Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Assistive automobile child safety seat
Aviation safety
Aviation security
Body protection equipment
ICSR
Individual case safety report
Individual plough body safety release
Individual protective equipment
Internal security
Maritime safety
National security
PPE
Personal protecion equipment
Personal protective device
Personal protective equipment
Personal safety equipment
Public safety
Safety at sea
Safety of individuals
Safety release mechanism in each beam support
Sea transport safety
Ship safety
Spring release bodies
Teach individual safety

Vertaling van "safety individuals " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Teach individual safety

voorlichten over individuele veiligheid


public safety [ national security | safety of individuals | National security(STW) | internal security(UNBIS) ]

openbare veiligheid [ bescherming van de bevolking | nationale veiligheid | veiligheid van personen ]


individual plough body safety release | safety release mechanism in each beam support | spring release bodies

veiligheidsmechanisme ingebouwd in elk ploeglichaam | veiligheidsmechanisme ingebouwd in elke ploegzuil


individual case safety report | ICSR [Abbr.]

veiligheidsrapporten over individuele gevallen | ICSR [Abbr.]


body protection equipment | individual protective equipment | personal protecion equipment | personal protective device | personal protective equipment | personal safety equipment | PPE [Abbr.]

persoonlijke veiligheidsapparatuur | PBM [Abbr.]


Definition: This block includes a variety of conditions and behaviour patterns of clinical significance which tend to be persistent and appear to be the expression of the individual's characteristic lifestyle and mode of relating to himself or herself and others. Some of these conditions and patterns of behaviour emerge early in the course of individual development, as a result of both constitutional factors and social experience, while others are acquired later in life. Specific personality disorders (F60.-), mixed and other personal ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een verscheidenheid van aandoeningen en gedragspatronen van klinische betekenis die permanent neigen te zijn en de uitdrukking lijken te zijn van de typische levenswijze van de betrokkene en van de manier om met zichzelf en anderen om te gaan. Sommige van deze stoornissen en gedragspatronen ontstaan vroeg in de ontwikkeling van het individu, ten gevolge van zowel constitutionele factoren als sociale ervaringen, terwijl andere later in het leven worden verworven. Specifieke persoonlijkheidsstoornissen (F60.-), gemengde en andere persoonlijkheidsstoornissen (F61.-) en duurzame persoonlijkheidsveranderingen (F62 ...[+++]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]


air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


An extremely rare tumour association characterised by dual predisposition to melanoma and neural system tumours (typically astrocytoma). Fewer than 20 affected families have been reported to date. Affected individuals had cutaneous melanoma in associ

melanoom en tumor van zenuwstelsel-syndroom


Assistive automobile child safety seat

kinderzitje voor aangepaste auto
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(10) In order to facilitate the understanding and uniform application of this Regulation, new definitions for ‘individually adapted PPE’ and ‘made-to-measure PPE’ should be introduced including clear definitions of the end-user of PPE and the conformity assessment procedures for these kinds of PPE should be adapted to the specific conditions of their manufacture. In the definition of "individually adapted PPE" and "made-to-measure PPE" it should be clearly stated that the individualisation of PPE must have a material impact on the working environment and safety at work ...[+++]

(10) Om het begrip en de uniforme toepassing van deze verordening van deze verordening te vergemakkelijken, moeten nieuwe definities voor "individueel aangepaste PBM" en "op maat gemaakte PBM", inclusief duidelijke definities voor de eindgebruiker van PBM, worden ingevoerd en moeten de conformiteitsbeoordelingsprocedures voor die PBM-soorten worden aangepast aan de specifieke omstandigheden van hun productie. In de definities voor "individueel aangepaste PBM" en "op maat gemaakte PBM" moet duidelijk worden vastgelegd dat de individuele aanpassing van PBM een wezenlijke invloed moet hebben op de werkomgeving en de veiligheid op het werk.


In accordance with Council Directive 92/91/EEC of 3 November 1992 concerning the minimum requirements for improving the safety and health protection of workers in the mineral-extracting industries through drilling (eleventh individual Directive within the meaning of Article 16(1) of Directive 89/391/EEC) , workers and/or their representatives should be consulted on matters relating to safety and health at work and be allowed to take part in discussions on all questions relating to safety and health at work.

Overeenkomstig Richtlijn 92/91/EEG van de Raad van 3 november 1992 betreffende minimumvoorschriften ter verbetering van de bescherming van de veiligheid en de gezondheid van werknemers in de winningsindustrieën die delfstoffen winnen met behulp van boringen (elfde bijzondere richtlijn in de zin van artikel 16, lid 1, van Richtlijn 89/391/EEG) moeten de werknemers en/of hun vertegenwoordigers worden geraadpleegd over zaken die verband houden met de veiligheid en gezondheid op het werk en moeten zij de kans krijgen om deel te nemen aan debatten over alle aspecten van veiligheid en gezondheid op het werk.


ensures that everyone involved in the safety aspects of the provision of air traffic services has an individual safety responsibility for their own actions; that managers are responsible for the safety performance of their respective departments or divisions and that the top management of the provider carries an overall safety responsibility (safety responsibility).

zorgt ervoor dat iedereen die bij de veiligheidsaspecten van de verlening van luchtverkeerdiensten is betrokken, bij zijn handelingen individueel verantwoordelijk is voor de veiligheid, dat de leidinggevenden verantwoordelijk zijn voor de veiligheidsprestaties van hun respectieve afdelingen of eenheden en dat de hoogste leidinggevenden van de dienstverlener de algemene verantwoordelijkheid voor de veiligheid dragen (verantwoordelijkheid voor de veiligheid).


