Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Act independently in sales
Art trade
Exportation of works of art
First sale by the author
First transfer
Helios Working Group on an Independent Way of Life
Independent working in rental services
Moderate mental subnormality
Perform independently in rental services
Perform independently in sales
Sale of objects belonging to the national heritage
Sales of work in progress
Serve independently in sales
Trafficking in works of art
Work artistically independently
Work as an artist independently
Work autonomously as an artist
Work independently as an artist
Work independently in a rental service
Work independently in rental services
Work independently in sales

Traduction de «work independently in sales » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
perform independently in sales | serve independently in sales | act independently in sales | work independently in sales

zelfstandig werken in de verkoop


perform independently in rental services | work independently in a rental service | independent working in rental services | work independently in rental services

zelfstandig werken in verhuurdiensten


work as an artist independently | work autonomously as an artist | work artistically independently | work independently as an artist

zelfstandig als artiest werken


art trade [ exportation of works of art | sale of objects belonging to the national heritage | trafficking in works of art ]

handel in kunstvoorwerpen [ smokkel van antiquiteiten | uitvoer van kunstvoorwerpen | verkoop van cultuurgoederen ]


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.


Helios Working Group on an Independent Way of Life

Helioswerkgroep Zelfstandig Leven


first sale by the author | first transfer (of the work) by the author

eerste overdracht door de auteur


sales of work in progress

omzet-verkoop van halffabrikaten
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
20. Recalls the importance of a properly functioning parliament as a vital institution in the democratic system and welcomes the procedural innovations brought about by the adoption of the new Law on the National Assembly; calls for immediate abolition of the unconstitutional practice of ‘blank mandates’, which allows the political parties to control the activities of members of parliament; furthermore, calls for a halt to the arbitrary allocation of seats in the parliament; calls on the political parties to introduce appropriate provisions in line with European democ ...[+++]

20. wijst nogmaals op het belang van een goed functionerend parlement als vitale instelling in het democratisch bestel en is verheugd over de procedurele vernieuwingen die worden ingevoerd met de vaststelling van de nieuwe wet inzake de Nationale Vergadering; dringt aan op de onmiddellijke afschaffing van de ongrondwettige praktijk van „blanco mandaten” waardoor de politieke partijen de activiteiten van de parlementsleden kunnen controleren; dringt er verder op aan een einde te maken aan de willekeurige toewijzing van parlementszetels; dringt er bij de politieke partijen op aan zo spoedig mogelijk en in elk geval nog tijdens de huidig ...[+++]


20. Recalls the importance of a properly functioning parliament as a vital institution in the democratic system and welcomes the procedural innovations brought about by the adoption of the new Law on the National Assembly; calls for immediate abolition of the unconstitutional practice of ‘blank mandates’, which allows the political parties to control the activities of members of parliament; furthermore, calls for a halt to the arbitrary allocation of seats in the parliament; calls on the political parties to introduce appropriate provisions in line with European democ ...[+++]

20. wijst nogmaals op het belang van een goed functionerend parlement als vitale instelling in het democratisch bestel en is verheugd over de procedurele vernieuwingen die worden ingevoerd met de vaststelling van de nieuwe wet inzake de Nationale Vergadering; dringt aan op de onmiddellijke afschaffing van de ongrondwettige praktijk van „blanco mandaten” waardoor de politieke partijen de activiteiten van de parlementsleden kunnen controleren; dringt er verder op aan een einde te maken aan de willekeurige toewijzing van parlementszetels; dringt er bij de politieke partijen op aan zo spoedig mogelijk en in elk geval nog tijdens de huidig ...[+++]


20. Recalls the importance of a properly functioning parliament as a vital institution in the democratic system and welcomes the procedural innovations brought about by the adoption of the new Law on the National Assembly; calls for immediate abolition of the unconstitutional practice of ‘blank mandates’, which allows the political parties to control the activities of members of parliament; furthermore, calls for a halt to the arbitrary allocation of seats in the parliament; calls on the political parties to introduce appropriate provisions in line with European democ ...[+++]

