Firstly, it is worth mentioning that Article 78 as a whole does not afford a legal basis in this case: whereas Article 78(1) stipulates that the Union is to develop a common policy on asylum, subsidiary protection and temporary protection, and Article 78(3) deals with emergency situations, it is Article 78(2) that provides for the adoption of a range of specific measures under the ordinary legislative procedure. Point (g) appears to be the appropriate provision here, as the act in question indeed deals with managing refugee flows, and partnership and cooperation with third countries in that respect.
In de eerste plaats is het van belang op te merken dat artikel 78 in zijn geheel in onderhavig geval niet de rechtsgrond kan vormen. Het eerste lid van artikel 78 bepaalt dat de Unie een gemeenschappelijk beleid inzake asiel, subsidiaire bescherming en tijdelijke bescherming dient te ontwikkelen, het derde lid heeft betrekking op noodsituaties, terwijl het tweede lid voorziet in de vaststelling van verschillende specifieke maatregelen volgens de gewone wetgevingsprocedure. Artikel 78, lid 2, onder g) lijkt de aangewezen bepaling te zijn, aangezien de handeling in kwestie betrekking heeft op het beheersen van vluchtelingenstromen en op partnerschap en samenwerking in verband daarmee.