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Aborigène
Esquimau
Gérer les transports des groupes en voyage organisé
Indien
Indigène
Journée internationale des peuples autochtones
Journée internationale des populations autochtones
Organisation africaine
Organisation de l'Afrique australe
Organisation de l'Afrique centrale
Organisation de l'Afrique occidentale
Organisation de l'Afrique orientale
Organisation de l'Amérique centrale
Organisation de l'Amérique latine
Organisation intergouvernementale africaine
Organisation intergouvernementale latino-américaine
Organisation latino-américaine
Organisation régionale africaine
Organisation régionale latino-américaine
Organiser le transport des groupes en voyage organisé
P.A.O.A.R.
Peuple autochtone
Peuple lapon
Population autochtone
Population indigène
Samer
Texte

Vertaling van "aux organisations autochtones " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Coordination des organisations indiennes du bassin amazonien | Coordinatrice des organisations autochtones du bassin Amazonien

Coordinating Body for the Indigenous Organizations of the Amazon Basin | Coordinator of Indigenous Organizationsof the Amazon Basin | COICA [Abbr.]


Contributions aux organisations autochtones du Nord aux fins de recherche et de consultations

Northern Native Research and Consultation Organizations Contributions


Programme d'aide aux organisations autochtones représentatives [ P.A.O.A.R. | Programme de financement de base des associations autochtones ]

Aboriginal Representative Organizations Program [ AROP | Core Funding Program for Native Citizens Associations ]


Groupe de travail interministériel sur le Programme d'aide aux organisations autochtones représentatives et les nouveaux groupes représentatifs

Interdepartmental Task Force on the Aboriginal Representative Organizations Program and Emerging Representative Groups


Journée internationale des peuples autochtones | Journée internationale des populations autochtones

International Day of the World’s Indigenous Peoples | International Day of the World's Indigenous People


population autochtone [ aborigène | esquimau | indien | indigène | peuple autochtone | peuple lapon | population indigène | samer ]

indigenous population [ aboriginal | aborigine | American Indian | Basques | Eskimo | Gorals | indigenous people | Innuit | Inuit | Inuk | Lapps | native | Native American | Sami | Skolts | Skolt Sami ]


peuple autochtone | population autochtone

indigenous people | indigenous population


organisation africaine [ organisation de l'Afrique australe | organisation de l'Afrique centrale | organisation de l'Afrique occidentale | organisation de l'Afrique orientale | organisation intergouvernementale africaine | organisation régionale africaine ]

African organisation [ African intergovernmental organisation | African intergovernmental organization | African organization | African regional organisation | African regional organization | Organisation of Central Africa | Organisation of East Africa | Organisation of Southern Africa | Organisation of West Africa | Organization of Central Africa | Organization of East Africa | Organization of Southern Africa | Organization of West Africa ]


organisation latino-américaine [ organisation de l'Amérique centrale | organisation de l'Amérique latine | organisation intergouvernementale latino-américaine | organisation régionale latino-américaine ]

Latin American organisation [ Central American organisation | Central American organization | Latin American intergovernmental organisation | Latin American intergovernmental organization | Latin American organization | Latin American regional organisation | Latin American regional organization ]


organiser les modes de transport des groupes en voyage organisé | gérer les transports des groupes en voyage organisé | organiser le transport des groupes en voyage organisé

organise tour group's transportation | organise transport for tour group | arrange for transport of organised tours | organise transportation of tour groups
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(Le document est déposé) Question n 925 Mme Carol Hughes: En ce qui concerne les compressions dans les dépenses gouvernementales annoncées depuis le Budget de 2012: a) comment les réductions de services annoncées toucheront-elles les organisations autochtones, les Premières Nations, les Inuits, les Métis, les Indiens non inscrits ou vivant à l’extérieur des réserves; b) comment les compressions de financement de programmes ou de base annoncées toucheront-elles les organisations autochtones, les Premières Nations, les Inuits, les Méti ...[+++]

(Return tabled) Question No. 925 Mrs. Carol Hughes: With regard to all cuts to government spending announced since Budget 2012: (a) how will announced service cuts affect Aboriginal organizations, First Nations, Inuit, Métis, non-status Indians or people living off-reserve; (b) how will announced program or core funding cuts affect Aboriginal organizations, First Nations, Inuit, Métis, non-status Indians or people living off-reserve; (c) how will announced staff cuts affect Aboriginal organizations ...[+++]


48. salue le degré d'organisation politique des intérêts autochtones dans les parlements sames ou au Conseil same en Europe du Nord, ainsi que la coopération entre plusieurs organisations autochtones de l'aire circumpolaire; reconnaît le rôle unique que joue le Conseil de l'Arctique pour l'implication des peuples autochtones; reconnaît les droits de ces peuples de l'Arctique, ainsi que le demande la déclaration des Nations unies sur les droits des peuples autochtones; encourage la Commission à faire usage de l'initiative européenne ...[+++]

