Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EQARF
EQAVET
ESG
ESGQA
Educate staff on call quality assurance
Enable quality assurance standards for vehicles
Ensure quality assurance standards for a vehicle
Ensure quality assurance standards for vehicles
Ensuring quality assurance standards for vehicles
European Quality Assurance Reference Framework
External quality assurance
Instruct staff on call quality assurance
Internal quality assurance
MRI system quality assurance device
Pathology quality assurance
Product quality
Quality assurance approaches
Quality assurance arrangements
Quality assurance methodologies
Quality assurance of industrial products
Quality assurance plans
Quality control of industrial products
Teach staff on call quality assurance
Train staff on call quality assurance

Traduction de «quality assurance approaches » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
quality assurance approaches | quality assurance arrangements | quality assurance methodologies | quality assurance plans

methoden voor kwaliteitsgarantie


educate staff on call quality assurance | instruct staff on call quality assurance | teach staff on call quality assurance | train staff on call quality assurance

medewerkers opleiden over kwaliteitsborging van oproepen | personeel opleiden over kwaliteitsborging van oproepen


ensure quality assurance standards for a vehicle | ensuring quality assurance standards for vehicles | enable quality assurance standards for vehicles | ensure quality assurance standards for vehicles

garanderen dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan | verzekeren dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan | zorgen dat aan de kwaliteitsnormen inzake voertuigen wordt voldaan


MRI system quality assurance device

instrument voor kwaliteitsborging van MRI-systeem


Pathology quality assurance

kwaliteitsborging voor pathologie


external quality assurance | internal quality assurance

externe kwaliteitsborging | interne kwaliteitsborging


European Quality Assurance Reference Framework | European Quality Assurance Reference Framework for Vocational Education and Training | EQARF [Abbr.] | EQAVET [Abbr.]

Europees referentiekader voor kwaliteitsborging | Europees referentiekader voor kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding | EQARF [Abbr.] | Eqavet [Abbr.]


European Standards and Guidelines for Quality Assurance | Standards and Guidelines for Quality Assurance in the European Higher Education Area | ESG [Abbr.] | ESGQA [Abbr.]

normen en richtsnoeren inzake kwaliteitsborging


quality control of industrial products [ quality assurance of industrial products | Product quality(STW) ]

kwaliteitsbeheersing van industrieproducten


quality assurance and improvement program (en-US) (nom neutre) | quality assurance and improvement programme (en-UK) (nom neutre)

programma voor de verzekering en verbetering van de kwaliteit (nom neutre)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the field of vocational education and training (VET), the guidance tools and training materials developed within the EQAVET network have supported progress towards a quality culture in Member States, and most Member States have either already implemented or are currently developing a national quality assurance approach in line with EQAVET.

Op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding bevorderen de voorlichtingsinstrumenten en het studiemateriaal uit het Eqavet -netwerk het ontstaan van een kwaliteitscultuur in de lidstaten, waarvan de meeste al een nationale kwaliteitszorgmethode toepassen of deze momenteel ontwikkelen, overeenkomstig het Eqavet.


An appropriate development of the EQAVET model, possibly with a stronger focus on the quality of learning outcomes, is a measure suggested by the European working group on quality in adult learning (therefore also in continuing VET), with a view to an overarching lifelong learning quality assurance approach in a longer term[32].

Een maatregel die is voorgesteld door de Europese werkgroep inzake kwaliteit van de volwasseneneducatie (waaronder ook postinitieel beroepsonderwijs en postinitiële beroepsopleidingen) is een verdere ontwikkeling van het Eqavet-model met wellicht een sterkere nadruk op de kwaliteit van leerresultaten, met het oog op een overkoepelende aanpak op langere termijn van kwaliteitsborging in een perspectief van een leven lang leren[32].


According to the results of the EQAVET secretariat survey[6] and of the external evaluation[7], more than 20 countries have consolidated their quality assurance approaches and EQAVET has directly contributed to shape the national system in 14 countries (BG, CZ, EL, HU, HR, MT, RO, FYROM, and BE fr, ES, IT, LV, LT, SI where reforms are underway).

Volgens de resultaten van de enquête van het Eqavet-secretariaat[6] en van de externe evaluatie[7] hebben meer dan 20 landen hun aanpak van kwaliteitsborging geconsolideerd en heeft Eqavet rechtstreeks bijgedragen aan de vormgeving van het nationale stelsel in 14 landen (BG, CZ, EL, HU, HR, MK, MT, RO, en BE fr, ES, IT, LV, LT, SI waar hervormingen in gang zijn gezet).


