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Société nucléaire nationale de la Chine

Vertaling van "Société nucléaire nationale de la Chine " (Frans → Engels) :

TERMINOLOGIE
Société nucléaire nationale de la Chine

China National Nuclear Corporation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
C'était d'ailleurs un débat miniature par rapport à celui qui s'était engagé quand la société pétrolière nationale de la Chine, CNOOC, avait tenté de prendre le contrôle d'Unocal, la neuvième société d'énergie aux États-Unis, à l'automne de 2005.

That was a small, miniature debate in comparison with China's national offshore company CNOOC trying to bid and purchase Unocal, which is the ninth-largest U.S. energy company, in fall 2005.


Premièrement, Pékin a parrainé et appuyé l'acquisition de ressources pétrolières et gazières étrangères par les trois grandes sociétés pétrolières nationales de la Chine en assurant un financement public, en accordant des prêts et en renforçant ses efforts diplomatiques dans les principales régions exportatrices de pétrole et de gaz.

First, Beijing has sponsored and supported the overseas acquisition of oil and gas resources by China’s three main national oil companies (NOC) with state bank funding, loans, and expanding state diplomacy in the key oil and gas exporting regions.


25. s'inquiète du nouveau projet de loi sur la cybersécurité qui renforcerait et institutionnaliserait les pratiques de censure et de surveillance du cyberespace, et pourrait forcer les sociétés européennes à inclure des portes dérobées obligatoires dans leur infrastructure de TI; fait remarquer que les juristes chinois réformateurs et les défenseurs des droits civils craignent que cette loi ne restreigne encore plus la liberté d'expression et favorise l'autocensure; souligne l'importance de l'influence négative des législations relatives à la cybersécurité et aux ONG sur les activités des entreprises et institutions européennes en RPC ...[+++]

25. Expresses its concern at the new draft law on cybersecurity, which would bolster and institutionalise the practices of cyberspace censorship and monitoring and may force European companies to include mandatory backdoors in their IT infrastructure; notes the fears of Chinese reforming lawyers and civil rights defenders that this law will further restrict freedom of expression and that self-censorship will grow; stresses the severe adverse impact of both the cybersecurity and NGO laws on the activities of European businesses and institutions in the PRC, and therefore calls on the European Council, the EEAS and the Commission to continue to complain forcefully to the Chinese authorities against these highly controversial measures; is con ...[+++]


25. s'inquiète du nouveau projet de loi sur la cybersécurité qui renforcerait et institutionnaliserait les pratiques de censure et de surveillance du cyberespace, et pourrait forcer les sociétés européennes à inclure des portes dérobées obligatoires dans leur infrastructure de TI; fait remarquer que les juristes chinois réformateurs et les défenseurs des droits civils craignent que cette loi ne restreigne encore plus la liberté d'expression et favorise l'autocensure; souligne l'importance de l'influence négative des législations relatives à la cybersécurité et aux ONG sur les activités des entreprises et institutions européennes en RPC ...[+++]

25. Expresses its concern at the new draft law on cybersecurity, which would bolster and institutionalise the practices of cyberspace censorship and monitoring and may force European companies to include mandatory backdoors in their IT infrastructure; notes the fears of Chinese reforming lawyers and civil rights defenders that this law will further restrict freedom of expression and that self-censorship will grow; stresses the severe adverse impact of both the cybersecurity and NGO laws on the activities of European businesses and institutions in the PRC, and therefore calls on the European Council, the EEAS and the Commission to continue to complain forcefully to the Chinese authorities against these highly controversial measures; is con ...[+++]


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9. constate que, si les sociétés nationales dominent toujours le secteur des assurances, avec une part de marché de 90 %, le marché s'accroît d'environ 30 % par an, créant davantage de possibilités pour les acteurs de l'UE; constate également que les assureurs de l'UE sont optimistes quant à leurs perspectives futures et que l'on a enregistré en 2004 une augmentation des bénéfices des assureurs étrangers; reconnaît les efforts importants déployés par les autorités chinoises pour émettre des règlements sur la gestion des fonds de garantie des assurances, pour approuver des fonds nationaux d'assurance des investissements extérieurs, en a ...[+++]

9. Notes that while domestic firms still dominate the insurance sector, with a 90% market share, the market is growing by approximately 30% per annum, at the same time creating more opportunities for EU players; notes also that EU insurers are optimistic about their future prospects and that 2004 saw revenue growth rates for foreign insurers; recognizes the great efforts made by the Chinese authorities to publish regulations on the Management of Insurance Guarantee Funds, to approve domestic insurance funds to outside investments, in accordance with the China Insurance Regulatory Commission (CIRC) and the State Administration of Foreig ...[+++]


11. constate que le dialogue entre l'UE et la Chine sur l'État de droit, la société civile et la démocratie devient de plus en plus intense; estime que ce dialogue devrait être accompagné d'initiatives et de mesures nationales et/ou privées telles que des échanges d'élèves et d'étudiants, l'établissement de groupes de contact de membres du Parlement et des relations culturelles plus fortes;

11. Notes that the dialogue between the EU and China on the rule of law, civil society and democracy is becoming increasingly intense; this dialogue should be accompanied by public and/or private initiatives and measures such as exchanges of schoolchildren and students, the setting up of contact groups of Members of Parliament and stronger cultural links;


11. constate que le dialogue entre l'UE et la Chine sur l'État de droit, la société civile et la démocratie devient de plus en plus intense. Ce dialogue devrait être accompagné d'initiatives et de mesures nationales et/ou privées telles que des échanges d'élèves et d'étudiants, l'établissement de groupes de contact de membres du Parlement et des relations culturelles plus fortes;

11. Notes that the dialogue between the EU and China on the rule of law, civil society and democracy is becoming increasingly intense; this dialogue should be accompanied by public and/or private initiatives and measures such as exchanges of schoolchildren and students, the setting up of contact groups of Members of Parliament and stronger cultural links;


Les autres partenaires du consortium sont la Chine, la Malaisie et Sudapet, la société pétrolière nationale du Soudan.

The consortium's other partners are China, Malaysia and Sudapet, the state oil company of Sudan.


Les pétitionnaires soulignent que le Canada s'apprête à vendre deux réacteurs nucléaires Candu à la Chine en demandant à la Société pour l'expansion des exportations de financer cette vente à hauteur de 1,5 milliard de dollars.

The petitioners note that Canada is currently undertaking to conclude the sale of two Candu nuclear powered reactors to China and in so doing will commit $1.5 billion of the Candu deal with China to be financed by the Export Development Corporation.


Caccia: Quelles sont les modalités de financement de la vente projetée de deux réacteurs nucléaires CANDU à la Chine, quelle proportion des coûts prendra la forme de prêts ou de subventions obtenus par l'entremise de la Société pour l'expansion des exportations et d'autres ministères ou organismes gouvernementaux, quelles sont les modalités de ces prêts et comment les prêts ou les subventions accordés à la Chine se comparent-ils aux prêts ou aux subventions accordés à d'autres acheteurs de réa ...[+++]

Caccia: What are the financing terms and conditions for the proposed sale of two CANDU nuclear reactors to China, what proportion of the cost is based on loans and/or grants secured through the Export Development Corporation and/or other Government departments or agencies, what are the terms and conditions of these loans, and how do the loans and/or grants to China compare to the grants and/or loans given to other CANDU purchasers in the past, namely Argentina, Romania and Korea?




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Date index: 2023-05-06
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