15. Emphasises that clear, quantifiable objectives act as fresh incentives to improve road safety and are essential if comparisons of the progress made by individual Member States are to be drawn up and the implementation of road safety measures is to be monitored and assessed; takes the view that an attempt should be made to quantify the contribution made by individual Member States to reaching the target in 2020; considers that this contribution should be used as a guide when setting the priorities for national road safety policie ...[+++]

15. benadrukt dat duidelijke, meetbare doelstellingen als nieuwe impuls fungeren voor de verbetering van de verkeersveiligheid en onmisbare elementen vormen voor prestatievergelijkingen tussen de afzonderlijke lidstaten en voor toezicht op en evaluatie van de tenuitvoerlegging van verkeersveiligheidsmaatregelen; is van mening dat moet worden geprobeerd te bepalen welke bijdrage de individuele lidstaten leveren om de doelstelling in 2020 te bereiken; is van mening dat deze bijdrage als richtsnoer moet dienen voor het vaststellen van de prioriteiten in het nationale verkeersveiligheidsbeleid;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Emphasises that clear, quantifiable objectives act as fresh incentives to improve road safety and are essential if comparisons of the progress made by individual Member States are to be drawn up and the implementation of road safety measures is to be monitored and assessed; takes the view that an attempt should be made to quantify the contribution made by individual Member States to reaching the target in 2020; considers that this contribution should be used as a guide when setting the priorities for national road safety policie ...[+++]

15. benadrukt dat duidelijke, meetbare doelstellingen als nieuwe impuls fungeren voor de verbetering van de verkeersveiligheid en onmisbare elementen vormen voor prestatievergelijkingen tussen de afzonderlijke lidstaten en voor toezicht op en evaluatie van de tenuitvoerlegging van verkeersveiligheidsmaatregelen; is van mening dat moet worden geprobeerd te bepalen welke bijdrage de individuele lidstaten leveren om de doelstelling in 2020 te bereiken; is van mening dat deze bijdrage als richtsnoer moet dienen voor het vaststellen van de prioriteiten in het nationale verkeersveiligheidsbeleid;


ensures that everyone involved in the safety aspects of the provision of air traffic services has an individual safety responsibility for their own actions, that managers are responsible for the safety performance of their respective departments or divisions and that the top management of the provider carries an overall safety responsibility (safety responsibility),

zorgt ervoor, dat eenieder die bij de veiligheidsaspecten van de verlening van luchtverkeerdiensten is betrokken, bij zijn handelingen individueel verantwoordelijk is voor de veiligheid, dat de leidinggevenden verantwoordelijk zijn voor de veiligheidsprestaties van hun respectieve afdelingen en onderdelen en dat de hoogste leidinggevenden van de dienstverlener een algemene verantwoordelijkheid voor de veiligheid dragen (verantwoordelijkheid voor de veiligheid).


Provisions relating to work equipment and methods thus contribute to the protection of the workers involved. In accordance with the general principles of prevention as laid down in Article 6(2) of Council Directive 89/391/EEC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work , collective protection measures have priority over individual protection measures.

Overeenkomstig de algemene preventiebeginselen in artikel 6, lid 2, van Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk , hebben maatregelen voor collectieve bescherming voorrang boven individuele beschermingsmethoden.


It has. In 1996 the European Court of Justice ruled that this is a health and safety directive and that health and safety is about the total social, psychological and physical wellbeing of individuals.

In 1996 oordeelde het Europese Hof van Justitie dat dit een gezondheids- en veiligheidsrichtlijn is en dat gezondheid en veiligheid gaat over het totale sociale, psychologische en fysieke welzijn van individuen.


The safety management system should take into account the fact that Council Directive 89/391/EC of 12 June 1989 on the introduction of measures to encourage improvements in the safety and health of workers at work and its relevant individual directives are fully applicable to the protection of the health and safety of workers engaged in railway transport.

Wat betreft het veiligheidsbeheersysteem moet er rekening mee worden gehouden dat de bepalingen van Richtlijn 89/391/EEG van de Raad van 12 juni 1989 betreffende de tenuitvoerlegging van maatregelen ter bevordering van de verbetering van de veiligheid en de gezondheid van de werknemers op het werk en de relevante afzonderlijke richtlijnen volledig van toepassing zijn op de bescherming van de gezondheid en veiligheid van werknemers in het spoorwegvervoer.


(1) Regulation (EC) No 1592/2002 gives power to the European Aviation Safety Agency (the Agency) to take individual decisions in the fields of airworthiness and environmental certification, investigation of undertakings, payment of applicable fees and charges; it also establishes a Board of Appeal before which such individual decisions of the Agency may be appealed against.

(1) Verordening (EG) nr. 1592/2002 verleent het Europees Agentschap voor de veiligheid van de luchtvaart ("het Agentschap") de bevoegdheid om afzonderlijke besluiten te nemen op het gebied van luchtwaardigheids- en milieucertificering, onderzoek van ondernemingen, betaling van de geldende tarieven en vergoedingen; de verordening stelt tevens een kamer van beroep in waarbij tegen die afzonderlijke besluiten van het Agentschap in beroep kan worden gegaan.


w