317 millions d’euros pour la mise en œuvre de l’accord de Schengen, c’est-à-dire pour la construction des installations nécessaires à la protection des frontières extérieures, 221 millions d’euros pour le renforcement des capacités administratives dans les nouveaux États membres, et 138 millions d’euros pour le déclassement de centrales nucléaires. ...[+++]

In accordance with the decisions made in Copenhagen, funds will also be made available for completely new programmes in the enlargement countries: EUR 317 million for implementing the Schengen Agreement, that is, for building the necessary infrastructure to secure the external border; EUR 221 million for increasing administrative capacity in the accession countries and EUR 138 million for decommissioning nuclear power stations.


11. souligne que les crédits inscrits pour le programme SAPARD (Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development), conçu à l'origine comme une aide à la préadhésion pour 10 pays d'Europe centrale et orientale, s'élèvent chaque année depuis 2000 à 520 millions d'euros (prix 1999) mais que fin 2001, seuls 30 millions d'euros avaient été versés; invite la Commission à accélérer la mise à disposition des crédits et à s'assurer que les crédits disponibles pour les années 2000 à 2003 seront ...[+++]

11. Points out that, since 2000, EUR 520 m (at 1999 prices) has been available each year from the SAPARD programme (Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development), which is designed to provide pre-accession aid for 10 Central and Eastern European countries, but that no more than about EUR 30 m had been spent by the end of 2001; calls on the Commission to speed up the flow of appropriations and to ensure that the appropriations available between 2000 and 2003 are actually spent by the end of 2003 and that a plan is ...[+++]


Programme d'assistance technique multidisciplinaire pour les pays d'Europe centrale et orientale (5 millions d'écus) Les 5 millions d'écus disponibles au titre de ce programme seront affectés au financement accéléré des projets d'importance limitée (c'est- à-dire plafonnés à 1 million d'écus) dans les domaines de la coopération technique, de la formation, des échanges et des investissements.

Multidisciplinary technical assistance programme for Central and Eastern European countries - ECU 5 million The 5 MECU made available under this programme will be used to provide an accelerated funding facility for relatively small scale projects (up to 1.000.000 ECU) in the fields of technical cooperation, training, trade and investment.


Une assistance technique est également disponible pour les coûts de gestion du programme en dehors de l'administration centrale, pour les actions à caractère novateur et pour la publicité (1% des ressources totales). Parmi les principaux points, citons: - le taux d'intervention du FSE sera de 45% pour les actions ne relevant pas de l'administration centrale et pour les actions relevant de l'administration centrale dans le cadre de la priorité 4, et de 35% pour toutes les autres actions relevant de l'administration centrale; - toutes ...[+++]

Technical Assistance is also available for the costs of administering the programme outside central government, for innovatory actions, and for publicity (1% of total resources) Among the main points are: - the ESF intervention rate will be 45% for non central government actions and central government actions on priority 4, and 35% for all other central government actions; - all central government cofinanced actions will be for those unemployed for twelve months or more in three specified programmes, ensuring greater concentration of ESF resources in central government programmes; - regional subgroups will advise the Monitoring Committ ...[+++]


(*) Les six décisions de financement complètent le programme de travail 1990 pour l'assistance économique à certains pays d'Europe centrale et orientale, dans le cadre du programme PHARE : 1) modernisation des infrastructures en matière de commerce extérieur en Hongrie (1,3 million d'écus) 2) programme de développement et de réforme de la formation professionnelle en Hongrie (1,5 million d'écus) 3) programme pour la protection sociale en Hongrie (3,0 millions d'écus) 4) programme de contrôle de la pollution atmosphérique en Bulgarie (3,5 millions d'écus) 5) programme pour les télécommunications en zone rurale en Pologne (6,0 millions d'é ...[+++]

(*) The six financing decisions complete the work programme foreseen for 1990 concerning economic assistance to certain Central and Eastern European countries within the framework of the "PHARE" programme : 1) Modernization of the infrastructure for foreign trade in Hungary (1,3 Mio Ecu) 2) Programme for the development and reform of vocational education for Hungary (1,5 Mio Ecu) 3) Programme for the Social Welfare in Hungary (3,0 Mio Ecu) 4) An air pollution monitoring programme for Bulgaria (3,5 Mio Ecu) 5) Programme for the Rural Telecommunications in Poland (6,0 Mio Ecu) 6) Programme of assistance in the field of vocational education ...[+++]




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centrales disponibles seront ->

Date index: 2025-02-03
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