Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Technician in water-based aquaculture
Water-based aquaculture technician
Water-based aquaculture worker
Water-based fish culture worker
Water-based fish farm technician
Water-based fish farm worker
Water-based fisheries technician
Worker in water-based aquaculture

Vertaling van "water-based aquaculture worker " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
water-based fish culture worker | water-based fish farm worker | water-based aquaculture worker | worker in water-based aquaculture

aquacultuurarbeider te water


water-based fish farm technician | water-based fisheries technician | technician in water-based aquaculture | water-based aquaculture technician

aquacultuurtechnica te water | aquacultuurtechnicus te water
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
77. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public and public-private partnerships based on solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a rights-based ...[+++]

77. benadrukt dat de universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen volledig onderdeel moet worden van het EU-ontwikkelingsbeleid via de bevordering van publiek-publieke en publiek-private partnerschappen die zijn gebaseerd op solidariteit tussen waterbedrijven en werknemers in verschillende landen, en onderstreept dat hierbij gebruik gemaakt moet worden van een reeks instrumenten om beste praktijken te bevorderen via kennisoverdracht en ontwikkelings- en samenwerkingsprogramma's in deze sector; wijst er nogmaals op dat in het ontwikkelingsbeleid van de lidstaten wat betreft de toegang tot veilig drinkwater en sanitaire voorzie ...[+++]


77. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public and public-private partnerships based on solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a rights-based ...[+++]

77. benadrukt dat de universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen volledig onderdeel moet worden van het EU-ontwikkelingsbeleid via de bevordering van publiek-publieke en publiek-private partnerschappen die zijn gebaseerd op solidariteit tussen waterbedrijven en werknemers in verschillende landen, en onderstreept dat hierbij gebruik gemaakt moet worden van een reeks instrumenten om beste praktijken te bevorderen via kennisoverdracht en ontwikkelings- en samenwerkingsprogramma's in deze sector; wijst er nogmaals op dat in het ontwikkelingsbeleid van de lidstaten wat betreft de toegang tot veilig drinkwater en sanitaire voorzie ...[+++]


76. Stresses that EU development policies should fully integrate universal access to water and sanitation via the promotion of public-public partnerships based on not-for-profit principles and solidarity between water operators and workers in different countries, and make use of a range of instruments from public-public partnerships to promote best practices by sharing of knowledge, as well as development and cooperation programmes in this sector; reiterates that the development policies of the Member States should recognise the human rights dimension of access to safe drinking water and sanitation and that a ...[+++]

76. benadrukt dat de universele toegang tot water en sanitaire voorzieningen volledig onderdeel moet worden van het EU-ontwikkelingsbeleid via de bevordering van publiek-publieke partnerschappen die zijn gebaseerd op non-profitbeginselen en solidariteit tussen waterbedrijven en werknemers in verschillende landen, en onderstreept dat hierbij gebruikt gemaakt moet worden van een reeks instrumenten van publiek-publieke partnerschappen om beste praktijken te bevorderen via kennisoverdracht en ontwikkelings- en samenwerkingsprogramma's in deze sector; wijst er nogmaals op dat in het ontwikkelingsbeleid van de lidstaten wat betreft de toegang ...[+++]


In the social field, workers' protection is based on both national laws and ILO conventions but also relate to housing, clean drinking water and training for workers.

Op sociaal terrein is de bescherming van de werknemers gebaseerd op de nationale wetgeving en op de ILO-overeenkomsten, maar zij heeft daarnaast ook betrekking op huisvesting, schoon drinkwater en opleiding voor de werknemers.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
food security, sustainable agriculture, forestry, marine, maritime and inland water research and bioeconomy (i.e. the sustainable production of renewable resources from land, fisheries and aquaculture environments and their conversion into food, feed, fibre bio-based products and bio-energy, as well as the related public goods).

voedselzekerheid, duurzame land- en bosbouw, marien en maritiem onderzoek en onderzoek inzake binnenwateren, en de bio-economie (d.w.z. de duurzame productie van hernieuwbare hulpbronnen afkomstig van de landbouw, de visserij en de aquacultuur en de omzetting ervan naar voedsel, diervoeders, vezels, biologische producten en bio-energie, evenals de gerelateerde publieke goederen).


