Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accorder des dommages-intérêts
Affecter des fonds à
Allouer des avantages financiers
Allouer des dommages-intérêts
Allouer des fonds pour
Allouer des réparations
Aviation civile
Aéronautique civile
Boucler la boucle l'aviation à l'affiche
CEAC
Conférence européenne de l'aviation civile
Convention de Chicago
Convention sur l'aviation civile internationale
OACI
Organisation de l'aviation civile internationale
Règles sur l'aviation civile
Réglementation de l'aviation civile

Vertaling van "aviation à allouer " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
affecter des fonds à [ allouer des fonds pour ]

allocate funds to [ allocate funds for | appropriate funds to | appropriate funds for ]


Carburéacteur d'aviation, à point d'éclair élevé

High-Flash Type Aviation Turbine Fuel


Boucler la boucle : l'aviation à l'affiche

Looping the Loop: Posters of Early Flight


accorder des dommages-intérêts | allouer des dommages-intérêts | allouer des réparations

award damages


Organisation de l'aviation civile internationale [ OACI ]

International Civil Aviation Organisation [ ICAO | International Civil Aviation Organization ]


aviation civile [ aéronautique civile ]

civil aviation [ civil aeronautics ]


Conférence européenne de l'aviation civile [ CEAC ]

European Civil Aviation Conference [ ECAC ]


Convention de Chicago | convention de Chicago relative à l'aviation civile internationale | Convention relative à l'aviation civile internationale | Convention sur l'aviation civile internationale

Chicago Convention | Chicago Convention on International Civil Aviation | Convention on International Civil Aviation | ICAO Convention


allouer des avantages financiers

award financial advantages


réglementation de l'aviation civile | règles sur l'aviation civile

legal regulations governing aviation operations | regulations governing civil aviation operations | civil aviation regulations | legal regulations governing civil aviation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2. Si le nombre de quotas aviation à allouer gratuitement est augmenté par une décision prise en vertu de l’article 3 sexies, paragraphe 3, de la directive 2003/87/CE, l’administrateur central transfère, du compte Quantité totale aviation UE vers le compte Allocation aviation UE, une quantité supplémentaire de quotas aviation correspondant à l’augmentation du nombre de quotas aviation à allouer gratuitement.

2. If the number of aviation allowances to be allocated free of charge is increased by a decision pursuant to Article 3e(3) of Directive 2003/87/EC, the central administrator shall transfer further aviation allowances from the EU Aviation Total Quantity Account to the EU Aviation Allocation Account in a quantity corresponding to the increase of the number of aviation allowances to be allocated free of charge.


3. Si le nombre de quotas aviation à allouer gratuitement est réduit par une décision prise en vertu de l’article 3 sexies, paragraphe 3, de la directive 2003/87/CE, l’administrateur central supprime du compte Allocation aviation UE, une quantité de quotas aviation correspondant à la diminution du nombre de quotas aviation à allouer gratuitement.

3. If the number of aviation allowances to be allocated free of charge is decreased by a decision pursuant to Article 3e(3) of Directive 2003/87/EC, the central administrator shall delete aviation allowances on the EU Aviation Allocation Account in a quantity corresponding to the decrease of the number of aviation allowances to be allocated free of charge.


1. Au moment opportun, l'administrateur central transfère, du compte Quantité totale aviation UE vers le compte Allocation aviation UE une quantité de quotas aviation correspondant au nombre de quotas aviation à allouer gratuitement déterminé par la décision de la Commission adoptée en vertu de l'article 3 sexies, paragraphe 3, de la directive 2003/87/CE.

1. The central administrator shall, in a timely manner, transfer aviation allowances from the EU Aviation Total Quantity Account to the EU Aviation Allocation Account in a quantity corresponding to the number of aviation allowances to be allocated free of charge determined by the Commission's decision adopted on the basis of Article 3e(3) of Directive 2003/87/EC.


Transfert de quotas aviation à allouer gratuitement

Transfer of aviation allowances to be allocated free of charge


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Sur la base des référentiels calcules par la Commission, les États membres ont déterminé la quantité de quotas aviation à allouer à titre gratuit jusqu’en 2020 et en ont informé les exploitants d’aéronefs.

Based on the benchmarks calculated by the Commission, Member States have calculated the free allocation of aviation allowances up to 2020 and have informed aircraft operators accordingly.


Le référentiel sert à déterminer le nombre de quotas «aviation» à allouer à chaque compagnie aérienne.

The benchmark will be used to determine the number of aviation allowances to be allocated to each individual airline.


Le plafond à allouer aux exploitants d'aéronefs fera l'objet d'une décision séparée de la Commission, comme le requiert la législation (directive incluant l'aviation dans le système d'échange de quotas d'émission de l'UE à compter de 2012).

The cap to be allocated to aircraft operators will be determined by a separate decision of the Commission, as requested in the legislation (which will include aviation in the EU ETS as from 2012).


Sur la base de son étude de faisabilité[9], la Commission estime que les quatre questions suivantes seront au centre des débats à venir : le type d’entité chargée de répondre de l’impact de l’aviation sur le climat, la mesure dans laquelle il est tenu compte de toutes les incidences , les types de vols pris en considération et l'approche suivie pour calculer la limitation globale des émissions du secteur et pour allouer les quotas correspondants.

On the basis of its feasibility study[9], the Commission is of the view that the following four issues are at the centre of the further debate: the type of entity made responsible for aviation's climate impact, the extent to which the full impact is addressed , the types of flights covered , and the approach taken for calculating and apportioning the sector’s overall emissions limitation .


Approche utilisée pour calculer la limitation globale des émissions du secteur de l’aviation et pour allouer les quotas correspondants

Approach used for calculating and apportioning the overall emissions limitation for the aviation sector


1. La quantité totale de quotas à allouer aux exploitants d’aéronefs pour la période allant du 1er janvier 2012 au 31 décembre 2012 correspond à 97 % des émissions historiques du secteur de l’aviation.

1. For the period from 1 January 2012 to 31 December 2012, the total quantity of allowances to be allocated to aircraft operators shall be equivalent to 97 % of the historical aviation emissions.


w