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Abus d'une substance psycho-active
Air arctique
Alcoolique
Alcoolique aiguë
Alcoolisme chronique Dipsomanie Toxicomanie
Appauvrissement de l'ozone arctique
Appauvrissement de la couche d'ozone arctique
Arctique
Baisse de l'ozone arctique
Baisse de la couche d'ozone arctique
CEAB
Cercle arctique
Conseil de Barents
Conseil euro-arctique de Barents
Conseil euro-arctique de la mer de Barents
Continent arctique
Delirium tremens
Diminution de l'ozone arctique
Diminution de la couche d'ozone arctique
Démence alcoolique SAI
Extrême Arctique
Extrême arctique
Extrême-Arctique
Hallucinose
Haut Arctique
Haut-Arctique
Jalousie
Masse d'air arctique
Mauvais voyages
Océan Arctique
Paranoïa
Pièce ayant cours légal
Pièce ayant force libératoire
Pièce ayant pouvoir libératoire
Pièce de monnaie ayant cours légal
Pièce de monnaie ayant force libératoire
Pièce de monnaie ayant pouvoir libératoire
Psychose SAI
Pôle Nord
Réduction de l'ozone arctique
Réduction de la couche d'ozone arctique
Résiduel de la personnalité et du comportement
éperlan
éperlan arctique
éperlan de l'Arctique

Vertaling van "arctique ayant pour " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
appauvrissement de la couche d'ozone arctique [ appauvrissement de l'ozone arctique | diminution de la couche d'ozone arctique | diminution de l'ozone arctique | baisse de la couche d'ozone arctique | baisse de l'ozone arctique | réduction de la couche d'ozone arctique | réduction de l'ozone arctique ]

arctic ozone depletion


Arctique [ cercle arctique | continent arctique | pôle Nord ]

Arctic [ Arctic Circle | Arctic continent | North Pole ]


Haut-Arctique [ haut Arctique | Extrême Arctique | Extrême-Arctique | extrême arctique | Arctique ]

High Arctic [ high Arctic ]


air arctique | masse d'air arctique

arctic air | arctic air mass


éperlan | éperlan arctique | éperlan de l'Arctique

Arctic rainbow smelt


Conseil de Barents | Conseil euro-arctique de Barents | Conseil euro-arctique de la mer de Barents | CEAB [Abbr.]

Barents Euro-Arctic Council | BEAC [Abbr.]


pièce ayant cours légal [ pièce de monnaie ayant cours légal | pièce ayant pouvoir libératoire | pièce de monnaie ayant pouvoir libératoire | pièce ayant force libératoire | pièce de monnaie ayant force libératoire ]

legal tender coin


Définition: Trouble envahissant du développement, qui diffère de l'autisme infantile par l'âge de survenue ou parce qu'il ne répond pas à l'ensemble des trois groupes de critères diagnostiques d'un autisme infantile. Cette catégorie doit être utilisée pour classer un développement anormal ou altéré, se manifestant après l'âge de trois ans et ne présentant pas des manifestations pathologiques suffisantes dans un ou deux des trois domaines psychopathologiques nécessaires pour le diagnostic d'autisme (interactions sociales réciproques, communication, comportement restreint, stéréotypé et répétitif); il existe toutefois des anomalies caract ...[+++]

Definition: A type of pervasive developmental disorder that differs from childhood autism either in age of onset or in failing to fulfil all three sets of diagnostic criteria. This subcategory should be used when there is abnormal and impaired development that is present only after age three years, and a lack of sufficient demonstrable abnormalities in one or two of the three areas of psychopathology required for the diagnosis of autism (namely, reciprocal social interactions, communication, and restricted, stereotyped, repetitive behaviour) in spite of characteristic abnormalities in the other area(s). Atypical autism arises most often in profoundl ...[+++]


Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]

Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Cinq, que le gouvernement fasse le nécessaire pour créer une administration de pilotage de l'Arctique ayant pour principal objectif d'exiger des navires commerciaux qu'ils recourent à des pilotes dans les zones où sont normalement requis les services de pilotes ailleurs au Canada, par exemple, dans les passages étroits où des récifs et des hauts-fonds compliquent la navigation ou encore près des ports.

Five, the government should take steps to create an Arctic pilotage program whose ultimate purpose will be to acquire the commercial marine vessels in the Arctic and carry pilots in areas that normally require the use of pilots in narrow passages where navigation is complicated by reefs and shallows or on approaches to and from harbours.


Pour les Inuits qui vivent au sein de la Russie, du Canada, des États-Unis et du Danemark-Groenland, les questions de souveraineté et de droit souverain doivent être examinées et évaluées dans le contexte de notre longue lutte pour la reconnaissance et le respect à titre de peuple indigène de l’Arctique, ayant le droit d’exercer l’autodétermination sur son destin, ses territoires, ses cultures et ses langues.

For Inuit living within the states of Russia, Canada, the USA and Denmark/Greenland, issues of sovereignty and sovereign rights must be examined and assessed in the context of our long history of struggle to gain recognition and respect as an Arctic indigenous people having the right to exercise self-determination over our lives, territories, cultures and languages.