Continue to promote transparency and complementarity between sectoral approaches to quality assurance by building on European principles for quality assurance in a lifelong learning perspective, with a view to ensuring the quality of outcomes for learners and enhancing permeability between education and training sectors.

Vanuit een perspectief van levenslang leren, transparantie en complementariteit van de benaderingen van kwaliteitsborging in de verschillende sectoren te blijven bevorderen door voort te bouwen op de Europese beginselen voor kwaliteitsborging, zodat de kwaliteit van de leerresultaten voor leerlingen wordt gevrijwaard en overstappen tussen de onderwijs- en opleidingssectoren makkelijker wordt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Work – particularly in the light of the Commission's recent evaluation report on the EQF and its progress reports on quality assurance in VET and higher education – towards the closer coordination and improvement of EQAVET and European tools for quality assurance in higher education, notably by incorporating a learning outcomes approach and with the support of transparency instruments such as the EQF, Europass and European credit systems.

Met name in het licht van het recente evaluatieverslag van de Commissie over het EKK en haar voortgangsverslagen over de kwaliteitsborging in beroepsonderwijs en -opleiding en in het hoger onderwijs — te streven naar nauwere coördinatie en verbetering van het Eqavet en de Europese kwaliteitsborgingsinstrumenten in het hoger onderwijs, door met name gebruik te maken van een leerresultaatgerichte aanpak en van transparantie-instrumenten zoals het EKK, Europass en de Europese overdrachtsystemen.


The emergence of quality assured qualification frameworks for lifelong learning, strongly promoted by the EQF, calls for reflections on a sector-based approach to quality assurance and on whether it is possible to identify some basic principles and guidelines valid across sectors and applicable to all qualifications.

De opkomst van kwalificatiekaders voor kwaliteitsborging in een perspectief van een leven lang leren, sterk ondersteund door het Europees kwalificatiekader, vereist dat wordt nagedacht over een sectorgeoriënteerde benadering van kwaliteitsborging.


An appropriate development of the EQAVET model, possibly with a stronger focus on the quality of learning outcomes, is a measure suggested by the European working group on quality in adult learning (therefore also in continuing VET), with a view to an overarching lifelong learning quality assurance approach in a longer term[32].

Een maatregel die is voorgesteld door de Europese werkgroep inzake kwaliteit van de volwasseneneducatie (waaronder ook postinitieel beroepsonderwijs en postinitiële beroepsopleidingen) is een verdere ontwikkeling van het Eqavet-model met wellicht een sterkere nadruk op de kwaliteit van leerresultaten, met het oog op een overkoepelende aanpak op langere termijn van kwaliteitsborging in een perspectief van een leven lang leren[32].


According to the results of the EQAVET secretariat survey[6] and of the external evaluation[7], more than 20 countries have consolidated their quality assurance approaches and EQAVET has directly contributed to shape the national system in 14 countries (BG, CZ, EL, HU, HR, MT, RO, FYROM, and BE fr, ES, IT, LV, LT, SI where reforms are underway).

Volgens de resultaten van de enquête van het Eqavet-secretariaat[6] en van de externe evaluatie[7] hebben meer dan 20 landen hun aanpak van kwaliteitsborging geconsolideerd en heeft Eqavet rechtstreeks bijgedragen aan de vormgeving van het nationale stelsel in 14 landen (BG, CZ, EL, HU, HR, MK, MT, RO, en BE fr, ES, IT, LV, LT, SI waar hervormingen in gang zijn gezet).


The Framework does not prescribe a particular quality assurance system or approach, but provides common principles, quality criteria, indicative descriptors and indicators that may help in assessing and improving existing systems and provision of VET.

Het kader schrijft geen bijzonder kwaliteitsborgingssysteem of -concept voor, maar bevat gemeenschappelijke beginselen, kwaliteitscriteria, indicatieve descriptoren en indicatoren die de bestaande stelsels en het bestaande aanbod van beroepsonderwijs en -opleiding kunnen helpen beoordelen en verbeteren.


In substance, the Commission Recommendation on Quality Assurance goes beyond the approach on quality assurance under the SOA.

In wezen gaat de aanbeveling van de Commissie inzake kwaliteitsborging verder dan de in de SOA vastgelegde benadering terzake.


w