Based on socioeconomic considerations, such as high costs, significant economic burden, lack of alternatives, relatively low emissions to the environment, critical uses with high societal benefits, SEAC suggested longer deferrals of the restriction for latex printing inks, textiles for the protection of workers, membranes intended for medical textiles, filtration in water treatment, production processes, and effluent treatment, certain plasma nano-coatings and non-implantable medical devices.

Op grond van socio-economische overwegingen zoals hoge kosten, aanzienlijke economische lasten, het gebrek aan alternatieven, de relatief lage emissies in het milieu en de kritische toepassingen met grote maatschappelijke voordelen stelde het SEAC voor de beperking langer uit te stellen voor latex drukinkten, textielproducten voor de bescherming van werknemers, membranen bedoeld voor gebruik in medisch textiel, filtratie bij waterzuivering, productieprocessen, afvalwaterbehandeling, bepaalde nanocoatings met plasma en niet-implanteerbare medische hulpmiddelen.


85. Calls on the EU to collaborate with relevant countries outside the EU, including their workers' and employers' organisations, whose nationals carry out services in the EU offshore oil and gas industry, in order to ensure that companies based outside the EU but operating in EU waters are bound by EU working conditions and OSH legislation;

85. dringt er bij de EU op aan samen te werken met relevante landen buiten de EU, met inbegrip van hun werknemers- en werkgeversorganisaties, wier onderdanen werkzaamheden uitvoeren in de offshoreolie- en -gaswinningsindustrie van de EU om ervoor te zorgen dat buiten de EU gevestigde ondernemingen die opereren in EU-wateren zich moeten houden aan de arbeidsomstandigheden en de wetgeving op het gebied van veiligheid en gezondheid op het werk van de EU;


“Community financial measures referred to in Articles 9, 10 and 11 shall contribute to the objective of improving data collection, management and use and scientific advice on the state of the resources, the level of fishing, the impact that fisheries have on the resources and the marine eco-system, on the degree of commercial dependence on the Union’s market for fisheries and aquaculture products and on the performance of the fishing industry, within and outside Community waters, by providing financial support to the Member States to ...[+++]

De in de artikelen 9, 10 en 11 genoemde communautaire financieringsmaatregelen moeten bijdragen tot de beoogde verbetering op het gebied van verzameling, beheer en gebruik van gegevens alsmede verstrekking van wetenschappelijk advies over de toestand van de hulpbronnen, de mate van bevissing, de invloed van de visserij op de hulpbronnen en op het mariene ecosysteem, de mate van commerciële afhankelijkheid van de markt voor visserij- en aquacultuurproducten in de Unie en de prestaties van de visserijsector, zowel in als buiten de comm ...[+++]


In the social field, workers' protection is based on both national laws and ILO conventions but also relate to housing, clean drinking water and training for workers.

Op sociaal terrein is de bescherming van de werknemers gebaseerd op de nationale wetgeving en op de ILO-overeenkomsten, maar zij heeft daarnaast ook betrekking op huisvesting, schoon drinkwater en opleiding voor de werknemers.


food security, sustainable agriculture, forestry, marine, maritime and inland water research and bioeconomy (i.e. the sustainable production of renewable resources from land, fisheries and aquaculture environments and their conversion into food, feed, fibre bio-based products and bio-energy, as well as the related public goods);

voedselzekerheid, duurzame land- en bosbouw, marien en maritiem onderzoek en onderzoek inzake binnenwateren, en de bio-economie (d.w.z. de duurzame productie van hernieuwbare hulpbronnen afkomstig van de landbouw, de visserij en de aquacultuur en de omzetting ervan naar voedsel, diervoeders, vezels, biologische producten en bio-energie, evenals de gerelateerde publieke goederen);




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'water-based aquaculture worker' ->

Date index: 2021-11-27
w