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Traduction de «Groupe du média pour la formation » (Français → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Groupe du média pour la formation

Media Training Group


formations régionales du Groupe technique | Groupe technique (formations régionales)

regional formations of the technical group


techniques de formation en groupe [ techniques de formation de groupe | méthodes de formation en groupe | méthodes de formation de groupe ]

group training methods


formation en groupe [ formation donnée en groupe | formation de groupe ]

group training


programme de formation pour les professionnels de l'industrie européenne des programmes audiovisuels (MEDIA - Formation)(2001-2005)

training programme for professionals in the European audiovisual programme industry (MEDIA - Training) (2001-2005)


programme de formation pour les professionnels de l'industrie européenne des programmes audiovisuels (Media II- Formation)

training programme for professionals in the European audiovisual programme industry (MEDIA II- Training)


Ordonnance du SEFRI du 3 mai 2011 sur la formation professionnelle initiale d'assistante en médias imprimés/assistant en médias imprimés avec attestation fédérale de formation professionnelle (AFP)

OPET Ordinance of 3 May 2011 on the Vocational Education and Training of Print Media Technicians with Federal VET Certificate


formats de médias

media format | media forms | media formats | media genres


formation pédagogique par les multi-médias

multi-media teacher training


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
44. souligne que l'éducation est un droit fondamental consacré par le traité sur l'Union européenne; souligne que garantir l'égalité d'accès à une formation de qualité à tous les membres de la société est la clé permettant de briser le cycle de l'exclusion sociale; estime que l'enseignement formel, non formel et informel, caractérisé par l'éducation à la diversité, prépare à une véritable insertion politique, économique et sociale des communautés marginalisées; insiste sur la nécessité de mettre en place des programmes, des projets et des activités de soutien à l'intention des groupes ...[+++]

44. Stresses that education is a fundamental right enshrined in the Treaty on European Union; emphasises that ensuring equal access to high-quality education for all members of society is key to breaking the cycle of social exclusion; takes the view that formal, non-formal and informal education, characterised by education in diversity, is a first step towards the genuine political, economic and social inclusion of marginalised communities; underlines the need to implement programmes, projects and support activities for marginalised communities in order to provide for preschool education, to underpin the need for formal education, whi ...[+++]


(Le document est déposé) Question n 227 M. Rodger Cuzner: En ce qui concerne le dernier processus d’embauche pour le poste de directeur général, Opérations régionales pour l’Île-du-Prince-Édouard (IPÉ) (M. Kevin MacAdam) à l’Agence de promotion économique du Canada atlantique (APECA): a) quand le poste a-t-il été affiché; b) où le poste a-t-il été affiché (p. ex., sur le site Web, dans les journaux, etc.); c) pendant combien de temps l’offre d’emploi a-t-elle été affichée dans chacun des médias; d) le poste a-t-il été offert à l’in ...[+++]

(Return tabled) Question No. 227 Mr. Rodger Cuzner: With respect to the last hiring process that took place for the position of Director General, Regional Operations for Prince Edward Island (PEI) (Mr. Kevin MacAdam) at the Atlantic Canada Opportunities Agency (ACOA): (a) when was the job position posted; (b) where was the position posted (i.e., website, newspapers, etc.); (c) for how long was the position posted in each medium; (d) was it an external or internal posting; (e) what information appeared in each posting medium; (f) who specifically developed and approved the job posting qualifications; (g) was this a newly created pos ...[+++]


(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) ...[+++]

(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracked for CF regular forces, reservists and veterans, including RCMP veterans, (i) has the tracking method ch ...[+++]


97. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen; demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les ...[+++]

97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, inc ...[+++]


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97. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen; demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les ...[+++]

97. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment; calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, comprising, in particular: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion, incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees, a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, inc ...[+++]


28. estime que l'éducation et la sensibilisation aux médias et à l'informatique sont essentielles pour le développement de l'environnement numérique européen et demande par conséquent le lancement d'un programme d'action en matière d'éducation numérique et d'insertion au niveau de l'UE et des États membres comprenant notamment: des formules de formation numérique spécifiques pour les chômeurs et les ...[+++]

