Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Interpret traffic signs in tramway infrastructure
Interpret tramway traffic signs
Observe and follow traffic signs used in tramways
Operate trams according to traffic signs
Regulations applying to tramways
Tram grid regulations
Tram line regulations
Tramway motor-coach
Tramway motor-unit
Tramway regulations
Tramway-metro
Underground tramway

Traduction de «tramway-metro » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tramway-metro | underground tramway

ondergrondse sneltram | ondergrondse tram | pre-metro


tramway-metro | underground tramway

ondergronse sneltram | pre-metro


comply with instructions provided by tramway traffic lights | operate tram in accordance with tramway traffic light signals | comprehend traffic light signals used in tramway infrastructure | interpret traffic light signals used in tramway infrastructure

verkeerslichtsignalen van traminfrastructuur interpreteren


observe and follow traffic signs used in tramways | operate trams according to traffic signs | interpret traffic signs in tramway infrastructure | interpret tramway traffic signs

verkeerssignalen voor trams interpreteren


regulations applying to tramways | tram grid regulations | tram line regulations | tramway regulations

regelgeving inzake trambanen | voorschriften inzake trambanen


tramway motor-coach | tramway motor-unit

trammotorwagen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The market for domestic passenger transport services, however, is still largely closed in most Member States. Like other passenger transport services – bus, tramway and metro – public rail passenger transport cannot generally be provided at present on a commercial basis.

Daarentegen is de markt voor binnenlands passagiersvervoer in de meeste landen nog grotendeels gesloten. Net als de andere diensten voor passagiersvervoer, namelijk bus, tram en metro, kunnen de meeste openbare passagiersdiensten per spoor op dit moment niet op commerciële basis worden geleverd.


Without prejudice to paragraph 3, the award of public service contracts by rail with the exception of other track-based modes such as metro or tramways shall comply with Article 5(3) as from 3 December 2019.

Onverminderd lid 3 moeten openbaredienstcontracten voor vervoer per spoor, met uitzondering van ander spoorgebonden vervoer zoals metro's en trams vanaf 3 december 2019 overeenkomstig artikel 5, lid 3, worden gegund.


‘(aa) ’public rail passenger transport‘ means public passenger transport by rail, excluding passenger transport on other track-based modes, such as metros, tramways or, if Member States so decide , tram-train systems; ’;

„a bis) ”openbaar passagiersvervoer per spoor„: het openbaar passagiersvervoer per spoor, met uitzondering van ander spoorgebonden passagiersvervoer, zoals metro of tram, of indien de lidstaten alsdus besluiten, tram-treinsystemen”.


(e)Public service contracts within the meaning of Regulation (EC) No 1370/2007 for the provision of public passenger transport services by bus, tramway, rail or metro, which have been awarded on the basis of a competitive tendering procedure in accordance with its Article 5(3), provided that its length is in conformity with Article 4(3) or (4) of that Regulation.

e)openbaredienstcontracten in de zin van Verordening (EG) nr. 1370/2007 voor het aanbieden van openbare personenvervoersdiensten per bus, tram, spoor of metro, die overeenkomstig artikel 5, lid 3, van die verordening op basis van een aanbestedingsprocedure zijn gegund, mits de duur ervan in overeenstemming is met artikel 4, lid 3 of lid 4, van de verordening.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Public service contracts within the meaning of Regulation (EC) No 1370/2007 for the provision of public passenger transport services by bus, tramway, rail or metro, which have been awarded on the basis of a competitive tendering procedure in accordance with its Article 5(3), provided that its length is in conformity with Article 4(3) or (4) of that Regulation.

openbaredienstcontracten in de zin van Verordening (EG) nr. 1370/2007 voor het aanbieden van openbare personenvervoersdiensten per bus, tram, spoor of metro, die overeenkomstig artikel 5, lid 3, van die verordening op basis van een aanbestedingsprocedure zijn gegund, mits de duur ervan in overeenstemming is met artikel 4, lid 3 of lid 4, van de verordening.


Public service contracts within the meaning of Regulation (EC) No 1370/2007 for the provision of public passenger transport services by bus, tramway, rail or metro, which have been awarded on the basis of a competitive tendering procedure in accordance with its Article 5(3), provided that its length is in conformity with Article 4(3) or (4) of that Regulation .

openbaredienstcontracten in de zin van Verordening (EG) nr. 1370/2007 voor het aanbieden van openbare personenvervoersdiensten per bus, tram, spoor of metro , die overeenkomstig artikel 5, lid 3, van die verordening op basis van een aanbestedingsprocedure zijn gegund, mits de duur ervan in overeenstemming is met artikel 4, lid 3 of lid 4, van de verordening .


public service contracts within the meaning of Regulation (EC) No 1370/2007 for the provision of public passenger transport services by bus, tramway, rail or metro which have been awarded on the basis of a competitive tendering procedure in accordance with Article 5(3) thereof, provided that its length is in conformity with Article 4(3) or (4) of that Regulation .

openbaredienstcontracten in de zin van Verordening (EG) nr. 1370/2007 voor het verrichten van openbare diensten inzake personenvervoer per bus, tram, trein of metro, die krachtens artikel 5, lid 3, daarvan op basis van een aanbestedingsprocedure zijn verleend, mits de looptijd ervan in overeenstemming is met artikel 4, lid 3, of artikel 4, lid 4, van deze verordening .


The differences in the economic models of railways, tramways, metro and bus transport should also be taken into account.

Ook moet rekening worden gehouden met de verschillen in de economische modellen van vervoer per trein, tram, metro en bus.


As regards metro, tramway, light train and train, the average weekly working time is 45 hours (including overtime) within a 13-week reference period (48 hours within a 13-week reference period where a collective agreement so provides).

Voor de metro, tram, lightrail en trein is de gemiddelde wekelijkse arbeidstijd 45 uur (inclusief overwerk) binnen een referentieperiode van 13 weken (48 uur binnen een referentieperiode van 13 weken indien aldus geregeld in een cao).


Regular passenger transport by road (bus) is governed by a working time decree, based upon Regulation (EEC) N° 3820/85, except for breaks which are, as well as the regular passenger transport by metro, tramway, light train and train subjected to the legislative transposition of the Directive ("Working Hours Act").

Het geregelde reizigersvervoer over de weg (bus) valt onder het Arbeidstijdenbesluit, dat is gebaseerd op Verordening (EEG) nr. 3820/85, met uitzondering van pauzes die evenals het geregelde reizigersvervoer per metro, tram, lightrail en per spoor vallen onder de in intern recht omgezette wetgeving (Arbeidstijdenwet).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tramway-metro' ->

Date index: 2023-02-02
w