48. Welcomes the degree of political organisation of indigenous interests in the Sami Parliaments and then Sami Council in Northern Europe and the cooperation among several indigenous organisations on a circumpolar basis and acknowledges the unique role of the AC with regard to the involvement of indigenous people; recognises the rights of the indigenous peoples of the Arctic as set out in the UN Declaration on the Rights of Indigenous Peoples and encourages the Commission to make use of the EIDHR for the benefit of Arctic indigenous people empowerment;


48. salue le degré d'organisation politique des intérêts autochtones dans les parlements sames ou au Conseil same en Europe du Nord, ainsi que la coopération entre plusieurs organisations autochtones de l'aire circumpolaire; reconnaît le rôle unique que joue le Conseil de l'Arctique pour l'implication des peuples autochtones; reconnaît les droits de ces peuples de l'Arctique, ainsi que le demande la déclaration des Nations unies sur les droits des peuples autochtones; encourage la Commission à faire usage de l'initiative européenne ...[+++]

48. Welcomes the degree of political organisation of indigenous interests in the Sami Parliaments and then Sami Council in Northern Europe and the cooperation among several indigenous organisations on a circumpolar basis and acknowledges the unique role of the AC with regard to the involvement of indigenous people; recognises the rights of the indigenous peoples of the Arctic as set out in the UN Declaration on the Rights of Indigenous Peoples and encourages the Commission to make use of the EIDHR for the benefit of Arctic indigenous people empowerment;


59. insiste sur le point que l'Union et ses États membres sont les principaux bailleurs de fonds pour la recherche sur l'Arctique, la coopération régionale et le développement de technologies intéressant la région et au-delà; demande à la Commission d'examiner les possibilité se développer des initiatives circumpolaires de cofinancement et de co-programmation afin de permettre une coopération plus aisée et plus efficace entre les experts des pays participants; demande que l'Union promeuve les actions de coopération avec les États-Unis, le Canada, la Norvège, le Groenland et la Russie dans le domaine de la recherche pluridisciplinaire dans l'Arctique, en instituant des mécanismes de financement coordonné; lui demande en outre de créer un ...[+++]

59. Underlines the fact that the EU and its Member States are main contributors to Arctic-relevant research, regional cooperation and the development of technology relevant to the region and beyond, and requests the Commission to examine the possibilities of developing circumpolar co-funding and co-programming initiatives to enable smoother and more effective cooperation between experts from the countries involved; requests the EU to promote cooperation activities with the USA, Canada, Norway, Iceland, Greenland and Russia in the field of multidisciplinary Arctic research, thereby establishing coordinated funding mechanisms; further requests the Commission to create a means to work directly with Arctic Member States, i ...[+++]


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58. insiste sur le point que l'Union et ses États membres sont les principaux bailleurs de fonds pour la recherche sur l'Arctique, la coopération régionale et le développement de technologies intéressant la région et au-delà; demande à la Commission d'examiner les possibilité se développer des initiatives circumpolaires de cofinancement et de co-programmation afin de permettre une coopération plus aisée et plus efficace entre les experts des pays participants; demande que l'Union promeuve les actions de coopération avec les États-Unis, le Canada, la Norvège, le Groenland et la Russie dans le domaine de la recherche pluridisciplinaire dans l'Arctique, en instituant des mécanismes de financement coordonné; lui demande en outre de créer un ...[+++]

58. Underlines the fact that the EU and its Member States are main contributors to Arctic-relevant research, regional cooperation and the development of technology relevant to the region and beyond, and requests the Commission to examine the possibilities of developing circumpolar co-funding and co-programming initiatives to enable smoother and more effective cooperation between experts from the countries involved; requests the EU to promote cooperation activities with the USA, Canada, Norway, Iceland, Greenland and Russia in the field of multidisciplinary Arctic research, thereby establishing coordinated funding mechanisms; further requests the Commission to create a means to work directly with Arctic Member States, i ...[+++]


59. insiste sur le point que l'Union et ses États membres sont les principaux bailleurs de fonds pour la recherche sur l'Arctique, la coopération régionale et le développement de technologies intéressant la région et au-delà; demande à la Commission d'examiner les possibilité se développer des initiatives circumpolaires de cofinancement et de co-programmation afin de permettre une coopération plus aisée et plus efficace entre les experts des pays participants; demande que l'Union promeuve les actions de coopération avec les États-Unis, le Canada, la Norvège, le Groenland et la Russie dans le domaine de la recherche pluridisciplinaire dans l'Arctique, en instituant des mécanismes de financement coordonné; lui demande en outre de créer un ...[+++]