28. Believes that media and computer literacy and awareness are essential to the development of the European digital environment, and calls, therefore, for the launch of a ‘Digital literacy and inclusion action plan’ at EU and Member State levels, notably comprising: specific digital literacy training opportunities for unemployed people and groups at risk of exclusion; incentives for private-sector initiatives to provide digital skills training to all employees; a Europe-wide ‘Be smart online!’ initiative to make all students, inclu ...[+++]


(Le document est déposé) Question n 456 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la pandémie actuelle de la nouvelle grippe A (H1N1): a) quels groupes d’intervenants de la santé a-t-on consultés, dans le cadre de quel processus les a-t-on consultés et quels problèmes ont-ils soulevés; b) parmi les problèmes soulevés, auxquels a-t-on paré, lesquels subsistent et quand va-t-on parer à ceux-ci; c) a-t-on demandé des fonds supplémentaires pour parer aux problèmes soulevés et, si oui, combien; d) les groupes d’intervenants de la santé ont- ...[+++]

(Return tabled) Question No. 456 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the current pandemic of new influenza A (H1N1): (a) what specific healthcare professional stakeholder groups have been consulted since the beginning of the H1N1 pandemic, what was the consultation process, and what concerns were raised; (b) what concerns from the consultation process have been addressed, what concerns are remaining, and by what date will they be addressed; (c) what, if any, additional funding was requested to address identified challenges; (d) do identified stakeholder groups report there are sufficient human resources and supplies to meet the need du ...[+++]


38. se déclare fermement convaincu que le champ d'application matériel de toute directive concernant la lutte contre les discriminations au sens de l'article 13 du traité CE doit être large et couvrir des domaines relevant de la compétence communautaire tels que l'éducation, l'apprentissage tout au long de la vie, la protection sociale et notamment la sécurité sociale, le logement et les soins de santé, les images des groupes victimes de discrimination dans les médias et la pub ...[+++]

38. Believes strongly that the material scope of the new proposal for a directive to combat discrimination within the meaning of Article 13 of the EC Treaty must be broad, covering all the areas that fall within the Community's competence as well as education, life-long learning, social protection including social security, housing and healthcare, images of discriminated groups in the media and advertising, physical access to information for people with disabilities, telecommunication, electronic communication, transport modes and pub ...[+++]


Pendant la conférence les thèmes majeurs suivants on été abordés : - La valeur ajoutée pour la formation continue avancée - La valeur ajoutée pour la formation à distance multi-média - L'enseignement et la formation continue en technologie avancée - Le rôle des Associations Université-Entreprise pour la Formation - COMETT en relation avec les PME et le développement régional Parmi les conclusions clés formulées lors de cette conférence, il faut retenir : - COMETT est un mécanisme précieux permettant le développement de la coopération ...[+++]

During the conference the specific themes discussed were: - European Value Added in Advanced Continuing Training - European Value Added in Multi-media Distance Training - Continuing education and training for high technology - The role of University Enterprise Training Partnerships - COMETT in relation to SME's and Regional Development Some of the key conclusions drawn by the conference were: - COMETT is a valuable mechanism for fostering trans-European co- operation - European co-operation brings many benefits including: . economics ...[+++]


Le projet prévoit en effet : - l'établissement d'une coordination entre les communautés des réfugiées, les agences d'aide humainitaire et les autorités compétentes, - la création de "self-support groups" d'aide aux femmes; - une formation adéquate et une assistance technique aux volontaires de chaque groupe d'aide aux femmes; - la mise sur pied d'équipes socio-médicales mobiles desservant les groupes d'aides aux femmes; - l'amélioration de l'accès aux services spécialisés de conseil, de santé et de maternité; - le renforcement des ...[+++]

It includes: - coordination between refugee communities, relief agencies and the appropriate authorities; - setting up of women's self-support groups; - special training and technical assistance for volunteers from the groups; - the establishment of mobile teams of health and social workers to provide back-up for the self-support groups; - improved access to specialist counselling, health and maternity care; - strengthening of the existing health services; - distribution of information and educational material, including u ...[+++]


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