20. wijst nogmaals op het belang van een goed functionerend parlement als vitale instelling in het democratisch bestel en is verheugd over de procedurele vernieuwingen die worden ingevoerd met de vaststelling van de nieuwe wet inzake de Nationale Vergadering; dringt aan op de onmiddellijke afschaffing van de ongrondwettige praktijk van "blanco mandaten" waardoor de politieke partijen de activiteiten van de parlementsleden kunnen controleren; dringt er verder op aan een einde te maken aan de willekeurige toewijzing van parlementszetels; dringt er bij de politieke partijen op aan zo spoedig mogelijk en in elk geval nog tijdens de huidig ...[+++]


The bodies shall work independently of all circles, groups or persons having a direct or indirect interest in non-automatic weighing instruments as regards the carrying-out of the tests, the preparation of the reports, the issuing of the certificates and the surveillance required by this Directive.

De instanties moeten onafhankelijk van alle kringen, groepen of personen werken, die direct of indirect belangen hebben op het gebied van niet-automatische weegwerktuigen, voor wat betreft de uitvoering van proeven, het opstellen van verslagen, de afgifte van certificaten en het uitoefenen van het in deze richtlijn voorgeschreven toezicht.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Stresses the need to enhance competition with independent after-sales services and in the spare-parts market; considers that a choice of high-quality services and equivalent spare parts must be offered in order to ensure that buyers of vehicles will also be able to maintain them at affordable prices during their useful life;

16. benadrukt de noodzaak om de mededinging door onafhankelijke klantenservice na verkoop en op de markt voor reserveonderdelen te versterken; is van mening dat er een keuze aan hoogwaardige diensten en gelijkwaardige reserveonderdelen moet worden geboden om ervoor te zorgen dat kopers van voertuigen deze gedurende de nuttige levensduur van de voertuigen ook kunnen onderhouden tegen betaalbare prijzen;


(hb) to assess the eligibility of a product for an eight-month supplementary protection certificate extension by carrying out a review of independently audited sales figures of the products concerned in accordance with Article 36(1).

h ter) het beoordelen van de vraag of een product in aanmerking komt voor een verlenging van het aanvullend beschermingscertificaat met acht maanden door het uitvoeren van een onderzoek naar de door een onafhankelijke instantie gecontroleerde omzetcijfers van de desbetreffende producten, overeenkomstig artikel 36, lid 1.


In particular, review the Electronic Media Act in order to establish a transparent, predictable and effective regulatory framework (including progressive alignment with the EU acquis through the full implementation of the already ratified Convention of the Council of Europe on Transfrontier Television); ensure political and financial independence of the Council for Electronic Media; ensure that Croatian Radio and Television and its Programme Council work independently and remain stable while ...[+++]

Met name herzien van de wet inzake de elektronische media om een transparant, voorspelbaar en effectief regelgevingskader tot stand te brengen (inclusief geleidelijke aanpassing aan het acquis communautaire door volledige implementatie van de reeds geratificeerde Europese Overeenkomst inzake grensoverschrijdende televisie). Zorgen voor de politieke en financiële onafhankelijkheid van de Raad voor de elektronische media. Zorgen dat de Kroatische radio en televisie en de programmaraad onafhankelijk kunnen werken en stabiel functioneren tijdens de herziening van de mediawet. Zorgen dat de herziening van de mediawet en de wetgeving inzake la ...[+++]


In others, two or more groups may work independently, but be given opportunities to interact at appropriate junctures.

In andere gevallen kunnen twee of meer groepen los van elkaar werken, maar op bepaalde ogenblikken met elkaar in contact worden gebracht.


Table 3: Weighted averages for European works, independent producers and recent works by operator

Tabel 3: Gewogen gemiddelden van uitzendingen van Europese producties, onafhankelijke producties en recente producties per omroep


3. The bodies shall work independently of all circles, groups or persons having direct or indirect interest in non-automatic weighing instruments regarding the carrying-out of the tests, the preparation of the reports, the issuing of the certificates and the surveillance requested by this Directive.

3. De instanties moeten onafhankelijk van alle kringen, groepen of personen werken, die direct of indirect belangen hebben op het gebied van niet-automatische weegwerktuigen, voor wat betreft de uitvoering van proeven, het opstellen van verslagen, de afgifte van certificaten en het uitoefenen van het in deze richtlijn voorgeschreven toezicht.


w