59. Underlines the fact that the EU and its Member States are main contributors to Arctic-relevant research, regional cooperation and the development of technology relevant to the region and beyond, and requests the Commission to examine the possibilities of developing circumpolar co-funding and co-programming initiatives to enable smoother and more effective cooperation between experts from the countries involved; requests the EU to promote cooperation activities with the USA, Canada, Norway, Iceland, Greenland and Russia in the field of multidisciplinary Arctic research, thereby establishing coordinated funding mechanisms; further requests the Commission to create a means to work directly with Arctic Member States, i ...[+++]


Les sommets doivent recevoir suffisamment d'appui pour ne pas avorter faute de ressources. Parmi les coûts à absorber, il y a les frais de participation aux futurs sommets des déléguées et représentantes des organisations de femmes autochtones; les coûts d'organisation du sommet pour l'Association des femmes autochtones du Canada et les autres organisations autochtones nationales qui participent aux préparatifs; les coûts de la coprésidence du sommet pour l'Association; ainsi que les coûts de mise en oeuvre et de promotion du progr ...[+++]

The costs that need to be covered include: the costs associated with attending future summits for the delegates and representatives from women's and aboriginal organizations; the costs associated with developing and organizing NAWS for NWAC and other national aboriginal organizations that participate in this work; the costs associated with co-chairing NAWS for NWAC; and the costs associated with implementing and advancing the NAWS agenda in between sessions for NWAC and other NAOs and women's organizations.


[Texte] Question n 61 M. John Cummins: En ce qui a trait aux dépenses de Pêches et Océans Canada dans la Région du Pacifique chaque année entre 1990 et 2003: a) quelle a été la somme totale dépensée par la Région du Pacifique chaque année; b) quelle somme à l’intérieur du budget de la Région du Pacifique a été dépensée dans des régions autres que le Pacifique mais a été allouée au budget de la Région du Pacifique; c) si l’on procède bureau par bureau, combien a-t-on dépensé à chaque bureau de la Région du Pacifique; d) quel a été le budget annuel total de chaque direction de la Région du Pacifique, comme la Direction de la conservation et de la protection, la Direction des communications, la Direction des affaires autochtones et les autr ...[+++]

[Text] Question No. 61 Mr. John Cummins: With respect to spending in Fisheries and Oceans Canada in the Pacific Region in each year for the 1990 to 2003 period: (a) what was the total amount spent by the Pacific Region in each year; (b) how much of the Pacific Region budget was spent in regions outside of the Pacific Region but was allocated to the Pacific Region budget; (c) on an office by office basis in the Pacific Region how much was spent at each office; (d) what was the total annual budget for each Branch in the Pacific Region, such as the Conservation and Protection Branch, the Communications Branch, the Aboriginal Affairs Branch and the other branches within the Pacific Region; (e) how much was spent on travel within Canada; (f ...[+++]


Il faudrait que le gouvernement du Canada établisse un cadre stratégique et élabore un plan d'action pour les enfants et les jeunes Autochtones et leur famille, un plan incluant une vision, des buts, des objectifs et les résultats visés; un engagement du gouvernement du Canada à présenter régulièrement des rapports publics sur les indicateurs du bien-être des enfants et des collectivités qui ont été convenus, déposés à la Chambre des communes et renvoyés régulièrement au présent comité permanent; une évaluation des résultats qu'a donnés jusqu'à présent le segment Premières nations de la prestation nationale pour enfants; un examen app ...[+++]

There should be a Government of Canada policy framework and action plan on aboriginal children and youth and their families in communities, with a vision, goals, targets, and desired outcomes; a commitment by the Government of Canada to make regular public reports on agreed outcome indicators of child and community well-being, tabled in the House of Commons and routinely referred to this standing committee; evaluation of the experience to date of the first nations component of the national child benefit; an exploration of the merits of expanding the first nations component of the Canada prenatal nutrition program; a consideration of ...[+++]


Cet article contient déjà les directives applicables aux Autochtones, soit augmenter le nombre d'alternatives à la détention gérées par les Autochtones; élaborer des programmes institutionnels dirigés par des moniteurs et/ou enseignants autochtones; dispenser aux instructeurs non autochtones une formation pluriculturelle; veiller à ce que les fraternités et sororités autochtones disposent de ressources adéquates; accorder aux aînés et à la spiritualité autochtone le même statut et reconnaissance qu'aux autres religions; accroître le nombre d'employés autochtones ou conclure des ententes contractuelles avec des ...[+++]

Within it are already the directives that are needed, which are increase the native-run alternatives to imprisonment programs; develop institutional programs run by native instructors and/or teachers; provide non-native instructors with cross-cultural training; see that the native brotherhoods and sisterhoods are adequately resourced; accord native elders and spirituality the same status and recognition as other religions; increase the number of native employees or enter into further contractual agreements with native organizations to assist release plans and application for early release.


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