15. se déclare favorable à la mise en place du centre d'information euro-arctique, réseau installé en Arctique ayant pour objet d'informer et de relier les acteurs de l'Arctique et de l'Union européenne; souligne à cet égard qu'il est indispensable que ce projet comporte une interface spéciale pour les acteurs institutionnels de l'Union européenne; a conscience du rôle joué par le Forum UE-Arctique de Bruxelles offrant un cadre privilégié pour favoriser le rapprochement des divers acteurs concernés, de la région arctique comme de l'Union, et la mise en relation des milieux politiques, scientifiques et économiques;

15. Affirms its support for the establishment of the EU Arctic Information Centre, an Arctic-based network with the goal of informing and connecting Arctic and EU actors; highlights, in this connection, the crucial need for this project to include a special interface to EU institutional actors; recognises the role of the EU Arctic Forum in Brussels as a unique platform fostering understanding among the wide range of relevant actors in both the Arctic and the EU and connecting the spheres of policy-making, science and business;


b) l’officier de navigation dans les glaces visé au paragraphe 26(3) et ayant au moins 100 jours d’expérience de la navigation dans les eaux arctiques couvertes de glace à bord de navires de cote arctique 3 ou d’une cote arctique supérieure :

(b) an ice navigator referred to in subsection 26(3) who has not less than 100 days experience in navigating in ice-covered Arctic waters on board ships of Arctic class 3 or of a higher Arctic class


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31. réaffirme son soutien à l'établissement du centre européen d'information sur l'Arctique, en demandant instamment à la Commission d'y procéder, en tant qu'entreprise en réseau ayant un bureau permanent à Rovaniemi, en référence à l'action préparatoire «Évaluation stratégique de l'impact sur l'environnement du développement de l'Arctique», soutenue par la Commission et par la haute représentante de l'Union pour les affaires étrang ...[+++]

31. Reaffirms its support for, and urges the Commission to proceed with, the establishment of the EU Arctic Information Centre as a networked undertaking with a permanent office in Rovaniemi, with reference to the Preparatory Action ‘Strategic environmental impact assessment of the development of the Arctic’, as supported by the Commission and the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy in their 2012 joint communication and implemented by the Arctic Centre of the University of Lapland together with a network of European centres of excellence on the Arctic, with the goal of ensuring efficient access to Arc ...[+++]


20. réaffirme son soutien à l'établissement du centre européen d'information sur l'Arctique, en demandant instamment à la Commission d'y procéder, en tant qu'entreprise en réseau ayant un bureau permanent à Rovaniemi, dans le cadre de l'action préparatoire "Évaluation stratégique de l'impact sur l'environnement du développement de l'Arctique", soutenue par la Commission et par le SEAE dans leur communication commune de 2012 et mise en œuvre par le Centre arctique de l'université de Laponie, en liaison avec un réseau de centres europée ...[+++]

20. Reaffirms its support for, and urges the Commission to proceed with, the establishment of the EU Arctic Information Centre as a networked undertaking with a permanent office in Rovaniemi, in the framework of the Preparatory Action on the Strategic Environmental Impact Assessment of Development in the Arctic, as supported by the Commission and the EEAS in their joint communication of 2012 and implemented by the Arctic Centre of the University of Lapland, together with a network of European centres of excellence on the Arctic with the goal of achieving efficient access to Arctic information, dialogues at all levels, and communication i ...[+++]


31. réaffirme son soutien à l'établissement du centre européen d'information sur l'Arctique, en demandant instamment à la Commission d'y procéder, en tant qu'entreprise en réseau ayant un bureau permanent à Rovaniemi, en référence à l'action préparatoire "Évaluation stratégique de l'impact sur l'environnement du développement de l'Arctique", soutenue par la Commission et par la haute représentante de l'Union pour les affaires étrang ...[+++]

31. Reaffirms its support for, and urges the Commission to proceed with, the establishment of the EU Arctic Information Centre as a networked undertaking with a permanent office in Rovaniemi, with reference to the Preparatory Action ‘Strategic environmental impact assessment of the development of the Arctic’, as supported by the Commission and the High Representative of the Union for Foreign Affairs and Security Policy in their 2012 joint communication and implemented by the Arctic Centre of the University of Lapland together with a network of European centres of excellence on the Arctic, with the goal of ensuring efficient access to Arc ...[+++]


(Le document est déposé) Question n 1141 M. McKay (Scarborough—Guildwood): En ce qui concerne la Stratégie nationale d’approvisionnement en matière de construction navale: a) quels sont les détails des soumissions retenues présentées par Seaspan et Irving Shipbuilding; b) pourquoi n’a-t-on pas demandé à ce que les soumissions retenues présentent les estimations de coûts pour les navires; c) d’où provient l’estimation de départ de 33 milliards de dollars du gouvernement, et comment a-t-elle été calculée; d) a-t-on discuté des estimations de coûts avec les soumissionnaires retenus à la suite de l’octroi des contrats; e) le cas échéant, ...[+++]

(Return tabled) Question No. 1141 Hon. John McKay With regard to the National Shipbuilding Procurement Strategy: (a) what are the details of the winning bids submitted by Seaspan and Irving Shipbuilding; (b) why were the winning bids not asked to submit cost estimates for any of the vessels; (c) where did the government’s original $33 billion estimate come from and how was it calculated; (d) have cost estimates been discussed with the winning bidders subsequent to the awarding of the contracts; (e) which companies, if any, has the government contacted or been contacted by, regarding contracts relating to the winning bids; (f) does the government have any other cost estimates produced by either a government department or in ...[+++]


Il y a la question du changement climatique, la région arctique ayant été rudement touchée par le réchauffement planétaire.

There is the question of climate change, in that the Arctic region has been hard hit by global warming.


L'honorable Francis William Mahovlich: Honorables sénateurs, j'ai l'honneur de déposer le rapport de la délégation de l'Association parlementaire Canada-Europe à la cinquième conférence des parlementaires de la région arctique ayant eu lieu à Tromso, en Norvège, du 11 au 13 août 2002.

Hon. Francis William Mahovlich: Honourable senators, I have the honour to table the report of the delegation of the Canada-Europe Parliamentary Association to the Fifth Conference of Parliamentarians of the Arctic Region, held in Tromsø, Norway, from August 11 to 13, 2002.


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